Onko Finlayson merkki laadukas?
Kommentit (57)
Ei ainakaan hinta kerro laadusta Finlaysonin tuotteiden kohdalla. Pussilakanat maksaa 60-70e, puuvillaiset. Ostin juuri Finlaysonin vuodevaatteita luojan kiitos hyvällä alennuksella. Tyynyliinoja silitin pesun jäljiltä niin siliävät tosi huonosti. Kuvioissa on pesun jäljiltä vaaleita rantuja, haalistumia.
Vierailija kirjoitti:
Samaa sontaa, kalliimpi hinta. Ei käyttötekstiileistä kannata itseään kipeäksi maksaa jos ne ei sitten ole vain somekuvia varten.
Eihän Finlaysonin tuotteet maksakaan kuin korkeintaan puolet siitä mitä joku Marimekko. Ei niistä tarvitse maksaa itseään kipeiksi. Keskihintaista ja hyvää käyttölaatua ne minusta on. Keskitason tuotteiden yläkärkeä.
Ainakin tyynyliina, sellainen70-luvun beigeväri, värjäsi tyynyn ja sijauspatjan.
Finlayson yrittää lypsää vanhalla maineella rahaa. Halpaa temukangasta huippulaadukkaan tuotteen hinnalla.
Ei enää. Kuosit ihan kivoja mut laatu paskaa. Ratsastaa vanhalla maineella.
Vierailija kirjoitti:
No turkeyssä tehtyä laatua?
Turkkilainen puuvillahan onkin yleensä melko hyvälaatuista, keskitasoa ja sen yläpuolellakin. Egyptiläinen on laadukkainta, ja intialainen ja bangladeshilainen heikompilaatuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me saatiin niiden pussilakanat häälahjaksi ja ne kesti yli 20 vuotta, tuskin heidän nykyiset kestää.
No ei kestä.
Jeesuslakanoiden surkeasta laadusta on jo uutisoitukin, mutta ihan puuvilla pussilakanatkaan ei ole sitä mitä ennen. Kiinassa tehdyt.
En osta Finlaysonia.
En osta enää minäkään sen jälkeen kun erehdyin hankkimaan Jeesus-lakanan josta lähti lähti nukkaa niin että koko kämppä olil pölyn peitossa. Laadukas pellava ei pölise.
Vierailija kirjoitti:
Käsipyyhkeistä näkyy ainakin muutaman vuoden jälkeen läpi. En tosin tiedä kauanko pyyhkeen pitäisi kestää?
Mulla on mummon tekemä kylpypyyhe 1970-luvulta, kyllä siitä jo huomaa, että on vähän ohentunut.
Vierailija kirjoitti:
Ei se enää ole, se minua kyllä harmittaa. Ennen en ostanut petivaatteitani muualta mutta hintojen noustua ja laadun heikennettyä olen siirtynyt ostamaan muualta sillä raha ratkaisee tässä kohdassa kun laatu on menetetty. Vallilalle sama, ostan verhoni muualta eivätkä pussilakanat ole laadukkaita enää sitäkään vähää. Kökkö Suom
MIkä se on se "muualta"?
Ei ole enää samoja. Lakanat ovat ohuita ja läpinäkyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsipyyhkeistä näkyy ainakin muutaman vuoden jälkeen läpi. En tosin tiedä kauanko pyyhkeen pitäisi kestää?
Mulla on mummon tekemä kylpypyyhe 1970-luvulta, kyllä siitä jo huomaa, että on vähän ohentunut.
Riippuu varmaan, paljonko on käytetty. Minulla on 80-luvulla käsin kudotuista pellavapyyhkeistä osa jo niin läpinäkyviksi kuluneita, että olen antanut ne autonkiilloitusräsyiksi. Osaa on käytetty vähemmän, ne on vielä hyvässä kunnossa. Mutta ei nyt muutamassa vuodessa siis pitäisi kulua.
Vierailija kirjoitti:
Honppeleiden tuote.
En osta!
Niin joo toikin vielä.
Vierailija kirjoitti:
Finlayson yrittää lypsää vanhalla maineella rahaa. Halpaa temukangasta huippulaadukkaan tuotteen hinnalla.
Oikeasti? Koska tämä muuttui? Olen ostanut Finlaysonilta lakanoita ja laudeliinoja viimeksi noin 5 vuotta sitten, Koivu ja Annukka ja Tamminiemi. Ne on ainakin vielä ihan hyviä. Onko jotain tiettyjä tuotteita, mitä pitää varoa, vai koskeeko ihan kaikkea?
Samaa mieltä muuten yllä olevien kanssa, mutta näiden uusien vohvelikankaalta näyttävien pyyhkeiden kohdalla olen varovaisen toiveikas. Kuivuvat nopeasti ja imevät kosteutta hyvin. Suomalaisena ostin niitä tietenkin alesta.
Yli viisikymppinen pyöreäsilmä
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä muuten yllä olevien kanssa, mutta näiden uusien vohvelikankaalta näyttävien pyyhkeiden kohdalla olen varovaisen toiveikas. Kuivuvat nopeasti ja imevät kosteutta hyvin. Suomalaisena ostin niitä tietenkin alesta.
Yli viisikymppinen pyöreäsilmä
Meille ostettiin just tuollaisia vohvelikankaisia, taisivat kyllä olla ruotsalaisia, ärsyttäviä kun eivät ime kunnolla kosteutta. Elättelen toivetta, että josko vähän vanhettuaan imisivät.
Boikotissa on. En osta niitä enää koskaan.
Pakettia avatessa lakanoissa iso reikä eikä asiakaspalvelu edes vastaa. Useita viestejä laittanut jo 3 viikkoa. Vastuuttomin pulju Suomessa. Ei jatkoon.
Ei ole laadukkaita, hajoo tyyliin viidennessä pesussa. Ja kuluu nopeasti myöskin.
No turkeyssä tehtyä laatua?