PS:n Ari Koponen saa 140 euroa joka päivä, kun hän tulee autolla töihin
Kommentit (263)
Vierailija kirjoitti:
Miksi koponen ei maksa matkalulujaan itse ja vähennä niitä verotuksessa, kuten tavis?
Ei se ole tavis, se on persu.
Eihän noissa koposen km-korvauksissa ole mitään ihmeellistä. Itse teen reissutyötä ja saa joka työpäivä km-korvaukset ja verottoman päivärahan 51€. Eli esim. jos palkka on päivässä 130€ ja ajan 300km päivässä, niin saan 57c/km, eli 171€ verottomana.
- palkka 130€ -verot
- km-korvaus 171€
- päiväraha 51€
= 352€
Hirvee kitinä asiasta. Juntit taas vauhdissa. Mitä oikein kuvittelevat että olisi olisi vaihtoehto?
ja jumalauta: auto kuluu, renkaat kuluu ja sit vielä istuu autossa jotain 3 tuntia per työpäivä. Jos siitä sit tulee 140€, niin ei kyllä kovin ihmeellinen korvaus ole.
Tyypillisen häpeällistä toimintaa persuedustajalta.
Esimerkillistä kuormasta syömistä.
Palkkais nyt vielä sukulaisen valtion piikkiin autonkuljettajaksi. Kuka yllättyisi?
PS:n Ari Koponen rikkoi Linnan juhlien kutsusääntöä - Yksi viesti riitti
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/e10ce785-6cbb-41d3-8ed2-6c1c091f7…
Eivät muut kansanedustajat tee noin. Persuilla on noita tyyppejä, jotka ovat seonneet ison kirkon lihapatojen äärellä.
Normaaliälyinen poliitikko osaa muutenkin laskea, että vaikka 5 000 euroa kilometrikorvauksina aiheuttaa median lööpissä niin ison mainehaitan, että sen korjaamiseen ei riitä edes 50 000 euron mainoskampanja. Eli ei kannata.
Persut eivät kai osaa ajattella näin monimutkaisesti.
Koponen on myös tuomittu rikoksesta. Aika löyhä moraali on ja ahneus rahaan hallitsee. Huono valinta edustamaan Suomen kansaa, erittäin huono.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillisen häpeällistä toimintaa persuedustajalta.
Avaatko vähän, että mikä tässä oli häpeällistä? Töihin kulkeminen, töihin kulkeminen omalla autolla vai ehkä niiden korvausten hakeminen, joihin on oikeutettu? Ettei inhosi vain nyt suinkaan johtuisi edustajan puolueesta eikä itse aiheesta?
Vierailija kirjoitti:
Hitto, millä meriiteillä toikin on eduskuntaan äänestetty 🤦
Olisi kiva kuulla se päättelyketju, jolla tähän on päädytty? Voisiko joku äänestänyt avata?
Miksi Koponen ei ole jonkin hyvinvointialueen johtaja? Ajattelu sopii hommaan täydellisesti: "Itselle, ei ******ille."
Vierailija kirjoitti:
Eihän noissa koposen km-korvauksissa ole mitään ihmeellistä. Itse teen reissutyötä ja saa joka työpäivä km-korvaukset ja verottoman päivärahan 51€. Eli esim. jos palkka on päivässä 130€ ja ajan 300km päivässä, niin saan 57c/km, eli 171€ verottomana.
- palkka 130€ -verot
- km-korvaus 171€
- päiväraha 51€
= 352€
Sinä puhut nyt ihan eri asiasta. Sinä teet työmatkoja, joista saa korvauksen. Koponen taas ajaa kotoaan töihin ja takaisin. Siitä ei tavalliselle työntekijälle maksella mitään, paitsi verotuksessa huomioidaan vähennyksenä.
Mun työmatka on 100km. En saa mitään km-korvauksia, enkä päivärahoja. Ihan itse pitää auto tankata ja maksella bensat. Verotukseen toki ne kilsat laitan. Se on ainoa minkä saa. Normaalisti työntekijä itse vastaa kuluista kotoa töihin ja takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Hirvee kitinä asiasta. Juntit taas vauhdissa. Mitä oikein kuvittelevat että olisi olisi vaihtoehto?
ja jumalauta: auto kuluu, renkaat kuluu ja sit vielä istuu autossa jotain 3 tuntia per työpäivä. Jos siitä sit tulee 140€, niin ei kyllä kovin ihmeellinen korvaus ole.
Mun työmatka on 100km suuntaansa. Kuka mulle maksaa tuon 140€ per työmatka? Ihan itse joudun ne maksamaan palkastani. Miksi hemmetissä näille kansanedustajille pitää maksaa matkat töihin? Eikö niille riitä palkka ja se kulukorvaus?
Mitä asioita Koponen edistää eduskunnassa? Paljonko aloitteita tehty, puheenvuoroja pidetty? Onko kuin Hakkarainen, äänestetty itselleen rahaa keräämään?
Tuli Itsenäisyyspäivänä vieraan naisen kanssa presidentinlinnaan. Kutsu oli lähetetty aviopuolisolle.
Koponen saa korvaukset koska asia on näin päätetty, ei kansanedustaja voi tuntikausia istua bussissa.