Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä viikolla ensimmäinen ultra?

11.02.2007 |

Neuvolasta sanoi, että ensimmäinen on viikoilla 11-13. Miten muilla on? Mun mielestä tuo vaan tuntui niin hirveän myöhäiseltä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kunta tarjos JOKO np-ultran viikoilla 11-13 TAI rakenne-ultran rv18-20. Niistä valittiin toinen ja jos muissa halus käydä niin itse varaamalla yksityiseltä sitten.

Harvoin kai kunta järjestää noita varhaisraskauden ultria, ellei taustalla ole mitään erikoista (aiempi kohdunulkoinen tms.), tai jos ei ilmaannu mitään kipuja - sillonkin kai lähetetään suoraan gynelle tarkastukseen.

Tappert ja Puksu 36+0

Vierailija
2/10 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

np-ultra viikolla 11-14 ja rakenneultra n. viikolla 19-20.

Itselläni oli np-ultra rv. 13+5.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli rakenteet parhaiten näkyvissä tuolloin.

Ja jos haluaa käydä aikaisemmin katsomassa että elämää siellä masussa on niin sitten vaan yksityiselle. Kaikissa kunnissa ei noita kahta ultraa edes tarjota vaan on jompi kumpi.

Vierailija
4/10 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunki, jossa nyt asutaan niin tarjoaa kaksi ultraa. Mietin vaan sitä, kun esikoita odottaessa asuimme toisessa kaupungissa ja siellä ultra (ainoa sellainen) oli viikolla 8. Itselläni taisi olla aika jo pari päivää ennenkin tuota...

Vierailija
5/10 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmeno riski kun on suurin ennen rv 13. Sen jälkeen yleensä suositaan tekemään vasta ultra.

Mutta yksityisellä saa ultran milloin vain kun itse maksaa.

Itse kävin yksityisellä ultrassa rv 6 ja risat. Halusin vahvistaa sydänäänet, poistaa mielestä ulkopuolisen/ tuulimunan.

Esikoista odottaessa np ultra oli rv 13 ja samoiten nyt kakkosta odottaessa on np ultra rv 13

Vierailija
6/10 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessani oli ultria kaksi, viikolla 13 ja oliko se viikolla 20-21.. Toista odottaessani ei sitten enää ollutkaan kun yksi, viikolla 13. Eli siis pelkkä np-ultra, jossa kuulemma jo näkee ihan hyvin rakenteetkin. Korjatkaa toki jos olen väärässä!!!

Kakkosta odottaessani ultraava terkka laitto kyllä mut vielä 20 viikon ultraan etisistukkaepäilyn vuoksi. Olen kuullut monelta ystävältänikin, että aika herkästi laittavat äidin toiseen ultraan jos vaan on vähänkin tarpeellista! Hyvä niin.

Vierailija
7/10 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisesta oli pelkästään rakenneultra joskus 18-19 viikolla (vuonna 2001), toisesta (2003) oli np-ultra ja rakenneultra. Kolmannella kierroksella (2006-2007) oli pelkkä np-ultra, mutta kävin yksityisellä rakenneultrassa ja loppuraskaudesta tehtiin paiinoarvio rv 36 koska edellinen oli kovin iso, sitä ei siis tehdä rutiininomaisesti kaikille. Joten eiköhän ole ihan normaalia että eka ultra on noilla viikoilla, monille se on myös ainoa mitä tarjotaan.

Vierailija
8/10 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden edellämainittujen lisäksi. Kävin yksityisellä varhaisraskauden ultrassa viikolla 9. Ihan vaan omaksi iloksi. Maksoi n 70 egee ja oli kyllä tosi mukava käynti. Silloin jo kuului syke.

Vierailija
9/10 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On näköjään ihan paikkakuntakohtaista. Täällä meillä " maalla" tuntuu olevan hyvää palvelua. Neuvolalääkärillä käydään kolme kertaa raskauden aikana (1 käynti per raskauskolmannes) ja joka kerta ultrataan. Nuo kolme käyntiä siis täysin maksuttomia. Noiden lisäksi sitten vielä keskussairaalan ultrat se np rv 12-13 ja ja se rakenne sit (oisko ollu rv 18-20) ja noista siis tarvii maksaa se pkl-maksu eli 22 euroa per käynti.

hannnah

Vierailija
10/10 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on about viikolla 10. Se on ihan normaalia, vaikka tietysti olisi mukava käydä myös rakenneultrassa!