Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Putinista kertova kirja on kielletty Venäjällä
12.09.2024 |
Kommentit (2)
Jos tulisi putken hyvät teot niin ei voisi kieltää. Olisi vaan kannet.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Todennäköisesti kyse on siitä, että Putin näytti [kirjassa] tavalliselta ihmiseltä tunteineen ja heikkouksineen. Ja tämä ei vastannut uuden hallitsijan kuvaa, kirjoittaa Projekt-media.
Hän koetteli minua koko yhteisen elämämme, sanoo Putina aikana, jolloin heidän yhteinen elämänsä vielä jatkui.
Putinan kertomasta voi päätellä, että perhe-elämässä Putin oli ajoittain todellinen tyranni. Putina kertoo esimerkiksi, että hän halusi kovasti nimetä heidän ensimmäisen lapsensa Natašaksi.
Mutta Vladimir Vladimirovitš sanoi: Ei, hänestä tulee Maša. Purskahdin itkuun. Mutta pian tajusin, ettei vaihtoehtoa ollut, ja tyttäreni olisi joka tapauksessa Maša.
Ja niin lapsesta tuli Maria eli Maša, joka on Venäjällä yleisesti käytetty lempinimi Marialle.
Itse asiassa olen aina totellut hänen toiveitaan, Putina sanoo.
Lähes kaikissa lainauksissa kirjassa Putina kutsuu aviomiestään Vladimir Vladimirovitšiksi. On hyvin erikoista puhutella omaa aviomiestään tavalla, jolla yleensä puhutellaan vain korkeita viranomaisia tai iäkkäitä ihmisiä.
Putina kuvailee myös, miten aviomies ei juuri auttanut häntä esikoisen raskauden aikana. Hän muistaa, että jopa joku naapureista huomautti asiasta Putinille ja sanoi, että vaimo tarvitsee apua ja tukea tällaisena aikana.
Mutta sillä ei ollut vaikutusta, koska Vladimir Vladimirovitšilla on periaate: naisen on pakko tehdä kaikki kotona itse. Siksi hän ei koskaan osallistunut kotitöihin.
On laajalti tiedossa, että presidentti Putin saapuu usein virallisiin tapaamisiin myöhässä ja pakottaa keskustelukumppaninsa odottamaan, vaikka nämä olisivat muiden valtioiden päähenkilöitä.
Ex-vaimon mukaan Putin noudattaa henkilökohtaisessa elämässä samoja periaatteita. Parin seurustellessa hän muun muassa tuli treffeille jatkuvasti myöhässä.
Puolitoista tuntia oli normaalia, Putina toteaa.