Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on pisin työmatka jonka suostuisit ajamaan aamuin illoin, joka päivä?

Vierailija
11.09.2024 |

Itse ajan 120km suunta ja välillä mietin mitä järkeä. Aina väsyttää ja ilta on pitkällä kun on kotona.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan 30km/suunta, on aika kipurajoilla.

Vierailija
22/46 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienipalkkainen työ 10km, isopalkkainen työ 75km.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajamaan?? Jaksan kyllä ihan omin jaloin kävellä keittiöstä läppärille...

Vierailija
24/46 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 tunti suuntaansa jos palkka kompensoi työmatkaa...

Vierailija
25/46 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

20km on vielä siedettävä. Jos työstä maksetaan tarpeekis ja se on mielenkiintoista niin ehdoton maksimi on 50km suuntaansa, 

Vierailija
26/46 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörällä 25 min max, tällä hetkellä n. 20 min

Vierailija
27/46 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 70km yhdensuuntainen työmatka vain sen takia, että pitää ajaa ensin 20km vastakkaiseen suuntaan viemään lapsi hoitoon ja sitten ajat kodin ohi uudestaan 20km ennenkuin alkaa työmatka vasta. Vtutus on joka päivä armoton, kun ei jää yhtään aikaa arjessa millekään ja lapsellakin pitkät päivät hoidossa. Mutta noin muuten 40km suuntaansa menee ilman hampaiden kiristystä.

Vierailija
28/46 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ajoin noin 30min suuntaansa. Nyt työpaikka samassa kaupungin, autolla menee reilu 5min. Nyt mietin, kuinka olen jaksanut ajaa tuota pidempää työmatkaa ruuhkissa päivittäin.

Vierailija
29/46 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20km on vielä siedettävä. Jos työstä maksetaan tarpeekis ja se on mielenkiintoista niin ehdoton maksimi on 50km suuntaansa, 

Lisään vielä että 50km menettelisi jos työn voisi tehdä suurimmaksi osaksi etänä. Kokonaan etänä niin työpaikan sijainnilla ei ole merkitystä. Kerran vuodessa sitä vaikka lentää pk-seudulta Rovaniemelle pariksi päiväksi tai toistepäin.

Vierailija
30/46 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymykseen vastaaminen taitaa olla aika monelle ongelma.  

Nyt matka 24km suuntaan ja olisin valmis max 100km suunta. Sekin riippuu minkälaista tietä pitkin. Suunnittelimme paikkakunnan vaihdosta korpeen. Työmatka olisi ollut n50km suuntaan pikkutietä pitkin. Jäi sitten toteuttamatta.

Vierailija
31/46 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 km/suunta kesät ja talvet  kun pakkasta oli max 12 astetta. Sähköpyörä käytössä. Kesällä vois ajaa pidempiäkin, mutta talvella jäätyy kasvot.

Vierailija
32/46 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 km autolla max. Reilu puoli tuntia saa matka kestää korkeintaan. 

Vierailija
33/46 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt 8km suunta työmatka jonka kuljen pyörällä tai juosten,pisin työmatka on ollut 50km suunta joka oli kyllä liikaa vaikka autolla sitä ajoin.

Vierailija
34/46 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 120km menee leppoisasti ok tiellä, mutta millään 2500 bruttopalkalla ei kannata 50km pidempää ajaa.

Vierailija
35/46 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla 30min per suunta olis mun maksimi. Mulla on mökiltä sen verran töihin. Sen jaksaa mutta yhtään pidempää en päivittäin jaksaisi suhata. Kotoa ajan autolla 5min, pyörällä 10-15min.

Vierailija
36/46 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti muotoiltu kysymys. Ellei vaihtoehtoja ole niin kai sitä joutuu ajamaan vaikka miten järjettömiä matkoja.

Jossain kohtaa tulee ihan matkakulujen takia halvemmaksi vuokrata duunia lähellä olevasta käpykylästä 300€/kk luukku työpäiviksi (ellei duuni ole Helsingissä).

Jos kysytään että mikä on maksimimatka etten ala aktiivisesti etsiä uutta, vaikka vähän huonompaakin duunia niin jossain kolmen vartin kohdalla suuntaansa tulee viimeistään raja vastaan.

Vierailija
37/46 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä työpaikka, jos pitää käydä joka päivä. Kyllä vapaita ja lomaakin pitää olla.

Totta, meillä vielä se epäkohta että joutuu suoraan lomalta palaamaan töihin.  Siinä välissä pitäs olla kyllä jotain vapaata, tms. pehmee lasku taas töihin.

Vierailija
38/46 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

35km

Vierailija
39/46 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse pitäisi autolla ajaa yli 100km suuntaansa, vaikkapa vuoden päivät, niin pitäisi liian suurena mahdollisuutta että ajaisin pahan kolarin. Jos olisi pakko ja hyvin maksettaisiin niin ehkäpä vuoden voisin ajaa enemmänkin kuin 100 km/suunta, mutta liksaa pitäisi saada tuntuvasti enemmän kuin mitä nyt saan ja lopettaisin ko. työn alle vuodessa.

Vierailija
40/46 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse pitäisi autolla ajaa yli 100km suuntaansa, vaikkapa vuoden päivät, niin pitäisi liian suurena mahdollisuutta että ajaisin pahan kolarin. Jos olisi pakko ja hyvin maksettaisiin niin ehkäpä vuoden voisin ajaa enemmänkin kuin 100 km/suunta, mutta liksaa pitäisi saada tuntuvasti enemmän kuin mitä nyt saan ja lopettaisin ko. työn alle vuodessa.

Kyllä 100km suuntaansa on sellainen savotta että käyttäisin päivittäin enemmän aikaa uuden duunin etsimiseen kuin varsinaiseen työntekoon. Tai muuttaisin duunin viereen asumaan.

Vähän heikommin palkattukin kelpaisi jos olisi vartin työmatka.