Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero lapsettomana 30 v. vieläkö ehtii löytää miehen ja saada pari lasta?

Vierailija
12.09.2024 |

Pahin painajainen kävi toteen, erosin juuri 30v täytettyäni ja nyt pelkään että joudun luopumaan lapsihaaveista. :((

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei voi mistään tietää. Minä en enää löytänyt ketään sopivaa 32-vuotiaana etsinnän aloittaessani, moni muu löytää. Lopulta nelikymppisenä löysin miehen, joka ei enää halunnut lapsia enkä jaksanut enää jatkaa etsintöjä ikäni takia. Sittemmin olen miettinyt, tarvitsenko tätä suhdetta mihinkään, koska halusin lopulta miehen vain saadakseni perheen. Minulle suhteemme on enemmän kaveruutta ja mies taas kaipaisi romantiikkaa ja läheisyyttä, minulla jo ikää niin ettei lapsia enää tulisikaan joten uutta miestä en tarvitse.

Nyt jos ryntäilet ap idioottina pakkomielteesi perässä, olet kohta tuon yllä olevan kommentoijan tilanteessa.

Ja hyi mitä ihmisiä noin ylipäätään. Pariudutaan vain toisen välinearvon takia. Yök!

Siis mitä? Nimenomaan en pariutunut kenen tahansa kanssa vaan jäin lapsettomaksi, koska kuka tahansa ei kelvannut. Totta kai meillä oli nykysuhteessanikin ne hyvät parisuhdehetket, mutta näin lähemmäs viisikymppisenä olen todennut, että en minä lopulta tarvitse sitä parisuhdetta mihinkään. Mieheni kanta lapsiin oli alusta asti selvä ja silloin totesin, etten enää jaksa yrittää etsiä lisääntymishaluista miestä. Säntäilemällä olisin varmasti saanut lapsen, mutta päätynyt yh:ksi. Missä sinänsä ei mielestäni ole mitään vikaa.

Juu, sinua harmittaa nyt jälkijättöisesti, että menit hankkimaan välineen, joka ei sitten toiminutkaan lastenhankintakeppihevosena kun oikeasti olisit halunnut vain välineen jolla perheen saa.

Se että tyydyit toimimattomaan välineeseen, ei mitenkään tunnu poistavan ajatusta että sinulle on kuitenkin tärkeintä vain se saatko hänen avulla jotain vai et.

Vierailija
22/55 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin ehtii! Reipas tytteli pamauttaisi itsensä paksuksi jo tänä yönä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin vielä ehdit! Itse erosin myös 30-vuotiaana ja sain uuden miehen kanssa lapset ollessani 33, 35 ja 37v.

Vierailija
24/55 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa nyt seuraavat pari vuotta kaikki mahdolliset voimavarat kumppanin etsintään. Jos ei parissa vuodessa löydy, lähde tekemään lapsi yksin. Itse olin tuossa tilanteessa 32v ja ihan täysillä etsin pari vuotta. Täytin 35 ja olin juuri lähdössä yksin lapsen hankinnan prosessiin kun tinderistä (kyllä; tinderistä!!) tupsahti aviomies vastaan. Nyt olen 41v naimisissa ja kaksi lasta. 

Yksi ystäväni odottaa lasta ja on hakeutunut johonkin tukiryhmään, jossa on yksin odottavia naisia. Heistä lähes kaikki ovat sellaisia, jotka ovat puolison puutteen vuoksi itsellisiä äitejä ja vain muutama sellainen kenen mies on päättänyt lähteä kävelemään. Joten et todellakaan ole tuon murheen kanssa yksin! Mutta älä luovuta, jatkat niin kauan kuin vain ikä suinkaan antaa myöden!

Vierailija
25/55 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehtii, mutta ei välttämättä ole enää mahdollisuutta kauheasti "kranttuilla". Minulle kävi samoin kun olin 32. Eräs mies jonka tapailua en deiteillä halunnut jatkaa, suuttui torjunnasta, ja kommentoi ,että ei sulla kuule sun iässä ole enää kauheasti varaa valkata. Loukkaannuin, ja ajattelin että mies on väärässä tietenkin, olinhan ihan kivan näköinen ja hoikka enkä tuntenut itseäni mitenkään vanhaksi.

Mutta kyllä se aika pian kävi selväksi, että valikoima on aika huonoa mitä on tarjolla. Enemmistö pelkän seksin haluajia, sitten kaiken maailman ongelmaisia (mt, neuroepätyypilliset, päihteet), bilettäviä ikisinkkuja jotka halusivat bile- ja seksi- ja matkaseuraa ei avioliittoa ja perhettä... Tuntui, että ne hyvät miehet on jo varattu ja elävät lapsiperheaikaa opiskeluaikana löydettyjen naistensa kanssa. Yhden kanssa seurustelin vuoden verran, mutta hänkin osoittautui aika oudoksi tyypiksi yhdessä asuessa - ilman syytä tai riitoja pakeni välillä omenahotelliin selittämättä mitään ennen tai jälkeen, oli erikoista salaliittoteoria-ajattelua jne. Päätin sitten, että olkoon, minä sitten jään lapsettomaksi mieluummin kuin alan jonkun tuommoisen kanssa lapsia tekemään. 

Jännä kyllä sitten 40 jälkeen olisi ollut paremmin tarjolla ihan ok miehiä, ilmeisesti niitä toista kierrosta etsiviä eronneita. Mutta siinä vaihessa mulla oli jo esivaihdevuodet päällä, enkä muutenkaan enää lasta halunnut. Olisi ehkä kannattanut hakea deittimiehiä jo 32-vuotiaana laajemmalla ikäskaalalla, kun mulla oli +-5 vuotta. Olisin hyvinkin voinut löytää jonkun 40-50 v. hyvänkin miehen silloin.

Vierailija
26/55 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omissa piireissä ei ole kandidaatteja valmiina, niin kannattaa aloittaa surutyö. 

Hupiukkoja riittää varmasti. Vakiintumishaluja ja perhehaaveita omaavia miehiä varmaan on, mutta itse en ole sellaista yksisarvista kohdannut. 

Vierailija
27/55 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Mutta jos sitä tarvii kysellä, niin tiedäsitten. Pitäs olla itsestään selvää.

Vierailija
28/55 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ja helposti. Suomi on täynnä hyvin koulutettuja ja hyvätuloisia mukavia liikunnallisia yli kolmekymppisiä sinkkumiehiä, jotka eivät löydä puolisoa millään.

Vierailija
29/55 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos haluat suoran vastauksen: tilastojen mukaan ei hyvältä näytä."

Mistähän tilastoista mahdat puhua kun nyt oli kyseessä juuri 30 vuotta täyttänyt nainen, ei nelikymppinen.

Tuossa on kuitenkin aika monta vuotta aikaa sille lapsenteolle vielä edessä.

Niin, meinaat ettei ole tarvetta tutustua mieheen vaan sen kun alkaa porsimaan sille joka suostuu astumaan hänet?

Vierailija
30/55 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä ja helposti. Suomi on täynnä hyvin koulutettuja ja hyvätuloisia mukavia liikunnallisia yli kolmekymppisiä sinkkumiehiä, jotka eivät löydä puolisoa millään.

Eikä miehen tarvitse olla yli 30. Mieshän voi olla vaikka 20, niitä on vielä enemmän jonossa ap:n kaltaisen aarteen oven takana.

Vierailija
31/55 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitteellisia ovat lähinnä 60-vuotiaat tai senhetkisen puolison upgreidaukseen pyrkivät.

Sinällään positiivista, että kelpaisin omanikäisille ja nuoremmillekin. Lähtökohtaisesti ei vaan kiinnosta häiskät, jotka unohtavat erota eksästään ennen kuin alkavat yrittää uutta naista 😅

Vierailija
32/55 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitteellisia ovat lähinnä 60-vuotiaat tai senhetkisen puolison upgreidaukseen pyrkivät.

Sinällään positiivista, että kelpaisin omanikäisille ja nuoremmillekin. Lähtökohtaisesti ei vaan kiinnosta häiskät, jotka unohtavat erota eksästään ennen kuin alkavat yrittää uutta naista 😅

Ole itse aloitteellinen ja tutustu siihen lenkkipolun varressa etureittä venyttävään ukkoon. Miksi odotat passiivisena ihmettä? Sillä tavalla kohtaat lähinnä häntäheikkejä, ne ovat aktiivisia.

Vierailija
33/55 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/a/3-11100351

Hedelmällisyysaste 30-vuotiailla on 80%, 35-vuotiailla vähän alle 70%.

Vierailija
34/55 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun täti sai 40 - 45 vuotiaana neljä lasta.

Heitä nopalla neljä kertaa peräkkäin 5 tai 6. Oon tehnyt, mutta ei tapahdu joka pelissä.

Vierailija
35/55 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan hirveä tilanne, koettu on! Mutta älä luovuta lapsista, kadut sitä vanhana katkerasti! Nyt vaan ahkerasti haku päälle ja skippaat HETI jokaisen höpöhöpö-bilemiehen joka tulee vastaan. Kiikaroit vain ja ainoastaan tolkkupäisiä ja perhekeskeisiä miehiä. Otat heti aluksi puheeksi toiveen lapsista, ettei tule yllärinä puolen vuoden päästä. Ja tinderiin laitat jo profiiliin, että seksinvonkaajat ohittakaa ja perhe on haaveissa. 

VOIMIA matkaan! 

Vierailija
36/55 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden lapsen ehtii helposti, toisen kanssa voi tehdä tiukkaa, jos ei muutaman vuoden sisään löydy uutta puolisoa. Kuitenkin raskauden yrittäminen, raskaus ja raskaudesta/synnytyksestä toipuminen vie helposti sen 3-4v ja 35v jälkeen alkaa hedelmällisyys laskea jyrkemmin. Mutta siis täysin mahdollista vielä vaikka kolmekin lasta, jos tähdet osuu kohdilleen. Verkot vesille vain. 

Vierailija
37/55 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyödynnä kaikki verkostosi! Kaverit ja sukulaiset varmasi järkkää sulle loputtomiin sokkotreffejä, jos vinkkaat että on haku päällä. Ja toivottavasti osaavat vähän katsoa, että ehdottavat sulle sopivia hyviä kumppaniehdokkaita.

Eräs ystäväni löysi kumppaninsa tätä kautta, sukulaiset ja naapurit raahasivat miekkosia tämän ovelle, kunnes paras löytyi. Ei mennyt kauaa.

Vierailija
38/55 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se mahdollista, jos sinulla on voimia heti eron jälkeen alkaa järjestelmällisesti etsiä. Asettaisin aikarajan, jonka jälkeen mietin itsellistä äitiyttä.

Vierailija
39/55 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuinka nirso olet miesten suhteen.

Vierailija
40/55 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ehkä kannattanut hakea deittimiehiä jo 32-vuotiaana laajemmalla ikäskaalalla, kun mulla oli +-5 vuotta. Olisin hyvinkin voinut löytää jonkun 40-50 v. hyvänkin miehen silloin.

Tämä. Tätä ei monet tajua.