Voiko Kela pakottaa muuttamaan halvempaan asuntoon jos asunnossa ei ole pyykinpesukoneelle paikkaa?!
En halua käyttää mitään yhteistä pesulaa tai pesutupaa, kaikkien asukkaiden liat ja hajut tarttuu minun vaatteisiin ja ne menee pilalle, ja joutuisin koko ajan kyttäämään konetta koska minulla on kalliitta vaatteita jotka joku voi pölliä pesun aikana.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Kelalla sopisi olla itsellään kontakteja niihin "halvempiin" vuokranantajiin, joille asiakkaansa voisivat muuttaa.
Ei kela ole asuntojen välitysfirma. Kela ei myöskään hae asuntoa itselleen eikä toisille.
Ei huolta ap, olet jo likainen ja pilalla jos olet toimeentulotuella. Epäonnistumisen löyhkä on jo pinttynyt sinuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelalla sopisi olla itsellään kontakteja niihin "halvempiin" vuokranantajiin, joille asiakkaansa voisivat muuttaa.
Ei kela ole asuntojen välitysfirma. Kela ei myöskään hae asuntoa itselleen eikä toisille.
Ei se asunnonhakijakaan niin vain äkkiä uutta kämppää löydä.
Mihin tarvitsee pyykinpesukonetta? Nehän voi pestä käsin ja varsinkin jos on työtön on hyvin aikaa pestä käsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. kela ei KOSKAAN pakota muuttamaan, eikä varsinkaan mistään NYKYISEN asunnon puutteiden vuoksi.
Miks se että nykyisessä asunnossasi ei ole pesukoneelle paikkaa olisi jotenkin merkityksellistä kelalle?
Ei vaan siinä halvemmassa ei ole tilaa pesukoneelle, joten ei kelpaa kermaperse-ap:lle.
Meillä on pesukone, mutta pesen silti lähes aina pesulassa koska saan samalla pestyä useamman koneellisen ja heitettyä koko pinkan kuivuriin. Yhtään ainoaa vaatetta ei ole kadonnut eikä haise muulle kuin omalle pesuaineelleni.
Oletko autono? Kuinka monta koneellista kannat ja montako kilometriä on matkaa pesulaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se asunnonhakijakaan niin vain äkkiä uutta kämppää löydä.
Sen asian kanssa sun on vain elettävä. Ei me täällä netissä sulle asunnoksi voida muuttua.
Kerro mitä meinaat, kun sanot, että ei asunnonhakijaKAAN löydä kämppää. Ketkä muut hakee kämppää kuin asunnonhakija?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkään ei ole, mutta ei kannattaisi kiireellä pakottaa ketään muuttamaan kun sielläkin varmasti tiedetään että ei niitä halpoja kämppiä ihan pierasemalla löydetä.
Kela ei edelleenkään pakota muuttamaan yhtään ketään, muutto halvempaan on vain ehdotus sitä ei ole pakko tehdä maksat vain itse enemmän vuokrastasi jos et muuta halvempaan.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin!
Mene sinä töihin!
Mikä se ongelma sinulla on tässä? Et halua pestä taloyhtiön pesulassa ja nytkö Kela yrittää pakottaa sinua muuttamaan pois asunnosta, jossa ei ole pesukoneen paikkaa? Eikö silloin sinulla ole kaikki kunnossa?! Etkö muutenkin olisi muuttamassa asunnosta pois, jos siinä ei ole pesukoneen paikkaa?!
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarvitsee pyykinpesukonetta? Nehän voi pestä käsin ja varsinkin jos on työtön on hyvin aikaa pestä käsin.
Miten pesen käsin 95 asteessa?!
Ap
Miksi ei muka pesukoneelle olisi paikkaa, en usko.
Sen saa kyllä asennettua, kutsut putkimiehen paikalle, niin kyllä ammattimies hoitaa homman...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on ihmiset vaativia nykyään. Itse kun muutin 18v pois kotoa, niin otin sen asunnon jonka sain. Oli reikä vessan ovessa, sen talonmies paikkasi jollain plastic padingilla. Maali halkeili parvekkeelta ja siellä oli kassillisia tyhjiä viinapulloja. Pyykit pesin pyykkituvassa. Olin kiitollinen kun oli koti.
No onpa vaativaa, kun haluaa pesukonemahdollisuuden asuntoon, Olen minäkin 18-vuotiaana asunut vaikka missä läävissä, (paljon pahemmissa, kuin jotkut pullokassit tai parvekkeella halkeileva maali), mutta se ei tarkoita sitä, että näin yli viiskymppisenä suostuisin asumaan.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Pese käsin siinä lämpötilassa, jonka kätesi sietävät. Unohda 95 asteen lämpöinen vesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Pese käsin siinä lämpötilassa, jonka kätesi sietävät. Unohda 95 asteen lämpöinen vesi.
Monet bakteerit ja ötökät kuolevat vasta yli 90-asteen pesussa. Jos on haiskahtavia pyyhkeitä tai lakanoita, täitä tai syyhyä tai lintupunkkia, niin 90 pesu on tarpeen.
Minä en minnekään muuta jonkun viraston painostuksesta. Ehkä pitäisi kysyä Eu:sta paljollako sopuhintaisen kämpän löytää Suomesta? Luulenpa, että alkuperäisväestö Suomessa on ne, jotka joutuvat luopumaan asunnoistaan. Muualta tulijoita on miljoonittain, ja he tarvitsevat asunnon.