Therian esiteinit puhuu - ei tää oo vaarallista ja olemme lapsia
Kommentit (36)
Boom! Persut taas kukistettu ja nöyryytetty!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin lapsena välillä leikin, että olin eläin. Ja suhteellisen normaali minusta tuli.
Se oli leikki nimellä. Miksi tuolle on keksitty tuollainen termi? Leikitkö vielä lukioikäisenäkin?
Harmittaako sinua kovasti termi? Onko tuo sellainen selittämätön persuharmitus jonka vain alkukantainen peräpersu itse ymmärtää? Nyt harmittaa persua taas termi. Aina joku harmittaa 😂
Hih hih
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko ongelmatherianit vaan lopettaa kuten ongelmaeläimet? Välitunnin jälkeen vahtimestari koulun ovelle pulttipistooli kädessä ja sisään pääsee vain ihmiseksi identifioituvat?
Taas lasten lopettamisesta haaveileva persu. Ripuli-Riikan esimerkki velvoittaa?
Ei ole kyse lapsista vaan eläimistä, vai kyseenalaistatko therianien oman identiteetin ja riistät heiltä perusihmisoikeuksiin kuuluvan itsemäärittelyoikeuden?
Vierailija kirjoitti:
Ensin valitetaan, ettei lapset enää leiki. Nyt kun leikkivät, niin peräspuolueella on kansallinen hätätila.
Haista sinä wokettava vihervassari pitkä paska!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin lapsena välillä leikin, että olin eläin. Ja suhteellisen normaali minusta tuli.
Se oli leikki nimellä. Miksi tuolle on keksitty tuollainen termi? Leikitkö vielä lukioikäisenäkin?
Leikin vielä keski-ikäisenäkin, kun pelaan roolipelejä.
En minä tiedä, miksi ihmiset keksivät typeriä sanoja ja tekevät ongelmia aivan tavallisesta lasten leikistä. En minä niitä keksi.
Koulussa opiskellaan, leikkikööt eläintä kotona.
Saako siellä olla häntineen naamioineen tunnilla ja monkua tai mitä milloinkin.
Vierailija kirjoitti:
olitko koulussakin eläin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olitko koulussakin eläin?
Olin kyllä välitunneilla joskus. Esimerkiksi kiipeilin kiipeilytelineessä ja leikin olevani apina.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä - varmaan kaikki on tehneet tätä. Mutta leikille on aikansa ja paikkansa eikä sitä tule sekoittaa johonkin identiteetin muodostumiseen tai eläimeksi identifioitumiseen, kuten aika monella on tässä julkisessa keskustelussa ilmeisesti ollut ajatuksena. Että jos lapsi identifioi itsensä kissaksi niin kyllä hänen pitää saada olla kissa myös koulussa. Ei ole ihan tavanomaista mielikuvitusleikkiä semmoinen enää, etenkään jos vanhemmat lähtee sitä vielä kannustamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmittaako sinua kovasti termi? Onko tuo sellainen selittämätön persuharmitus jonka vain alkukantainen peräpersu itse ymmärtää? Nyt harmittaa persua taas termi. Aina joku harmittaa 😂
Lähinnä se harmittaa ehkä siksi, mikä sen termin alkuperäinen merkitys on. Menepäs googlaamaan, niin hämmästyt. Vinkki: ei liity lasten leikkeihin.
Hiukan kumma kun yhteisölliset pihaleikit sitten kiinnosta enään yhtään vaan sitten hämmentävät outoudet joista pitäisi hiukan olla huolissaan jo tuossa iässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä - varmaan kaikki on tehneet tätä. Mutta leikille on aikansa ja paikkansa eikä sitä tule sekoittaa johonkin identiteetin muodostumiseen tai eläimeksi identifioitumiseen, kuten aika monella on tässä julkisessa keskustelussa ilmeisesti ollut ajatuksena. Että jos lapsi identifioi itsensä kissaksi niin kyllä hänen pitää saada olla kissa myös koulussa. Ei ole ihan tavanomaista mielikuvitusleikkiä semmoinen enää, etenkään jos vanhemmat lähtee sitä vielä kannustamaan.
En jaksa oikein uskoa, että nämä lapset oikeasti ajattelevat olevansa kissoja ja koiria ihmisten kehossa. Therian-termin käyttö on apinoitu leikkeihin aikuisten somekäyttäytymistä seuraamalla ja lapsille koulua käyvän kissan leikkiminen kuulostaa oikein hauskalta leikiltä, jos ovat tiktokissa nähneet jonkun itseään therianiksi julistavan tekevän jotain samanlaista.
Leikki ei silti kuulu oppitunnille ja lapsen pitäisi keskittyä silloin opetukseen, ne jääköön vapaa-ajalle. Ihan selvästi tämä on lasten leikkiä johon aikuiset ovat vetäneet identiteettipolitiikan mukaan. Enkä usko että alakouluikäiset kokee identiteettiasiat samalla tavalla kuin aikuiset, vaikka näitä sanoja kuuluisikin puheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä se harmittaa ehkä siksi, mikä sen termin alkuperäinen merkitys on. Menepäs googlaamaan, niin hämmästyt. Vinkki: ei liity lasten leikkeihin.
Ohje 1: selvitä mistä puhut ennenkuin puhut, kiitos edelliselle viestin lähettäjälle!