Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhainkoteihin viihdyttäjäksi musiikillisesti

Vierailija
10.09.2024 |

Minulla on instrumenttien soitto-ja myös laulutaitoa ja kiinnostaisi työ vanhainkodeissa vanhusten viihdyttäminen musikaalisesti, mutta en tiedä miten hakea sellaiseen työhön, kun sellaisia työnhakuilmoituksia ei tule vastaan. Minulla ei ole myöskään mitään alankoulutusta, mutta on työkokemusta ohjaustoiminnasta. Onko neuvoja miten voin edetä asiassa? Ovelta ovelle itseään tarjoaminen?:)

Kiitos.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita suoraan sinne ja kysy voiko järjestää tilaisuuden. Ei noille varmaan mitään vakipaikkoja ole missään mutta virkistyspäivät kelpaa

Vierailija
2/18 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten vapaaehtoispohjalta. Julkisella ei ole rahaa, yksityisellä ei mielenkiintoa maksaa. Kummallakaan ei ole riittävän hyväkuntoisia asukkaita nauttimaan moisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kummallakaan ei ole riittävän hyväkuntoisia asukkaita nauttimaan moisesta."

Olipa inhottavasti sanottu!

Olen itse vetänyt musiikkipiirejä ja osanotto on ollut huikeaa, laulavat mukana ja tanssivat!

Soita vanhuspaikkoihin ja tarjoa itseäsi.

Kerää laulun sanoja ja pyydät hoitajia tekemään kopioita. Niin ja muutakin kuin ikivanhoja, uusiakin!

Vierailija
4/18 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on isompi paikkakunta, jolla tuollaisia asuinyksiköitä on paljonkin, soita jollekin vanhuspalveluasumisyksikköön tmv. Kyllähän jotain pikkuisia määrärahojakin on, ja ehkä hyvinkin tilausta toiminnallesi olisi. 

Vierailija
5/18 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse vetänyt musiikkipiirejä ja osanotto on ollut huikeaa, laulavat mukana ja tanssivat!

Kerää laulun sanoja ja pyydät hoitajia tekemään kopioita. Niin ja muutakin kuin ikivanhoja, uusiakin!

Kaikella kunnioituksella, mutta teillä alan ulkopuolella on 20 vuoden takainen kuva vanhustenhoidon resursseista. Laitospaikan saa vasta erittäin huonokuntoisena, ja monet kuolevat jonoonkin. Inhottava on ihan vaan realismia.

Vierailija
6/18 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotetaan tervetulleeksi. Minä en osaa soittaa mitään instrumenttia, enkä osaa laulaa, mutta helikopterista Jaakkima tykkäävät. Sitä olen esittänyt. 

Vierailija
7/18 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso kaupunkisi avustustarjonta. Onko jotain sellaista, jota voisit hakea rahoittaaksesi toimintaasi. Pieniä ovat avustukset, mutta jos edes jotakin saisit kuluja kattamaan.

Vierailija
8/18 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä töitä ei missään tarjota, koska ei niistä haluta maksaa. Käy toki kyselemässä ja tarjoamassa. Eihän sitä koskaan tiedä. 

Muistisairaille ei sitten uutuushittejä. Eniten yhteislaulutuokiossa oman isoisän hoitopaikassa suosiota saivat 30-70- luvun suuret suosikit. Moni muisti oman paikkakunnan hittejä nuoruusvuosiltaan ja saattoi laulaa soolonakin. 

Vierailija
9/18 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikella kunnioituksella, mutta teillä alan ulkopuolella on 20 vuoden takainen kuva vanhustenhoidon resursseista. Laitospaikan saa vasta erittäin huonokuntoisena, ja monet kuolevat jonoonkin. Inhottava on ihan vaan realismia.

Höpöhöpö! On siellä ihan "hereilläkin" olevaa väkeä! Esim jaksolla olevia, sairaalasta kuntoutettavaksi tulevia, yksinäisiä joita ei voi kotiin laittaa!

OLN OLLUT, tiedän!

Vierailija
10/18 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ajattelet että iäkkäät ehkä jopa sairaat sekavat haluavat kakofoniaa ja kovaa musiikkia. Osa kärsii musiikista tai se lisää sekavuutta. Vaikka se olisi jonkun toisen mittapuulla hyvää tai harmonista. Miksi vanhainkoti olisi musisointipaikka, eikö ne ole muualla. Seinien läpi ja ovista raikaa koko taloon? Osa etsii omaa yksityisyyttä ja rauhaa, unta jopa. Laitos ei ole kaikille välttämättä. Ehkä osassa on joku juhlasali tms.

Vierailija
11/18 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattelet että iäkkäät ehkä jopa sairaat sekavat haluavat kakofoniaa ja kovaa musiikkia. Osa kärsii musiikista tai se lisää sekavuutta. Vaikka se olisi jonkun toisen mittapuulla hyvää tai harmonista. Miksi vanhainkoti olisi musisointipaikka, eikö ne ole muualla. Seinien läpi ja ovista raikaa koko taloon? Osa etsii omaa yksityisyyttä ja rauhaa, unta jopa. Laitos ei ole kaikille välttämättä. Ehkä osassa on joku juhlasali tms.

Jos sinä et tykkää kakofoniasta niin se ei tarkoita etteivät vanhukset tykkää. Jos lukisit vähän aiheesta niin tietäisit, että on paljon vanhuksia, jotka tykkäävät, kun vanhainkodissa soitetaan/kuunnellaan musiikkia.

Vierailija
12/18 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka eivät halua osallistua saavat olla omissa oloissaan. Voi hyvinkin olla, että viihdyttämisestä ei makseta, mutta vapaaehtoiskeikoilla voi saada itselleenkin hyvää mieltä. Kannattaa kysyä etukäteen asukkaiden ikäjakaumaa ja valitset ohjelman lähinnä heidän nuoruusvuosiensa mukaan.

Vierailija
13/18 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, ei saa pyytää hoitajia ottamaan kopioita. Tule vaan musisoimaan jos haluat mutta älä aiheuta hoitajille yhtään ylimääräistä työtä.

Vierailija
14/18 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä, jos ei halua kuunnella sitä sun musiikkiviihdytystä? Miten vanhus voi paeta sitä tilannetta?

Vierailija
15/18 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytär kävi kaverinsa kanssa soittamassa jossain vanhustentalossa, eikä siellä moni vaivautunut paikalle. Ne istuivat ulkona tai katsoivat jääkiekkoa.

Vierailija
16/18 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä, jos ei halua kuunnella sitä sun musiikkiviihdytystä? Miten vanhus voi paeta sitä tilannetta?

Paeta? Vanhus on omissa oloissaan huoneessaan ja juhlasalissa on esitys. Mihin se vanhus ajatteli karata?

Vierailija
17/18 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhus voi olla omassa huoneessaan, niin kuin muulloinkin ovat kun yhteisohjelma ei kiinnosta.

Vierailija
18/18 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee mieleeni kaksi vaihtoehtoa. Joko hakeudut esiintymään ihan vaan omaksi iloksesi tai sitten kouluttaudut ja tarjoudut hoiva-avustajaksi, jonka toimeenkuvaan kuuluu musisointi.

Jos vanhus ei pidä musiikista, hänen ei ole mikään pakko tulla kuuntelemaan musisointia.