Olisiko YLE-veron tilalla parempi maksupalvelu?
Maksaisit kuten muistakin suoratoistoista kuukausimaksua esim.20 e/kk. Se tosin olisi vuodessa jo enemmän kuin monen maksama YLE-vero 163 e.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
1.2 miljoonaa suomalaista on vapautettu yle-verosta
Jep. Esimerkiksi minä en maksa yleveroa.
Olen samaa mieltä suurin piirtein. Joku osa ylestä, hätätiedotukset, jumalanpalvelukset yms. verovaroista ja sitten loput maksukortin taakse. Paketteja tietenkin eri hintaisia, kuten esim. MTV:llä on. Peruspaketti kympillä, sillä saisi uutisia ja ajankohtaista, seuraavalla saisi sitten jo kotimaisia ja ulkomaisia sarjoja ja kalleimmalla lisäksi urheilua. Jotain tollaista. Tosin urheilu voisi ehkä olla siinä halvemmassa versiossa, mutta pikkaisen karsittuna. Olympialaisissa oli jo aika suureellista toimintaa se analysointi ja studiossa kohkaaminen. Ainakin jos suhteutetaan menestykseen. Ja tietenkin ostaminen ja palvelun keskeyttäminen pitäisi olla yhtä joustavaa, kuin muilla suoratoistopalveluilla, eli ei mitään rangaistusmentaliteettia.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin. YLE vero muihin palkan vähennyksiin verrattuna aivan liian suuri, ihan kuin YLE olisi koko maan tärkein laitos, pah!
Ettehän te sosiaaliturvalla elätetyt perspaskat edes maksa yleveroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole oikeutettu ylen palveluihin. Yleveroa maksaa he jotka saa ylen palveluita katsoa. Minä maksan myös viaplaysta joten sitä saan myös katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Miksei persut ja kokoomus aja tuota mallia? Ei tarvitsisi vinkua siitä, että ei seuraa mitään Ylen sisältöjä ja silti pitää maksaa veroa!
Koska puolet kokoomuslaisista on nykyään piilo-äärivasemmistolaisia punakaartin jakojäännöksiä ja pro-islamisteja. Eivät halua pissata varastettuihin muroihinsa.
Hauska lukea perskokkare ulinaa kun varmuudella maksatte yle veroa jatkossakin paitsi pois lukien kela tuilla elävät persut joita lienee aika paljon.
Ylellä on maanpuolustuksellinen tehtävä, siksi se ei voi olla maksukortin takana vaan kaikkien saatavana.
Voi sitä huutoa tälläkin palstalla, jos linnanjuhlat menisi maksukanavalle... :)
Vierailija kirjoitti:
Ylellä on maanpuolustuksellinen tehtävä, siksi se ei voi olla maksukortin takana vaan kaikkien saatavana.
Mitä maata yle puolustaa? Uutisoinnin perusteella vain radikaali-islamistisia maita.. Siksikö he saavat nyt omat uutisetkin..
Voisi rahoittaa toimintansa mainoksilla niinkuin muutkin kanavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole oikeutettu ylen palveluihin. Yleveroa maksaa he jotka saa ylen palveluita katsoa. Minä maksan myös viaplaysta joten sitä saan myös katsoa.
Meillä molemmat maksaa Yleveroa ja Viaplayn maksaa tietenkin vain yksi. Sama myös Maxin kanssa eli vain toinen maksaa koska eivät henkilökohtaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heiltä pitää sitten kieltää ylen kanavien katselu. Jos ei maksa niin ei saa katsoa.
Ja vielä suurempi osa suomalaisista olisi salaliittojen ja itänaapurin informaatiovaikuttamisen pauloissa. Pirun hieno homma!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä molemmat maksaa Yleveroa ja Viaplayn maksaa tietenkin vain yksi. Sama myös Maxin kanssa eli vain toinen maksaa koska eivät henkilökohtaisia.
Miks minä joudun maksamaan yleveroa vaikka en ylen tuotantoa katso, viaplaylta katon nhl kiekkoa ja elokuvia joten siitä maksan. Miksi joudun maksamaan yleveroa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisi kaikki verot muuttua maksupalveluiksi ja täten jos ei halua maksaa mitään olisi vero tasan 0%. Ei alveja eikä mitään muitakaan.
Median seuraaminen ei ole peruspalvelu kuten esim.sairaudenhoito.
Kaikki ei valtion/kunnan/soten sairaudenhoitoa tarvitse eikä siksi ole reilua vaatia osallistumaan muiden hoitoihin. Kaikki verot vapaaehtoisiksi, kiitos.
Luuletko että joku sitten maksaisi yhtään mitään veroja jos ne olisivat vapaaehtoisia.
Ainakin itselläni on rapistunut usko Ylen luotettavuuteen tiedon välittäjänä ja siihen etteivät ajaisi omaa propagandaansa. Puhumattakaan leväperäisyys rahankäytön suhteen.
Mulle periaatteessa olisi ok, että Ylelle jätettäisiin uutisiin, ajankohtaisohjelmiin, dokumentteihin ja luonto- ohjelmiin keskittynyt yksi tv-kanava ja sitten yksi radiokanava.
Se, että TV:stä ei voisi enää ilman mainoksia katsoa edes uutisia ja radiota kuunnella ilman mainoksia, olisi karmeaa.
Voisin sitten itse seuraamani tv-sarjat katsoa kansainvälisistä maksullisista suoratoistoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks minä joudun maksamaan yleveroa vaikka en ylen tuotantoa katso, viaplaylta katon nhl kiekkoa ja elokuvia joten siitä maksan. Miksi joudun maksamaan yleveroa?
Miks minä! Tässä maassa on kuule sata miljoona muutakin asiaa, jota juuri sinä et käytä, mutta verorahoilla ne kustannetaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks minä! Tässä maassa on kuule sata miljoona muutakin asiaa, jota juuri sinä et käytä, mutta verorahoilla ne kustannetaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loistoidea! Ne maksaa, jotka tahtovat kustantaa somalian- ja arabiankielisiä uutisia ja rasismikoulutuksia, niille joiden elämä jo kustannetaan verovaroista :)
YLE Areenasta löytyy etenkin tasokkaita brittiläisiä tv-sarjoja, joita katsoa kokonaisen kauden kerralla näkemättä yhtään mainosta. Kaupallisiin kanaviin verrattuina YLE:n uutis- ja ajankohtaisohjelmat ovat aivan omalla tasollaan ja ne persukansanedustajatkin pääsevät ääneen A-Studion ja A-Talkin kaltaisissa ohjelmissa. En kaipa tv-uutisiin mitään hauskoja loppukevennyksiä MTV:n malliin.
Kaikki eivät näitä kuitenkaan halua katsoa, joten on väärin vaatia kaikkia silti maksamaan.
Mutta miksi siitä pitää maksaa myös heidän jotka ei yleä katso tai kuuntele? Miksi minä joudun rahoittamaan tuollaista p*skaa?
M32