Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osakekauppojen toimeksiannoista

Vierailija
12.09.2024 |

Olen arvopaperini ostanut aina perinteisimmällä tavalla ihan suoraan laidasta. Nyt mietin fill or k ill toimeksiantoa. Löysin siitä sen verran tietoa, että sanotaan sen toteuttavan toimeksiannon "heti", mutta samaan aikaan toimeksianto on voimassa koko päivän.

Osaako joku kertoa saman selkosuomella?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan hengenvetoon kysyn vielä samaisesta aiheesta lisää. Voiko stopp loss-myynnin tehdä fill and k ill:inä?

Vierailija
2/8 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 20 vuotta ostanut yleensä suoraan laidasta. Ei ole tarvetta viilata senttejä. Lopputulosta ei muuksi muuta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 20 vuotta ostanut yleensä suoraan laidasta. Ei ole tarvetta viilata senttejä. Lopputulosta ei muuksi muuta. 

Kysyin siitä syystä, että olen tekemässä suhteellisen suurta kauppaa; pienemmissä ei niin senteillä väliä.

Vierailija
4/8 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyin siitä syystä, että olen tekemässä suhteellisen suurta kauppaa; pienemmissä ei niin senteillä väliä.

Lisään vielä sen, että suuremmat kaupat niputetaan eikä ne välttämättä toteudu kokonaisuudessaan.

Vierailija
5/8 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla varovainen market ordereiden kanssa. Etenkin kovan volatiliteetin aikaan se voi löytää uskomattoman huonon hinnan (paljon huonompi kuin mitä päivän alin näyttää esim. kun katsot jostain palvelusta).

Vierailija
6/8 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa sitä, että kauppa tehdään kokonaisuudessaan juuri sillä hinnalla ja sillä erällä kokonaisuutena minkä asetit eikä millään muulla tapaa. Siitä tulee se fill( täytä toimeksianto prikulleen) Kill jos ei onnistu, eli toimeksianto poistuu jos sitä ei saa suoritettua kuten haluat. 

Vierailija
7/8 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ostanut osakkeeni pörssistä, en mistään laidasta.

Vierailija
8/8 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa sitä, että kauppa tehdään kokonaisuudessaan juuri sillä hinnalla ja sillä erällä kokonaisuutena minkä asetit eikä millään muulla tapaa. Siitä tulee se fill( täytä toimeksianto prikulleen) Kill jos ei onnistu, eli toimeksianto poistuu jos sitä ei saa suoritettua kuten haluat. 

Kiitos, näin otaksuin. Tuo sana "heti" ja voimassa koko päivän sekottaa päätä, mutta eiköhän tämä tästä.

Tuolle aikaisemmalle kommentoijalle sellainen vinkki, että kannattaa katsella mitä tarkoittaa "jäävuoritoimeksianto".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän