Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko Kela pakottaa muuttamaan halvempaan asuntoon jos asunnossa ei ole pyykinpesukoneelle paikkaa?!

Vierailija
11.09.2024 |

En halua käyttää mitään yhteistä pesulaa tai pesutupaa, kaikkien asukkaiden liat ja hajut tarttuu minun vaatteisiin ja ne menee pilalle, ja joutuisin koko ajan kyttäämään konetta koska minulla on kalliitta vaatteita jotka joku voi pölliä pesun aikana.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela. Ei. Pakota. Ketään. Muuttamaan.

Vierailija
42/53 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Taas näitä aloituksia. Edelleenkin, Kela ei voi pakottaa ketään muuttamaan yhtään mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi! Suomi on tasavalta ja jokainen saa itse päättää missä asuu. Kela päättää ainoastaan mitä tukia voidaan Suomen eduskunnan säätämien lakien perusteella myöntää. Eduskunnan kokoonpanoon puolestaan vaikutetaan äänestämällä eduskuntavaaleissa.

Vierailija
44/53 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omalla rahalla asuu, voi asua ihan missä hyvänsä.

Toisaalta tämä on taas näitä paskaprovoja.

Vierailija
45/53 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos omalla rahalla asuu, voi asua ihan missä hyvänsä.

Toisaalta tämä on taas näitä paskaprovoja.

Eikä voi.

Vierailija
46/53 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
47/53 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarvitsee pyykinpesukonetta? Nehän voi pestä käsin ja varsinkin jos on työtön on hyvin aikaa pestä käsin.

Miten pesen käsin 95 asteessa?!

Ap

Pese käsin siinä lämpötilassa, jonka kätesi sietävät. Unohda 95 asteen lämpöinen vesi.

Tai hankit sellaisen pitkän puisen pesukartun, millä ennen hämmensivät padassa keitettävää pyykkiä.

Vierailija
48/53 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ei voi pakottaa mihinkään. Voit muuttaa vaikka 500-neliöiseen ok-taloon asumaan.

Vierailija
49/53 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ei vain maksa täyttä tukea ei se pakota muuttamaan

Vierailija
50/53 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle maksettiin osa-työkyvyttömyyseläkkeeni päälle asumistukea vuoden verran todellisen vuokran mukaan.

Sen jälkeen se muuttui maksimivuokran mukaan maksettavaksi. Toki samalla eläke nousi, joten tilanne oli oikeastaan 0.

Vielä saan 40€ asumistukea vuoden loppuun asti. Olen koko ajan siinä rajoilla, kun hain ttt tälle kuukaudelle. 150€ leikkauslasku ja parinkympin sähkölasku "ylimääräisenä".

Minulle ihme kyllä myönnettiin satku ttt.

Jos eläkevarman poppamies suostuisi täyteen eläkkeeseen, niin saisin bruttona 3100€ eläkettä.

Silloin ei tarvitsisi pikkuasioista huolehtia, eikä kerjätä verorahoista maksettavia tukia.

Vierailija
51/53 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on ihmiset vaativia nykyään.  Itse kun muutin 18v pois kotoa, niin otin sen asunnon jonka sain. Oli reikä vessan ovessa, sen talonmies paikkasi jollain plastic padingilla. Maali halkeili parvekkeelta ja siellä oli kassillisia tyhjiä viinapulloja. Pyykit pesin pyykkituvassa. Olin kiitollinen kun oli koti.

Mitä sitten?

Silloin oli silloin ja nyt on nyt.

Vierailija
52/53 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelalla sopisi olla itsellään kontakteja niihin "halvempiin" vuokranantajiin, joille asiakkaansa voisivat muuttaa. 

Ei kela ole asuntojen välitysfirma. Kela ei myöskään hae asuntoa itselleen eikä toisille.

Ei se asunnonhakijakaan niin vain äkkiä uutta kämppää löydä. 

Vähintään 3 kk on aikaa etsiä uusi asunto. 

Vierailija
53/53 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, Kela pakottaa sinua tekemään sitä ja tätä. Ainoana Suomessa, tosin vertaistukea löydät palstan muista hulluista, joita Kela pakottaa tekemään sitä ja tätä.