Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua työhaastattelun jälkeiseen yhteydenottoon

Vierailija
12.09.2024 |

Kävin viime viikon maanantaina eli 10 päivää sitten haastattelussa piilotyöpaikkaan (asiantuntijatyötä) eli siihen ei ole muita hakijoita. Kyseessä suuri firma ja sain vinkin paikasta heidän johtavassa asemassa olevalta työntekijältä. Haastattelu meni hyvin ja kehuivat että mulla on juuri sitä osaamista mitä tarvitsevat nyt. He sanoivat lopuksi että ottavat muhun yhteyttä (mutta eivät kertoneet milloin). 

Ei ole kuulunut vielä mitään ja 10 päivää mennyt.

Pitäisikö mun ottaa sinne itse yhteyttä? Mitä mieltä olette? Ja kysyä painostamatta sekä varovasti että onko asia selkiytynyt siellä?

En siis halua painostaa mutta toisaalta haluaisin myös sieltä työtä. 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/12 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusen vainoharhaista taas

Vierailija
4/12 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei se "johtavassa asemassa oleva työntekijä" tiedä asiasta tai voi selvittää rekryn etenemistä?

Vierailija
5/12 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei se "johtavassa asemassa oleva työntekijä" tiedä asiasta tai voi selvittää rekryn etenemistä?

Häneltä juuri kysyisin etenemisestä, koska juuri hän haastatteli minua.

Mutta kantsiiko mun ottaa varovasti yhteyttä kun hänestä ei ole kuulunut 10 päivään haastattelun jälkeen mitään?

ap

Vierailija
6/12 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovasti ja varovasti.. prkl kysyt suoraan ja sillä selviää. Ei se nöyristelemällä etene.

Vierailija
7/12 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kannattaa ottaa yhteyttä. Ei tarvitse edes mitenkään varovasti, kysyt että onko asia edennyt ja annat vaikutelman ettei sinulla ole aikaa odotella vastausta. Näin osoitat että olet tavoiteltava työntekijä ja jos he haluavat sinut, heidän pitää toimia nopeammin

Vierailija
8/12 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin yhteyttä ja kysyisin suoraan, että onko tilanne selkiytynyt tai milloin voisin odottaa lisätietoja. En koristelisi tätä viestiå mitenkään, sillä kiireisten ihmisten kanssa suoraan asiointi on kohteliaisuutta ja toisaaltq itse mieluummin olisin myös selvillä vesillö joten on hyvä kysyä suoraan sitä, minkä haluaa tietää. Eli lähettäisin jonkun tämmöisen sähköostiviestin:

Hei, olin teillä hastattelussa 12.tuohikuuta XX työhön. Palaan nyt asiaan ja kysyisin, että onko asia ehtinyt edetä mitenkään ja millä aikataululla siitä kannattaa odottaa lisätietoja?

terveisin Petteri Puupää, puhelin 12345567890

Vierailija
9/12 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laita maili ja kysy, että missä kohtaa asia etenee. Toki totuus taitaa olla se, että juttusi on hautautunut työkiireiden alle, koska se ei ole firmassa mitenkään akuutti. Piilotyöpaikkojen kanssa itselläni on käynyt muutamakin vastaava keissi ja aina vastaus on ollut, että "just nyt ei ole paikkaa tarjota, mutta että olet hyvä hakija ja palataan asiaan silloin ja silloin". No ei tietenkään ole sitten enää palattu. Kerran näin kun firma sitten julkaisi työpaikkailmoituksen tällaisesta paikasta, mistä olin käynyt keskustelemassa n. puoli vuotta sitten. Kyselin taas perään ja vastaus oli tyyliin: "joo kyllä me sut muistetaan, mutta kun tuo haku nyt on auki, niin jätätkö CV:n sinne muiden joukkoon".

Joskus tosin firmoissa on sellainen härdelli, että asia voi ollakin ns. aktuutti, mutta sitä ei ehditä edistää. Joku yksikön päällikkö on just nyt kahden viikon lomalla thaimaassa, talouspäällikön kanssa ei ole ehditty juttelemaan budjetista ja muutenkin pitäisi vielä saada tieto hankkeen toteutuksesta, että kun tämä työpaikka vähän liittyy siihenkin. Sitten tärkeäkin asia vain yksinkertaisesti jää vähän huonolle hoidolle.

Mutta aina kannattaa kysellä perään. Se on nyt lähinnä se mitä voi ylipäänsä tehdä. Ns. "agressiivinen odottelu" ei koskaan hyvä taktiikka.

Vierailija
10/12 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin yhteyttä ja kysyisin suoraan, että onko tilanne selkiytynyt tai milloin voisin odottaa lisätietoja. En koristelisi tätä viestiå mitenkään, sillä kiireisten ihmisten kanssa suoraan asiointi on kohteliaisuutta ja toisaaltq itse mieluummin olisin myös selvillä vesillö joten on hyvä kysyä suoraan sitä, minkä haluaa tietää. Eli lähettäisin jonkun tämmöisen sähköostiviestin:

Hei, olin teillä hastattelussa 12.tuohikuuta XX työhön. Palaan nyt asiaan ja kysyisin, että onko asia ehtinyt edetä mitenkään ja millä aikataululla siitä kannattaa odottaa lisätietoja?

terveisin Petteri Puupää, puhelin 12345567890

Kiitos!

Näköjään täällä palstalla saa kunnon vastauksiakin parjausten lisäksi. 

Laitan viestiä sinne. Eihän mulla kai ole hävittävääkään.

ap

Vierailija
11/12 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy suoraan mutta painostamatta. Soita, kysy onko sopiva hetki keskustella asiasta ja ilmoita että tiedustelet väliaikatietoja työpaikan tilanteesta. Työnantaja kertoo todnäk itse tästä eteenpäin haluamasi tiedot.

Jos kertovat, että eivät ole varmoja palkkaavatko ketään, mieti vastaus valmiiksi- kerro että paikka vaikutti sellaiselta jota etsit ja kehu yritystä/organisaatiota jostakin asiasta- kerro että haet töitä ja olisit käytettävissä mutta haet toki muitakin paikkoja mikäli tämä ei etene.

Mieti hyvät ja positiiviset vastaukset kaikkiin vastaus skenaarioihin.

Vierailija
12/12 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille!

Lähetin viestin 5 minuuttia sitten ja nyt tuli vastaus mailitse! Prosessi kuulemma etenee ja on kesken mutta lupasi palata parin viikon sisään.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi