Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko YLE-veron tilalla parempi maksupalvelu?

Vierailija
12.09.2024 |

Maksaisit kuten muistakin suoratoistoista kuukausimaksua esim.20 e/kk. Se tosin olisi vuodessa jo enemmän kuin monen maksama YLE-vero 163 e. 

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet nyt tajunnut Ylen idean aivan väärin, AP. Yleisradion idea on juuri siinä, että sen kuuluu olla avoin kaikille ja kaikkien saatavilla. Yle on julkinen palvelu, ei yksityinen. 

Mutta miksi siitä pitää maksaa myös heidän jotka ei yleä katso tai kuuntele? Miksi minä joudun rahoittamaan tuollaista p*skaa?

M32

Vierailija
22/52 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1.2 miljoonaa suomalaista on vapautettu yle-verosta

Jep. Esimerkiksi minä en maksa yleveroa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä suurin piirtein. Joku osa ylestä, hätätiedotukset, jumalanpalvelukset yms. verovaroista ja sitten loput maksukortin taakse. Paketteja tietenkin eri hintaisia, kuten esim. MTV:llä on. Peruspaketti kympillä, sillä saisi uutisia ja ajankohtaista, seuraavalla saisi sitten jo kotimaisia ja ulkomaisia sarjoja ja kalleimmalla lisäksi urheilua. Jotain tollaista. Tosin urheilu voisi ehkä olla siinä halvemmassa versiossa, mutta pikkaisen karsittuna. Olympialaisissa oli jo aika suureellista toimintaa se analysointi ja studiossa kohkaaminen. Ainakin jos suhteutetaan menestykseen. Ja tietenkin ostaminen ja palvelun keskeyttäminen pitäisi olla yhtä joustavaa, kuin muilla suoratoistopalveluilla, eli ei mitään rangaistusmentaliteettia. 

Vierailija
24/52 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin. YLE vero muihin palkan vähennyksiin verrattuna aivan liian suuri, ihan kuin YLE olisi koko maan tärkein laitos, pah!

Ettehän te sosiaaliturvalla elätetyt perspaskat edes maksa yleveroa.

Vierailija
25/52 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole oikeutettu ylen palveluihin. Yleveroa maksaa he jotka saa ylen palveluita katsoa. Minä maksan myös viaplaysta joten sitä saan myös katsoa. 

Vierailija
26/52 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei persut ja kokoomus aja tuota mallia? Ei tarvitsisi vinkua siitä, että ei seuraa mitään Ylen sisältöjä ja silti pitää maksaa veroa! 

Koska puolet kokoomuslaisista on nykyään piilo-äärivasemmistolaisia punakaartin jakojäännöksiä ja pro-islamisteja. Eivät halua pissata varastettuihin muroihinsa. 

Vierailija
27/52 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska lukea perskokkare ulinaa kun varmuudella maksatte yle veroa jatkossakin paitsi pois lukien kela tuilla elävät persut joita lienee aika paljon.

Vierailija
28/52 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylellä on maanpuolustuksellinen tehtävä, siksi se ei voi olla maksukortin takana vaan kaikkien saatavana.

Vierailija
29/52 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitä huutoa tälläkin palstalla, jos linnanjuhlat menisi maksukanavalle... :)

Vierailija
30/52 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylellä on maanpuolustuksellinen tehtävä, siksi se ei voi olla maksukortin takana vaan kaikkien saatavana.

Mitä maata yle puolustaa? Uutisoinnin perusteella vain radikaali-islamistisia maita.. Siksikö he saavat nyt omat uutisetkin..

Vierailija
31/52 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi rahoittaa toimintansa mainoksilla niinkuin muutkin kanavat.

Vierailija
32/52 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole oikeutettu ylen palveluihin. Yleveroa maksaa he jotka saa ylen palveluita katsoa. Minä maksan myös viaplaysta joten sitä saan myös katsoa. 

Meillä molemmat maksaa Yleveroa ja Viaplayn maksaa tietenkin vain yksi. Sama myös Maxin kanssa eli vain toinen maksaa koska eivät henkilökohtaisia. 

Vierailija
33/52 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heiltä pitää sitten kieltää ylen kanavien katselu. Jos ei maksa niin ei saa katsoa. 

Ja vielä suurempi osa suomalaisista olisi salaliittojen ja itänaapurin informaatiovaikuttamisen pauloissa. Pirun hieno homma!

Vierailija
34/52 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä molemmat maksaa Yleveroa ja Viaplayn maksaa tietenkin vain yksi. Sama myös Maxin kanssa eli vain toinen maksaa koska eivät henkilökohtaisia. 

Miks minä joudun maksamaan yleveroa vaikka en ylen tuotantoa katso, viaplaylta katon nhl kiekkoa ja elokuvia joten siitä maksan. Miksi joudun maksamaan yleveroa? 

Vierailija
35/52 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisi kaikki verot muuttua maksupalveluiksi ja täten jos ei halua maksaa mitään olisi vero tasan 0%. Ei alveja eikä mitään muitakaan.

Median seuraaminen ei ole peruspalvelu kuten esim.sairaudenhoito. 

Kaikki ei valtion/kunnan/soten sairaudenhoitoa tarvitse eikä siksi ole reilua vaatia osallistumaan muiden hoitoihin. Kaikki verot vapaaehtoisiksi, kiitos. 

Luuletko että joku sitten maksaisi yhtään mitään veroja jos ne olisivat vapaaehtoisia. 

Vierailija
36/52 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itselläni on rapistunut usko Ylen luotettavuuteen tiedon välittäjänä ja siihen etteivät ajaisi omaa propagandaansa. Puhumattakaan leväperäisyys rahankäytön suhteen. 

Vierailija
37/52 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle periaatteessa olisi ok, että Ylelle jätettäisiin uutisiin, ajankohtaisohjelmiin, dokumentteihin ja luonto- ohjelmiin keskittynyt yksi tv-kanava ja sitten yksi radiokanava.

Se, että TV:stä ei voisi enää ilman mainoksia katsoa edes uutisia ja radiota kuunnella ilman mainoksia, olisi karmeaa.

Voisin sitten itse seuraamani tv-sarjat katsoa kansainvälisistä maksullisista suoratoistoista.

Vierailija
38/52 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks minä joudun maksamaan yleveroa vaikka en ylen tuotantoa katso, viaplaylta katon nhl kiekkoa ja elokuvia joten siitä maksan. Miksi joudun maksamaan yleveroa? 

Miks minä! Tässä maassa on kuule sata miljoona muutakin asiaa, jota juuri sinä et käytä, mutta verorahoilla ne kustannetaan!

Vierailija
39/52 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks minä! Tässä maassa on kuule sata miljoona muutakin asiaa, jota juuri sinä et käytä, mutta verorahoilla ne kustannetaan! 

Vierailija
40/52 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loistoidea! Ne maksaa, jotka tahtovat kustantaa somalian- ja arabiankielisiä uutisia ja rasismikoulutuksia, niille joiden elämä jo kustannetaan verovaroista :)

YLE Areenasta löytyy etenkin tasokkaita brittiläisiä tv-sarjoja, joita katsoa kokonaisen kauden kerralla näkemättä yhtään mainosta. Kaupallisiin kanaviin verrattuina YLE:n uutis- ja ajankohtaisohjelmat ovat aivan omalla tasollaan ja ne persukansanedustajatkin pääsevät ääneen A-Studion ja A-Talkin kaltaisissa ohjelmissa. En kaipa tv-uutisiin mitään hauskoja loppukevennyksiä MTV:n malliin.

Kaikki eivät näitä kuitenkaan halua katsoa, joten on väärin vaatia kaikkia silti maksamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän