IL kolumni: Meidän pitää hävetä syyskuun helteitä!
Syyskuun lämpimät säät eivät ole ilon aihe, päinvastoin, meidän pitää hävetä niitä. Tunsitko jo sinäkin piston sydämessäsi?
https://www.iltalehti.fi/saauutiset/a/a1050387-0a33-4836-bdae-8aceea5cf…
Kommentit (91)
Suomalaisten vika jos Golf-virta pysähtyy. Sitten vasta saakin hävetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä olen täsmälleen samaa mieltä kuin iltapvälehden artikkeli. Ottaa päähän ihmiset, jotka intoilevat lämpimistä keleistä, kun samalla luonto on sekaisin. Kukat, jotka ovat kukkineet jo, aloittavat uutta kukintaa, kun pitäisi valmistautua talviteloille. Tutkimusten mukaan perhosten määrä kärsii, jos syksyt ovat lämpimiä. Ensi vuoden marjasato myös todennäköisesti kärsii. Älkää olko niin tyhjäpäisiä auringonpalvojia, vaan ottakaa asioista selvää.
No miksei maapallo kohdannut loppuaan 30-luvulla kun oli vastaavat kelit?
Syyskuuta on nyt takana 11 päivää. Se ei ole paljoa, joten voitkin asiantuntijana kertoa montako astetta kunakin syyskuun päivänä tähän asti olisi pitänyt olla jotta ilmastonmuutos olisi peruttu.
Kiitos jo etukäteen.
Ilmastonmuutosta ei voi perua. Hillitä ehkä vielä voi.
Vierailija kirjoitti:
🤣🤣🤣
Minusta on mukavaa ja kiva kun on lämmintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣🤣🤣
Minusta on mukavaa ja kiva kun on lämmintä.
onneks kohta viilenee.lakupekat tykkää kuumasta ja hiestä
Vierailija kirjoitti:
2002 oli ihan vastaava tilanne. Silloin kukaan ei puhunut, että ihminen aiheutti sen.
No ei kyllä ollut!!
Vihreiden kansanedustajalla oli eniten kaukolentoja viime vuonna. Puolusteli, että potee ilmastoahdistusta ja tärisee kun lentokoneeseen ykkösluokkaan astelee 👍
Kyllä me ymmärretään, että sää ei ole yhtä kuin ilmasto. Mutta nyt puhutaan siitä, että joka ikinen vuosi ja jopa joka kuukausi rikkoutuu kaikki mahdolliset lämpöennätykset jatkuvasti. Siinä on ero.
Sanna Marin lentää joka päivä mutta sinä saat hävetä!
Tätä ongelmaa pohdittiin jo noin 40 vuotta sitten. Mitä tehtiin? Mitä tapahtui? Mikään ei muuttunut.
No ok, minäpä pistän viileämpää keliä tulemaan, sadetta ja hyytävää tuulta, olkaa hyvät.
Minä nautin joka hetkestä, häpeilemättä.
Eikä siinä vielä kaikki: kohta ne sateet kuitenkin alkavat. Siksi lähden pariksi viikoksi kauas pois palmujen alle kuten joka syksy.
Minun kesäni jatkuu vielä piiitkään.
Vierailija kirjoitti:
Eikä siinä vielä kaikki: kohta ne sateet kuitenkin alkavat. Siksi lähden pariksi viikoksi kauas pois palmujen alle kuten joka syksy.
nautit? mä nautin ihan normaali ilmasta +30 on perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me ymmärretään, että sää ei ole yhtä kuin ilmasto. Mutta nyt puhutaan siitä, että joka ikinen vuosi ja jopa joka kuukausi rikkoutuu kaikki mahdolliset lämpöennätykset jatkuvasti. Siinä on ero.
Eikä rikkoudu. Ja muutenkin jos mittaushistoria on joku noin 100 vuotta kun maapallon ikä taitaa olla 4 miljardia vuotta niin nykysäät ei todista muusta kuin siitä että joku yrittää lietsoa väkisin hysteriaa asialla.
Kuka vielä ei ole huomannut- luonto ja kalenteri ei kulje käsi - kädessä. Luonto on melkein kuukauden verran kalenterista jäljessä. Elikä kalenteri on kuukauden etuajassa luonosta. Koko vuoden.
Vierailija kirjoitti:
lakupekat tykkää mitä kuumempaa ja hikeä.
Vierailija kirjoitti:
Häpeän sitä että nää viheraatteen itselleen kaapanneet mainostoimisto-tampiot käyttää kaiken energiansa luultavasti turhan hiilidioksidin kanssa sähläämiseen ja samalla tärkeät asiat kuten mikromuovit, pienhiukkaset ja erilaiset kemikaalikertymät (muutamia mainitakseni) jää kokonaan ilman tutkimusta, panostusta, huomiota ja varsinkin rahoitusta.
Ja noille vihertampioille ei mene millään jakeluun että suuntaa vois muuttaa noista turhista poseerausaiheista konkreettisesti tärkeämpiin kun aiheesta on muodostettu tahallaan noille uskonto.
Tämä. Tästä olen aina puhunut, kun olen tuttujen kanssa ilmastomuutoksesta jutellut. Tärkeämmät asiat ovat kokonaan paitsiossa. Itse listaisin vielä siihen antibioottiresistenssin ja liikakansoittumisen. Liikakansoittumisen takia maapallolla raivataan jatkuvasti sademetsiä ja muuta maa-alaa viljelykäyttöön, joka on isku luonnon monimuotoisuudelle. Jos tästä puhutaan, niin esitellään vain pula-ajan ruokavalioita joilla ruoka pitäisi riittää 8 miljardille. Eli yritetään vain hoitaa oireita, ei itse vaivaa.
Pitääkö taas Suomen pyytää maailmalta anteeksi sitten näitä hellepäiviä jos niin sitten kauhistus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä olen täsmälleen samaa mieltä kuin iltapvälehden artikkeli. Ottaa päähän ihmiset, jotka intoilevat lämpimistä keleistä, kun samalla luonto on sekaisin. Kukat, jotka ovat kukkineet jo, aloittavat uutta kukintaa, kun pitäisi valmistautua talviteloille. Tutkimusten mukaan perhosten määrä kärsii, jos syksyt ovat lämpimiä. Ensi vuoden marjasato myös todennäköisesti kärsii. Älkää olko niin tyhjäpäisiä auringonpalvojia, vaan ottakaa asioista selvää.
No miksei maapallo kohdannut loppuaan 30-luvulla kun oli vastaavat kelit?
Syyskuuta on nyt takana 11 päivää. Se ei ole paljoa, joten voitkin asiantuntijana kertoa montako astetta kunakin syyskuun päivänä tähän asti olisi pitänyt olla jotta ilmastonmuutos olisi peruttu.
Kiitos jo etukäteen.
Ilmastonmuutosta ei voi perua. H
Asiaa ei voida todistaa suuntaan eikä toiseen pitkiin aikoihin.
Vähän kuten luontokato jossa kukaan ei ole saanut kerrottua että mikä se ainoa oikea piste luonnosta on joka pitää koittaa säilyttää vaikka väkisin ja toisaalta miksi just se piste eikä joku muu kun luonto on sopeutunut ja siten muuttunut koko 4 miljardisen maailman historian ajan jatkuvasti.
Kyseessä on ihan tarkoituksellisesti valittu kaksi mahdollisimman epämääräistä tavoitetta ja niiden edistämistähän ajetaan väkisin läpi kuin uskonnollista kulttia, jopa inkvisitioineen jos joku kehtaa epäillä pyhää sanaa.
Todellinen luonto todellisine suojeluineen jää tuossa julkisuusmeuhkaamisessa syrjään ja tuo jopa haittaa todellista luonnonsuojelua kun tuo mainoskampanja-uskontokultti-luonnonsuojelu mitä vihreät harjoittaa medioineen se vie kaiken huomion ja rahat todellisemmilta ongelmilta.
Voi kun nämä lämpöiset kelit jatkuis oikein pitkään, edes pari kuukautta vielä.
Ensin tuli jääkausi, ei tullut, sitten tuli napajäiden sulaminen, ei tullut mutta Al Gore ehti ostaa muutaman kymmentä rantahuvilaa alueilta jotka jäivät kuitenkin meren pinnan alle, paitsi etteivät jääneet. Sitten tuli taas jääkausi, ei tullut, ja taas suli napajäät, lopulta tyydyttiin että hyvin on syklistä ja nopeaa ilmaston muuttuminen, edellinen jääkausi ei ehdi edes alkaa kun ilmastomuuttuu napajäösulamiseksi ja päin vastoin, ikään kuin vuodenaika, melkein jopankuon Forecan päivän sää.