Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL kolumni: Meidän pitää hävetä syyskuun helteitä!

Vierailija
11.09.2024 |

Syyskuun lämpimät säät eivät ole ilon aihe, päinvastoin, meidän pitää hävetä niitä. Tunsitko jo sinäkin piston sydämessäsi?

https://www.iltalehti.fi/saauutiset/a/a1050387-0a33-4836-bdae-8aceea5cf…

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö hävetä myös syksyn 1963 helteitä? Silloin oli yhtä lämmintä.

Vierailija
62/91 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa tuo tyyppi pahasti päästään sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjaan. Vuosi oli 1968.

Vierailija
64/91 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomessa säätilastoja pitävän Ilmatieteen laitoksen vuodesta 1961 alkavissa tilastoissa yli 27 asteen lukemia on mitattu syyskuussa tämän vuoden lisäksi vuosina 1968 ja 1963."

Kyllä hävettää.

Vierailija
65/91 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun nämä lämpöiset kelit jatkuis oikein pitkään, edes pari kuukautta vielä.

onneks tän viikon jälkee viilenee.alkaa jo hikoilu riittää.mut te lakut tykkäätte hikoilusta.

Vierailija
66/91 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso peukku 👍ilmastonmuutokselle. Toivottavasti on pysyvä tilanne.

Vierailija
67/91 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso peukku 👍ilmastonmuutokselle. Toivottavasti on pysyvä tilanne.

ug ug helle idiootti.

Vierailija
68/91 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rakastanut lämpimiä aurinkoisia kesäisiä päiviä! Enkä häpeä s**tana mitään!

Terkuin: Intiaanikesän lapsi

Vierailija
69/91 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen rakastanut lämpimiä aurinkoisia kesäisiä päiviä! Enkä häpeä s**tana mitään!

te tummat lakut tykkäätte kuumasta.mut onneks koht viilenee ja pitkäsi aikaa.

Vierailija
70/91 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja Iltapaskan toimitukseen terveiset, että vietin koko kesän muuten Suomessa kuten edelliset kesänikin, koska rakastan Suomen kesää ja olen tällainen luontohippi. Toivottavasti ette paskat matkustelleet minnekään! Tai muuten joudutte häpeämään silmät päästänne, sokeat!

Vierailija
71/91 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilta-Lehti saa itse hävetä julkaisee roskaa perättömiä juttuja. Lisäksi tuhoaa metsää papereillaan. Häpeä Ilta-Lehti. 

Vierailija
72/91 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

te tummat lakut tykkäätte kuumasta.mut onneks koht viilenee ja pitkäsi aikaa.

Heh! Olen tosiaan tumma tämän kesän jäljiltä, mutta laku en ole, vaan aito blondi Suomesta. Kaapit on täynnä villavaatteita ja piharakennukset polttopuita, että kylmäänkin on varauduttu, vaikken siitä tykkääkään.

Vierailija
73/91 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaan. Vuosi oli 1968.

Ja nimenomaan syksyllä 1968. Synnyin silloin ja silloinkin oli intiaanikesä. Ja silloin 60-luvulla puhuttiin nimenomaan intiaanikesästä, jos loppukesästä/syksystä oli lämmin. 

Vierailija
74/91 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaan. Vuosi oli 1968.

No, hyvää vuosikertaa molemmat.

Vierailija
75/91 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kevät oli kuukauden myöhässä, syksy on kuukauden myöhässä. Sellaista se on. Ehkä ensi talvi ei sitten kestä kuutta kuukautta kuten edellinen.

Viime talvi kylläkin alkoi lokakuun alussa ja loppui toukokuussa eli kesti 8kk

Vierailija
76/91 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te nyt jo vihdoin tajua että lämmin on merkki ilmastonmuutoksesta, kylmä on merkki ilmastonmuutoksesta, kuiva on merkki ilmastonmuutoksesta ja sade on merkki ilmastonmuutoksesta! Aina saa selittää uudelleen ja uudelleen!

Aluksi puhuttiin ilmaston lämpenemisestä. Kun ei lämmennyt riittävän nopeasti, alettiin puhumaan  ilmaston muutoksesta. Kun ei muuttunut riittävän nopeasti, niin alettiin puhumaan luontokadosta. Kun luonto ei kadonnutkaan minnekkään niin

Ensin tuli jääkausi, ei tullut, sitten tuli napajäiden sulaminen, ei tullut mutta Al Gore ehti ostaa muutaman kymmentä rantahuvilaa alueilta jotka jäivät kuitenkin meren pinnan alle, paitsi etteivät jääneet. Sitten tuli taas jääkausi, ei tullut, ja taas suli napajäät, lopulta tyydyttiin että hyvin on syklistä ja nopeaa ilmaston muuttuminen,

Tää on just hauskinta, että algoret ja obamat ostaa näitä luksuskiinteistöjä merenrannoilta, ja valehtelee koko ajan ilmastonmuutoksista. Kannattaisko olla vähän uskottavampi, että menis valeet läpi?

Vierailija
77/91 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä nautin joka hetkestä, häpeilemättä.

Eikä siinä vielä kaikki: kohta ne sateet kuitenkin alkavat. Siksi lähden pariksi viikoksi kauas pois palmujen alle kuten joka syksy.

Minun kesäni jatkuu vielä piiitkään.

nautit?  mä nautin ihan normaali ilmasta +30 on perseestä.

30 astetta on just hyvä.

El0abinat saavat muuten aika pitkään istua Mannerheimuntiellä, lentomatkustuksen ennätysvuosi on tämä vuosi. :)

Vierailija
78/91 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä nautin joka hetkestä, häpeilemättä.

Eikä siinä vielä kaikki: kohta ne sateet kuitenkin alkavat. Siksi lähden pariksi viikoksi kauas pois palmujen alle kuten joka syksy.

Minun kesäni jatkuu vielä piiitkään.

lakupekat tykkää mitä kuumempaa ja hikeä.

Voi olla.

Mutta mitä se minuun liittyy? Olen ihan kantasuomalainen.

Vierailija
79/91 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te nyt jo vihdoin tajua että lämmin on merkki ilmastonmuutoksesta, kylmä on merkki ilmastonmuutoksesta, kuiva on merkki ilmastonmuutoksesta ja sade on merkki ilmastonmuutoksesta! Aina saa selittää uudelleen ja uudelleen!

Unohdit normaali sään, sekin on merkki ilmastonmuutoksesta. *

Miten normaali sää on merkki ilmastonmuutoksesta??

Kaikki mahdollinen on merkki ilmastonmuutoksesta, jos hysteeriseltä nykymedialta kysytään. Ei noiden tehtävä ole journalismi vaan aivottomin mahdollinen kohunlietsonta koska silläkin saa tyhmät klikkailemaan otsikoita ja se riittää mediallemme nykypäivänä.

Näinhän se taitaa olla: hysterian ja pelon luominen myy...

Ihmettelen tätä. Ostan lehtiä vain, jos niissä on kivoja, positiivisia uutisia esim. terveydestä. Eli en juuri koskaan nykyään.

Vierailija
80/91 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun nämä lämpöiset kelit jatkuis oikein pitkään, edes pari kuukautta vielä.

onneks tän viikon jälkee viilenee.alkaa jo hikoilu riittää.mut te lakut tykkäätte hikoilusta.

Vastaan takaisin kun vastasit mulle. Itse olen nauttinut koko kesän lämmöstä, ja nyt nautin syksyn lämmöstä. Samaan aikaan mun kaveri on kärsinyt ja hikoillut pelkästä istumisesta. Hänellä onkin yli 50 kg ylipainoa. Eli jos tälläsellä +23-25 kelillä hikoiluttaa, kannattaa tarkistaa painoindeksi. Se on tietenkin eri asia jos tekee kovaa työtä, mutta sitä voi yleensä ajoittaa iltaan tai aamuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän