Mikä on pisin työmatka jonka suostuisit ajamaan aamuin illoin, joka päivä?
Itse ajan 120km suunta ja välillä mietin mitä järkeä. Aina väsyttää ja ilta on pitkällä kun on kotona.
Kommentit (46)
Fillarilla 10 kilometriä, autolla 20. Olen onneksi etätöissä, matka toimistolle on 152 km.
Minulla ei ole ajokorttia eli 0 m.
Kesäkelillä valoisaan aikaan voisin ajella 100km. Pimeällä tai liukkaalla max 30km.
Tällä hetkellä 1 tunti suuntaansa autolla. Aivan maksimi.
Työmatkani on noin 60km suuntaansa. Välillä käyn 70 kilometrin päässä toisessa toimipisteessä. Se tuntuu turhan pitkältä. Ehkä tuohon omaan matkaan on niin tottunut ettei osaa edes kyseenalaistaa koko asiaa. Lähempänä ei oikein mitään töitä ole, niin olen koko työikäni ajanut pitkää työmatkaa.
En aja, mutta bussilla pisin, mihin suostuisin on noin 30min.
Se riippuu siitä miten paljon joutuu ajamaan ruuhkissa esim Helsingin sisäänmeno tai kehäteilä.
Sanoisin nyt 50 km mutta silloin työpaikan oltava tosi erikoinen ja hyväpalkkainen.
Riippuu työstä ja palkasta. Jotain lähärihommaa en suostuisi tekemään kuin max 15min kävelymatkan päässä. Kovapalkkaista ja mielenkiintoista työtä voisin tehdä tunninkin ajomatkan päässä.
Joku 140km. Sellainen Ypäjältä Hkin keskustaan. Sähköllä ja hyvällä korvauksella toki.
Aina ollu duunit niin että alle 15min kotoa töihin. Yleensä pyörällä.
Tällä hetkellä etänä 80% ja valillä käyn toimistolla mikä näkyy olkkarin ikkunasta, viereisessä korttelissa.
En halua tuhlata elämääni autossa istumiseen.
Monta vuotta ajoin 37 km suuntaansa. Oli kyllä uuvuttavaa.
Kävellen pisin oli 13 km työmatka (2 tuntia kävelyä suuntaansa tai noin tunti juosten). Koulumatka pisimmillään oli junalla 3 tuntia suuntaansa aikoinaan. Nyt perheellisenä työmatka per suunta saa kestää korkeintaan tunnin (kulkuvälineestä riippuu sitten se, että kuinka kaukana työpaikka saa olla).
En ajaisi mihinkään, kun oma toimisto on työhuoneessa kotona muutaman askeleen päässä. Jos työnantajalla olisi toimisto samassa kaupungissa, voisin käydä siellä silloin tällöin itse valitsemanani aikana rupattelemassa ja tapaamassa ihmisiä, ehkä kerran pari kuussa maks. Muutaman kilometrin matka olisi sitä varten maksimi.
Tyhmä työpaikka, jos pitää käydä joka päivä. Kyllä vapaita ja lomaakin pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
En ajaisi mihinkään, kun oma toimisto on työhuoneessa kotona muutaman askeleen päässä. Jos työnantajalla olisi toimisto samassa kaupungissa, voisin käydä siellä silloin tällöin itse valitsemanani aikana rupattelemassa ja tapaamassa ihmisiä, ehkä kerran pari kuussa maks. Muutaman kilometrin matka olisi sitä varten maksimi.
Ja olen kyllä aikanai kulkenut jopa puolitoista tuntia suuntaansa töihin, autolla ja julkisilla sekä että vaihtelevasti. Ampuisin mieluummin itseni kuin alistuisin enää koskaan sellaiseen. Liikenneruuhkat ja julkinen liikenne ovat maanpäällinen helvetti
3 tuntia oli, jaksoin 30 vuotta, sitten hain töitä lähempää.