Pimppilihasten treenauksesta kysymys:
Miten muut olette aloitellu treenausta?
Teetkö tietyn määrän toistoja/sarjoja vai onko vain joku aika minkä teet? Kuinka usein?
Kommentit (5)
Mulla on smart balls-merkkiset ja niitä ei huvita oikein montaa kertaa päivässä laittaa/ottaa pois kun on niin isot että tuntuu inhottavalta...
Kiitos jos joku vielä viitsii vastata!
edelleen ap
Näitä jaksojahan voi sitten olla päivässä useita.
Asiassa jo pitemälle ehtineenä pidän kuulia yleensä 2-4 tuntia kerralla. Auttavat pitämään lihaskunnon hyvänä.
smart ballsit ovat kyllä enemmän seksilelu kuin mikään treenausväline. Kuulien idea on, että niiden sisässä pysymiseksi joutuu tekemään lihaksilla työtä, ja myöhemmin sitten niitä voi liikuteölla lihaksilla siellä emättimessä. Ainakin minulla nuo isot pallot (jotain 3-4 cm halkaisija) eivät tule pois kuin vetämällä. oikeat treenikuulat (apteekista, instrusta ms) ovat pienet, metalliset ja painavat, eri kokoisia on saatavana.
Ihan hyvää jumppaa on sekin, että puristelee lantionpohjan lihaksilla eri kohdista. Puristusta voi säätää eteen-taakse (virtsarakon alue -> emättimen suu -> peräaukko) ja ylhäältä alas, siis emättimen sisällä. Pitempää puristusta ja sykäyksiä jne.
vatsan seudun lihakset kuntoon - siis ne KAIKKI. Esim ratsastus on erittäin tehokasta vatsan seudun ja lantionpohjan lihasten huoltoa.
Synnytyksen jälkeen tuli harjoiteltua useita kertoja päivässä. Silloin tuo pissa tupasi lirahtelemaan ja se auttoi. Harjoittelin telkkua katsellessa, tiskatessa ja makuulla. Mulla ei olut tarkkaa ohjelmaa. Yritin vain harjoitella useita kertoja päivässä. Ja kyllähän sitä lopulta tulosta saatiin.