Kun kumppani kuittailee jatkuvasti kaverittomuudesta
Minulla ei ole kavereita. Kumppanillani on useita kavereita ja hän on todella sosiaalinen. Hän on alkanut kuittailemaan siitä ettei minulla ole kavereita jatkuvasti ja sanoo ilkeästi riitatilanteissa.
Kommentit (33)
Mulla oli samanlainen tilanne. Ei tuntunut mukavalta. Hotkut vain ovat ilkeitä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä sulle sanottiin?
Ei minullakaan ole kavereita omia siskojani lukuun ottamatta. En ole koskaan edes kaivannut kavereita. Joskus yläasteella oli sellainen hengailuporukka johon kuuluin mutta ei minulle syntynyt tunnesidettä keneenkään. Ei olla enää missään tekemisissä eikä ole ikävä. Minulle riittää oma perhe, lemmikit, puoliso ja työkaverit aivan hyvin.
Jos puolisosi kiusaa sinua kaverittomuudesta niin silloin sinulla on väärä puoliso.
Samoin. Miksi onkin ekstrovertille niin suuri ongelma?
Mä jätin, kun mies sanoi riidan aikana kaverittomuudestani ja traumoistani näin:
"Alan ymmärtää miksei sulla oo ketään kavereita, sähän vetäisit vaan kaikki mukanasi tuohon suohon missä itse oot"
Vierailija kirjoitti:
Mä jätin, kun mies sanoi riidan aikana kaverittomuudestani ja traumoistani näin:
"Alan ymmärtää miksei sulla oo ketään kavereita, sähän vetäisit vaan kaikki mukanasi tuohon suohon missä itse oot"
Voi kuulostaapa tutulta! Mt-ongelmat ja kaverittomuus syytös.
No meillä vähän samanlainen tilanne.
Itsellä on paljon kavereita ja jokunen ystäväkin. Puolisolla on 1 kaveri jota näkee harvoin.
Välillä tunnen oloni jonkinlaiseksi tirehtööriksi, jonka tehtävä on viihdyttää ja keksiä tekemistä puolisolle ja kun itsellä olisi tekemistä kavereiden kanssa niin puoliso syyllistää, että jätän hänet yksin, eikä hänellä ole mitään tekemistä. Hassuksi jutun tekee vielä se, että omilla kavereilla on myös puolisoita, jotka haluaisivat tavata omaani ja viettää aikaa isommalla porukalla. Oma puoliso ei halua lähteä mukaan ja keksii mitä erikoisempia tekosyitä ja ennakkoasenteita kavereitani ja heidän puolisoitaan kohtaan.
Saa siitä joskus riitaakin aikaiseksi.
Vai tirehtööri. En haluaisi kuulla oman puolisoni ajattelevan noin.
Miksi se sinun kaverittomuus häntä ahdistaa. 😲 Eikö hän halua sinua mukaansa, vai mikä syy.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on paljon kavereita ja jokunen ystäväkin. Puolisolla on 1 kaveri jota näkee harvoin.
Välillä tunnen oloni jonkinlaiseksi tirehtööriksi, jonka tehtävä on viihdyttää ja keksiä tekemistä puolisolle ja kun itsellä olisi tekemistä kavereiden kanssa niin puoliso syyllistää, että jätän hänet yksin, eikä hänellä ole mitään tekemistä. Hassuksi jutun tekee vielä se, että omilla kavereilla on myös puolisoita, jotka haluaisivat tavata omaani ja viettää aikaa isommalla porukalla. Oma puoliso ei halua lähteä mukaan ja keksii mitä erikoisempia tekosyitä ja ennakkoasenteita kavereitani ja heidän puolisoitaan kohtaan.
no tää ei oo verrattavissa koska en syyllistä ja viihdyn yksin
ap
Vierailija kirjoitti:
Ehkä puolisosi näkee kavereidesi maskien taakse. Ovat niin teennäisiä?
Tuollainen ihminen on ilkeä ja sopisi hyvin yhteen samanlaisen ekstrovertin muiden lyttääjän kanssa.
Eroa. Tuollainen tuhoaa itsetunnon.
Vierailija kirjoitti:
Ja jotkut ovat lapsen tasolle typistettyjä uhreja?
Vierailija kirjoitti:
Ei minullakaan ole kavereita omia siskojani lukuun ottamatta. En ole koskaan edes kaivannut kavereita. Joskus yläasteella oli sellainen hengailuporukka johon kuuluin mutta ei minulle syntynyt tunnesidettä keneenkään. Ei olla enää missään tekemisissä eikä ole ikävä. Minulle riittää oma perhe, lemmikit, puoliso ja työkaverit aivan hyvin.
Joo, niin minullekin riittää, mutta en anna siltikään puolisoni kohdella minua huonosti. En ole riippuvainen hänestäkään.
Ja miksi olette edelleen yhdessä?