Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka hullu leikkaa reiän voirasian kanteen?

Vierailija
12.09.2024 |

"Alle 10 prosenttia vastaajista leikkaa rasiaan loven, ja säilyttää veistä rasiassa jääkaapissa."

Mun on vaikea uskoa että tällasia ihmisiä olisi oikeasti olemassa. Eihän tossa oo mitään järkeä! Tunteeko joku muka jonkun joka tekisi näin?

https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000010692219.html

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsitin tarkoitettavan margariinirasiaa, jossa kolo leikataan rasian yläreunaan, ei kanteen. Siinä kolosa voiveitsen kahva mahtuu olemaan suljetussa rasiassa. Voi myydään foliopaperiin pakattuna. Voihan joku olla tehnyt kolon kestorasiaankin, johon voin omasta kääreestään siirtää.

Meillä kolo leikataan margariinirasian kanteen. Pieni veitsenmentävä aukko/lippa kannen reunaan, niin että kannen saa painettua kiinni veitsen ollessa rasiassa. Se kansi on ohutta muovia johon on helppo leikata pari viiltoa vierekkäin, siinä kaikki.

Miksi pari viiltoa? 

Se on vaan se helpoin ja nopein tapa. Silloin siitä tulee ikäänkuin joustava "lippa", ei aukko. Onpas vaikea selittää, kokeile itse niin hoksaat mitä tarkoitan. Voihan siitä toki väkertää ihan minkä näköisen kolon haluaa.

Tämän aukon tarkoitus on vaan se, että kansi menee helposti kunnolla kiinni vaikka veitsi on siellä kannen ja rasian välissä.

Vierailija
22/63 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miehen suku harrastaa tätä. Ja kyllä siinä jotain vähän ällöä on, että se sama, kaikkien käpälöimä veitsi pyörii rasiassa päiväkausia. Vaikka tietääkseni siihen ei kukaan olekaan vielä kuollut, niin olen onnellinen, ettei mies ole koskaan yrittänyt tuoda tuota tapaa tähän huusholliin. 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu ottaa aina eri veitsen kun tarttee voita.

Vierailija
24/63 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miehen suku harrastaa tätä. Ja kyllä siinä jotain vähän ällöä on, että se sama, kaikkien käpälöimä veitsi pyörii rasiassa päiväkausia. Vaikka tietääkseni siihen ei kukaan olekaan vielä kuollut, niin olen onnellinen, ettei mies ole koskaan yrittänyt tuoda tuota tapaa tähän huusholliin. 😁

Ei kai ne sitä veitsen leikkuupäätä käpälöi?

Vierailija
25/63 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt ja itse kokeillut myös tuota joskus. Olen niin joustava, että voin käyttää ihan noita kaikkia tapoja. Minusta saisi helpon vaimon.

Vierailija
26/63 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jossain nähnyt. Mikä ongelma pestä (katajainen) veitsi käytön jälkeen? Ällöttävä ajatus että sama veitsi pyörii päiväkausia voirasiassa.

Mitä ällöttävää siinä on? Puhdas veitsi laitetaan rasiaan ja jääkaappiin. Ei sille mitään kauheaa siellä tapahdu.

Minun lapsuudenkodissa tehtiin näin. Enää en ole viitsinyt leikellä rasioita, mutta minusta se oli ihan fiksua.

Kuinka monta paskaista kättä siihen veitsen varteen tarttuu päivittäin?

Vierailija
27/63 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jossain nähnyt. Mikä ongelma pestä (katajainen) veitsi käytön jälkeen? Ällöttävä ajatus että sama veitsi pyörii päiväkausia voirasiassa.

Samaa veitsen kahvaa lärppii monet/monta päivää. Ja se sit kaapissa haisemassa. 🤣

Vierailija
28/63 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole reiä vaan reijä.

Opettele kirjoittaan. Ärsyttävää kun ei osata yhdys sanoja eikä vokaalia.

Lopeta huumeidenkäyttö.

Vierailija
29/63 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap pn taivuttanut ihan oikein. Opettele itse, ei ole mikään "reijän".

kaijuttimet

Vierailija
30/63 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa veitsen kahvaa lärppii monet/monta päivää. Ja se sit kaapissa haisemassa. 🤣

Meillä ei kyllä likaisilla käsillä tehdä ruokaa. Mutta tapansa kullakin; teillä vaan se veitsi ei ole se suurin ongelma..

Vierailija
31/63 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva levittää eltaantunutta "voita".

Vierailija
32/63 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sivelen sen voin ensin ympäri kehoani ja pyöriskelen leipien päällä niin ei tule turhaa tiskiä.

Vierailija
33/63 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten veitsen käpälöinti eroaa vaikka juuston käpälöinnistä? Tai maitopurkin? Kurkun?

Ihmiset nyt vaan käpälöivät jääkaapissa olevia asioita.

Vierailija
34/63 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ällöttävää siinä on? Puhdas veitsi laitetaan rasiaan ja jääkaappiin. Ei sille mitään kauheaa siellä tapahdu.

Minun lapsuudenkodissa tehtiin näin. Enää en ole viitsinyt leikellä rasioita, mutta minusta se oli ihan fiksua.

Ohis, mutta mutta kotonakaan ei ole pakko hengata paskaisin käsin ellei erikseen halua. Jotkut pitävät huolta käsihygieniasta.

Vierailija
35/63 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdyssana on yhdyssana.

Vierailija
36/63 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunnilleen yhtä monta kuin juustoon.

Vierailija
37/63 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaapin viereen laitetaan laatikollinen kertakäyttökäsineitä joita käytetään aina kun kosketaan jääkaappiin. Helppoa.

Vierailija
38/63 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sivelen sen voin ensin ympäri kehoani ja pyöriskelen leipien päällä niin ei tule turhaa tiskiä.

🤣🤣🤣Tänks

Vierailija
39/63 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö veitseen tartu leivänmuruja?  

Vierailija
40/63 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän hotelli tai laiva aamiaisellakaan ole jokaiselle omaa veistä vaan kaikki vieraat käpälöi samaa veistä hakiessaan leipää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän