Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähän oppia rikkauksista unelmoijille

Vierailija
10.09.2024 |

Tässä mietin kun mies-ehdokas lähti omille teilleen, entisiä seurusteluja. Minä haluan mieheltä tasokkuutta ja sivistystä. Tapasin 4 vuotta sitten miehen, fiksu, siististi pukeutuva reilu parikymppinen. Ei kirosanoja, ei tupakointia. Eniten miellytti hänen tavoitteellinen elämänasenne. Ei mitään ajelehtimista tilanteen mukaan, ei yhtäkkisiä päähänpistoja, nopea-älyinen ratkaisuntekijä, joka ei häkeltynyt vaan omien periaatteittensa mukaisesti teki nopeitakin ratkaisuja.

Ei käyty grillijonoissa, laaturavintoloita, illallisen hinta saattoi olla yli 200 euroa. Vierailin n 3 kk seurustelun jälkeen hänen vanhempien kotona. Siistiä, vain laatu-huonekaluja, klassista musiikkia, ruoka-ajat, sivistynyttä pöytäkeskustelua ilman kiirettä. Perheneuvottelu omista ja suvun asioista yleensä jälkiruuan kanssa.

Jotenkin jäi mielikuva rauhallisesta, sivistyneestä perheestä, jossa ei riehuta, asioista puhutaan, myös vaikeista sellaisista. talossa oli ns yörauha puolilta öin, sen jälkeen ei pelattu, jos otettiin viiniä, sekin lopetettiin puolilta öin. Mukavaa oli kuunnella mitä isä puhui pojillensa elämästä, suhtautumisesta eri asioihin ja kehoitti miettimään mikä elämässä on tärkeää. Siis kasvatus jatkui vielä parikymppisillekin.

Tuo suhde kariutui siihen, että minä en ollut tarpeeksi sivistynyt, olin vielä lapsellinen ja ns keskiluokan lapsi. Kaikki oli eri tavalla kuin minun kotona. Mies ei viihtynyt minun vanhempien luona ja ihmetteli että miksi minun perheessä ei ole mitään tavoitteellista elämää, kaikki vain oleilevat ja "ajelehtivat" tilanteesta toiseen.

Nyt kun on miehiä tullut ja mennyt, edelleen etsin sitä täydellistä miestä. Toisen tuollaisen mistä tuossa kerroin, kun löytäisi niin en pois päästäisi. Tuo suhde kasvatti minua myös havaitsemaan mikä elämässä on tärkeää ja ennenkaikkea rakentamaan omia tavoitteita ja tekemään töitä tavoitteiden saavuttamiseksi.

Moni haaveilee rikkaasta puolisosta mutta ei ymmärrä että sinun itse on muututtava, asetettava tavoitteita ja päämääriä, joiden eteen teet työtä, ei se rikkaiden elo ole pelkkää oleilua ja juhlimista, siellä tehdään paljon töitä aktiivisella asenteella jotta rikkaus pysyy ja karttuu. Päiväunelmia ei kannata lähteä tavoittelemaan, vetelehtimisellä olet ja pysyt alemmissa yhteiskuntaluokissa.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi