Taas anopin älynväläyksiä: Lapsi pitäisi opettaa hiihtämään, että oppisi sitten koulussa helpommin lukemaan!
Näin siis väittää armas anoppini. Itse en hiihtämisestä ole ikinä pitänyt ja viiteentoista vuoteen ei ole ollut suksiakaan. Nyt pitäisi sitten muka ostaa kohta kolmevuotiaalle sukset, niin hän opettaisi hiihtämään, jos itse en halua. Ja perusteluna tosiaan, että muka auttaisi siihen, että ei tulisi oppimisvaikeuksia. Empä usko, että kukaan siellä ladulla rehkiessään lukemaan oppii...
Kommentit (25)
Hiihtäminen on todella hyvää harjoittelua MYÖS oppimista ajatellen. Sinun kannattaisi ottaa asiasta selvää ;)
tätä puolta myös. Meillä esikoinen ei ole koskaan oppinut hiihtämään vaikka pikkuveljet mennä sivakoi kovaa kyytiä ja kas nyt juuri ennen koulun menoa selvisi että tytöllä vaikeuksia hahmotuksessa, lukukäsitteissä ja lukemaan oppimisessa että jotain tuo hiihtämättömyys sitten enteili. Muukin vastavuoroinen liike tuottaa hänelle ongelmia. Nyt sitten kovasti treenataan josko olisi noihin kouluasioihinkin sitten apua.
Vierailija:
Näin siis väittää armas anoppini. Itse en hiihtämisestä ole ikinä pitänyt ja viiteentoista vuoteen ei ole ollut suksiakaan. Nyt pitäisi sitten muka ostaa kohta kolmevuotiaalle sukset, niin hän opettaisi hiihtämään, jos itse en halua. Ja perusteluna tosiaan, että muka auttaisi siihen, että ei tulisi oppimisvaikeuksia. Empä usko, että kukaan siellä ladulla rehkiessään lukemaan oppii...
yhteen kuuluvatkaan, ne ovat ihan eri asioita.
Mutta. Jos sinä et tykkää hiihtämisestä, niin onko koskaan tullut mieleesi että lapsesi saattaisi kuitenkin nauttia siitä jos antaisit hänelle mahdollisuuden opetella ja kokea.
Jos kerta itse vihaat hiihtämistä yli kaiken (ja kirjoitustyylistäsi sai sen kuvan ettet sen takia viitsisi sitä taitoa lapsellesi opettaa), niin tuohan on aivan loistava asia, että anoppisi olisi valmis opettamaan sen tärkeän taidon lapsellesi. Upea juttu!
Kun ei siellä kouluissa ehditä sitä hiihtämistä (tai luistelua) enää opettamaan, vaan ne taidot pitäisi jo hallita siihen mennessä...