Varoitus erittäin korkeista sähkön hinnoista
Suomen sähkömarkkinassa saatetaan nähdä loppuviikosta poikkeuksellisen korkeita ja vaikeasti ennustettavia hintoja.
Syitä äkilliseksi ja poukkoilevaksi ennustetulle hinnanmuutokselle ovat Olkiluoto 2 -ydinvoimalan jääminen korjauksiin samaan aikaan Loviisa 1 -ydinvoimala on huollossa.
Samalla siirtoyhteyksissä Suomeen on rajoituksia, mutta siirtoyhteys Suomesta poispäin Viron suuntaan on käytössä. Lisäksi tuulivoiman tuotanto on vähenemässä huomattavasti.
Ennustemallissa on vain 400 megawatin tehotasapainon päässä, että ennuste antaisi hinnaksi 1000 euroa megawatilta.
Kommentit (346)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitää olla ihmisellä harrastukset kun seuraa jonkun sähkön hintaa.
Hyvä harrastus. Harvassa harrastuksessa on yhtä helppoa tehdä silkkaa rahaa.
Mun määritelmässä harrastukset vie rahaa, ja ne on hauskoja. Marjanpoiminnallakin tekee rahaa. Ja toisten vessojen pesemisellä.
Niin sun määritelmissä. Toisilla on taas omat määritykset.
Autistin voi olla vaikea käsittää. Kuuluu taudinkuvaan.
Mitä sää nyt oikeen selität. Oot ihan sekasin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun määritelmässä harrastukset vie rahaa, ja ne on hauskoja. Marjanpoiminnallakin tekee rahaa. Ja toisten vessojen pesemisellä.
Jep, ja niitä kritisoin. Tämä on keskustelua. Mä voisin 2 kertaa miettiä elämääni, jos mun pitäisi tuntitasolla seurata koska saan laittaa saunan tai pesukoneen päälle.
Miksi kritisoit toisten elämää? Eihän se sulle kuulu pätkääkään mitä toiset tekee ja tai tykkää tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, ja niitä kritisoin. Tämä on keskustelua. Mä voisin 2 kertaa miettiä elämääni, jos mun pitäisi tuntitasolla seurata koska saan laittaa saunan tai pesukoneen päälle.
Miksi kritisoit toisten elämää? Eihän se sul
Autisti ei ymmärrä, turha sille on selvittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kritisoit toisten elämää? Eihän se sul
Jokaisella pitää olla mielipiteet elämässä. Ok, nosta virheen käden merkiksi, kritisointi -sanananaika raju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kertoo sinusta, että diagnosoit tuntemattomia?
Se idiootti joka rinnastaa autismin tyhmyyteen on kyllä itse yksi säälittävä älynjättiläinen. Yleensäkin hänenlaisensa aloittaa vittuilun kun argumentointikyky loppuu. Kun hänellä olisi hitunenkin älyä, jättäisi kommentoimatta, eikä oma tyhmyytensä tulisi julki.
Se on taas kolmeen asti yöllä aivan ylihintaista lämmittää vettä tai tupaa pösällä. Muistakaa laittaa virrat poikki siihen saakka. Sitten voi taas nelisen tuntia lämmittää, mutta sitten taas klo 18 saakka virrat poikki, ettei vaaan se kuuluisa keskihinta nouse! 😂
Nytkin niin halpaa. Vain 17 senttiä. Vielä vähän kun odottaa niin päästään määriksen hintaan. Illalla kelpaa saunoa ja seuraavasta kerrasta ei ole tietoa.
"Hinta nyt
17.35 snt/kWh"
Huutista pörssisähköä käyttäville ruudinkeksijöille! :D
Vierailija kirjoitti:
Kiinteä sopimus, aina edullinen hinta, ei ongelmaa. Pörssipellet alkavat taas itkemään kauhuissaan kun syksy etenee ja talvi lähestyy, taas tullaan ties kuinka monennen kerran näkemään kuinka moni taulapää yllättyy kun hinnat pompsahtavat moneen otteeseen.
Naurattaa niin etten meinaa saada happea kun kuvittelen kuinka pörssipellet kytkevät epätoivoisina kotiensa sähkölaitteita pois päältä, värjöttelevät kylmissään ja pesevät pyykkiä aamuyöllä tai kulkevat paskaisissa vaatteissa.
Täällä yksi mainitsemasi pörssipelle. Kumma kyllä, että sähkölaskut ovat pienentyneet rajusti, vakiohinnoissa olivat lähes tuplat vaikka mukamas halvin kiinteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autistin voi olla vaikea käsittää. Kuuluu taudinkuvaan.
Autistit ovat siis sairaita? Tämäpä ihan uusi juttu mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinteä sopimus, aina edullinen hinta, ei ongelmaa. Pörssipellet alkavat taas itkemään kauhuissaan kun syksy etenee ja talvi lähestyy, taas tullaan ties kuinka monennen kerran näkemään kuinka moni taulapää yllättyy kun hinnat pompsahtavat moneen otteeseen.
Naurattaa niin etten meinaa saada happea kun kuvittelen kuinka pörssipellet kytkevät epätoivoisina kotiensa sähkölaitteita pois päältä, värjöttelevät kylmissään ja pesevät pyykkiä aamuyöllä tai kulkevat paskaisissa vaatteissa.
Täällä yksi mainitsemasi pörssipelle. Kumma kyllä, että sähkölaskut ovat pienentyneet rajusti, vakiohinnoissa olivat lähes tuplat vaikka mukamas halvin kiinteä.
Paljonko se sinun rajusti on euroina per kuukausi? Kympin? Vau! 😂
Hys nyt. Sähkön pörssihinta putosi taas. Nyt kantsii olla taas hiljaa kunnes seuraava tunnin piikki tulee
Nythän on taas ultrahalpaa koko huominen ja loppuviikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko se sinun rajusti on euroina per kuukausi? Kympin? Vau! 😂
Noin 550€ vuosi.
Varoitus erittäin matalista hinnoista😂🤣
Tänään klo 17 pörssihinta nousee taas 10,55 snt/kWh. Kalliimpaa kuin yksikään kesän aikana solmittu määräaikainen soppari! Äkkiä pörssi-pössyttelijät kaikki sähkölaitteet kiinni, sulakkeet off-asentoon/pois seinästä ja kynttilät päälle useiksi tunneiksi, niin ette joudu vararikkoon! :D
Jännä miten nimenomaan määräaikaiset jaksaa vahdata pörssisähkön hintaa :D Sitähän vois saunoa melkein koko päivän halvalla. Taas. Ihan kiva mennä saunaan ja maksaa 2 senttiä, kun määräaikainen maksaa 8 senttiä aina.
Vierailija kirjoitti:
Tänään klo 17 pörssihinta nousee taas 10,55 snt/kWh. Kalliimpaa kuin yksikään kesän aikana solmittu määräaikainen soppari! Äkkiä pörssi-pössyttelijät kaikki sähkölaitteet kiinni, sulakkeet off-asentoon/pois seinästä ja kynttilät päälle useiksi tunneiksi, niin ette joudu vararikkoon! :D
Niin, onhan syyskussaa kulutettu jo sähköä melkein 30 eurolla sähkölämmitteisessä talossa. Eikä mitään ole tarvinnut laittaa pois päältä.