Onko lapselle värikäs paita sopiva asu hautajaisiin?
Musta hame, mustat juhlakengät, mutta juhlapaita on vaaleanpunainen.
Kommentit (37)
Onks tää vitsi??.. Ne on hautajaiset. Viimeinen paikka, jossa on ok ajatella itseään ja kuinka tehdä itsestään tärkeämpi, kuin vainajasta. Osta nyt se paita..
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on! Luulen, että vainajallekin olisi aivan ok. Kun itse potkaisen tyhjää, toivon vain, että hautajaisiin osallistuvilla olisi sen verran vaatteita päällään, ettei tule kylmä.
Kyllä! Näin aikoinaan unta että minä kuolin. Ja niinpä minulla oli hautajaiset. Makasin arkussa kuolleena. Läheiseni tulivat hautajaisiini. Ja niinpä siinä huoneessa, arkkuni äärellä, läheiseni aloittivat juhlat, oli musiikkia, tanssimista, alkoholia, ilonpitoa, oli tosi hauskaa. Ja voi että mua harmitti että mä en voinut myös juhlia! Tahdoin nousta ylös arkustani ja myös juhlia, mutta en pystynyt nousemaan ylös koska olin kuollut! Vähänkö harmitti, vähänkö olin kateellinen läheisilleni että he saattoivat pitää hauskaa ja juhlia. Mutta myös: jos joskus kuolen niin toivon että läheiseni voivat olla iloisia ja onnellisia. En todellakaan toivo heille surua ja ankeutta ja pahaa mieltä. Eli kyllä sitä vaan pitää mennä hautajaisiinkin iloisissa merkeissä, iloisissa väreissä. Ei vainaja toivo että hänen läheisensä masentuisivat siksi että hän kuoli. Ei kai kukaan toivo läheisilleen sitä että he olisivat allapäin? Hautajaiset = juhla niille jotka vielä ovat hengissä! Joku kuoli? Jee!
Pääkallokuvioinen paituli lapselle hautajaisiin
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Musta hame ja vaaleanpunainen juhlapaita on lapselle hyvä vaatetus. Kaikki röyhelö ja bling on ehdoton ei lapsellakin. Aikuinenkin saa pukeutua muuhun kuin mustaan, mutta vaaleista sävyistä valkoinen on vain sopiva.
Mulla on ollut pari kertaa vaaleansininen paita mustan hameen tai housujen kanssa. Mielestäni ihan asiallinen ja sopiva sekin on.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Lastenvaatteet alkavat hinnoiltaan 2€ ylöspäin ja valkoinen tai musta paita tulee aina olemaan asiallinen, muuallakin, kun vain hautajaisissa.
Linkkaapa juhlapaita mikä maksaa 2 euroa.
Jos kyseessä alle kouluikäinen lapsi niin en lähtisi ostamaan uutta vaatetta yhtä käyttökertaa varten jos ei sitä tulisi muualla käytettyä. Se on kuitenkin pieni alle vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä alle kouluikäinen lapsi niin en lähtisi ostamaan uutta vaatetta yhtä käyttökertaa varten jos ei sitä tulisi muualla käytettyä. Se on kuitenkin pieni alle vuodessa.
Voishan sitä käyttää muualla.
Hautajaisetiketti sanoo yksiselitteisesti, että mustiin on pukeuduttava. Koskee myös lapsia, älä pilaa muiden surua pukemalla lasta väärin.
Vierailija kirjoitti:
Hautajaisetiketti sanoo yksiselitteisesti, että mustiin on pukeuduttava. Koskee myös lapsia, älä pilaa muiden surua pukemalla lasta väärin.
Eikä sano.
Vierailija kirjoitti:
Ei sano missään kohtaa.
Italiassa tärkeää kun sukua tulee kaukaa ja pitää tehdä vaikutus pukeutumisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voishan sitä käyttää muualla.
Missä muualla, jos on jo kuitenkin se vaaleanpunainen juhlapaita, mitä sitten käytetään juhlissa?
Mitä syytä tällaista on jatkuvasti jonkun kysyä, ihmetyttää. Sekö sen aloittajaa itseäänkin epäilyttävän vaatevalinnan oikeuttaisi, että täällä olisi sata sanojaa sille, että joo, hyvä on, vaikka olisi aivan helppoa hankkia se valkoinen pusero?
Vierailija kirjoitti:
Italiassa tärkeää kun sukua tulee kaukaa ja pitää tehdä vaikutus pukeutumisella.
No onneksi meidän tapauksessa sukua tulee ihan saan samalta ja lähipaikkakunnilta, niin mennään sillä vaaleanpunaisella.
Minusta olisi ihan hyvää tapakasvatusta, että juhliin pukeudutaan sen vaatimalla arvokkuudella. Eli hautajaisiin mustat vaatteet, valkoista voi olla myös. Kengät mustat. Samoin kuin häihin ei mennä t-paidassa ja shortseissa. Kirppareilta ja nettikirppiksiltä saa kyllä muutamalla eurolla lapsillekin vaatteet tilaisuutta varten.
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi ihan hyvää tapakasvatusta, että juhliin pukeudutaan sen vaatimalla arvokkuudella. Eli hautajaisiin mustat vaatteet, valkoista voi olla myös. Kengät mustat. Samoin kuin häihin ei mennä t-paidassa ja shortseissa. Kirppareilta ja nettikirppiksiltä saa kyllä muutamalla eurolla lapsillekin vaatteet tilaisuutta varten.
Ei pelkkä vaatteen musta väri, tai valkoinen, tee siitä hautajaisiin sopivaa vaatetta tapakasvatuksenkaan mukaan.
Juhlava, lapselle sopiva, paita vaikka sitten vaaleanpunaisena on todennäköisesti asiallisempi kuin joku hätäisesti hankittu musta halpisrytkypaita.
Ei ole. Lastenvaatteet alkavat hinnoiltaan 2€ ylöspäin ja valkoinen tai musta paita tulee aina olemaan asiallinen, muuallakin, kun vain hautajaisissa.