Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ongelmia parisuhteessa

Vierailija
12.09.2024 |

Olen harkinnut eroa nyt pidemmän aikaa, mutta en enää tiedä itsekään mitä tunnen. Suhdettamme on viime vuosina koetellut monet vastoinkäymiset, taloudelliset huolet sekä sairastumiset ja läheisten kuolemat. Tilanne on kiristänyt välejämme ja puolisoni päihteiden käyttö on lisääntynyt huomattavasti. Selvinpäin kumppanini kohtelee minua todella hyvin, mutta päihteet alkanut tulla kuvioihin joka vkl sekä lomat ja muukin vapaa aika :( Puolisoni ei itse näe mitään ongelmaa ja hermostuu, jos otan asian puheeksi. En itse käytä alkoholia usein enkä ole ollut koskaan parisuhteessa missä alkoholilla näin suuri rooli. Olen alkanut kärsiä selittämättömästä ahdistuksesta ja mietin voiko tämä johtua puolison juopottelusta? Hän ei käyttäydy humalassa asiattomasti, mutta voiko pelkkä päihtyneen ihmisen seura aiheuttaa tätä ahdistusta? 

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli joku ketju missä (oletettu) päihdetyöntekijä vastasi todella hyvin samanlaiseen kysymykseen. Jos tilanne on jatkunut pitkään niin suostuisiko puoliso olemaan yhteydessä johonkin matalan kynnyksen avopalveluun? Työterveydestä saa varmasti apua mutta se on monelle viimeinen paikka mennä puhumaan juomisesta. Palvelut ovat ruuhkautuneet mutta etsi tietoa jos jaksat ja ehdota sitä puolisolle. Yksi (iso) ongelma voi olla se että alkoholi ottaa tai on ottanut liian ison tilan hänen elämässä ja teidän perheessä. Voimia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi