Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onks kellään gmail TÄYNNÄ? Miten saa tyhjäksi? Olen tyhjentänyt viestit + roskiksen, mutta se ei auta.

Vierailija
09.09.2024 |

Onks kellään gmail TÄYNNÄ? Miten saa tyhjäksi? Olen tyhjentänyt viestit + roskiksen, mutta se ei auta.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten jos poistaa paljon kerralla, niin ei lähde ihan heti vaan kestää hetken aikaa. Muistaakseni tuossa tilanteessa tulee ilmoitus.

Vierailija
22/35 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskis pitää myös tyhjentää. Ne viestit on nyt roskiksessa, mutta pitää erikseen tyhjentää sieltäkin. 

Ne poistuu sieltä automaattisesti 30 päivän päästä. Mutta tosiaan, jos on tarve saada tilaa _nyt_, niin sitten kannattaa käydä erikseen tyhjentämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet synkannut kaiken chrometoiminnan googleen. Siellä voi olla vuosien cachet.

Vierailija
24/35 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulee koko ajan huijausviestejä gmailiin, että Google drive olisi täynnä. Katso ap sitä mailiosoitetta, josta viestit tulevat, onko ihan virallisenoloinen, mikä se on?

Ei ole mitään huijausviestejä vaan ihan omaa enemmän tai vähemmän tärkeää postia jo kait lähes 15 vuoden ajalta. Ei myöskään mitään tiedostoja mun meileihin liittyen. Siksi tämä onkin niin outoa. Tsekkaan jos pääsen tonne driveen. - epäilen todellakin että ne ovat kuvat jotka päätyneet pilveen ilman että olen itse sitä edes ymmärtänyt. T. AP

Vierailija
25/35 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjensin mun gmailit sun kakkosees.

Vierailija
26/35 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijausviestejä tullut minullekin, että gmail olisi täynnä.

Katso gmailin asetuksistasi paljonko gmailissa on tilaa.

Vierailija
27/35 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

SUURKIITOS KAIKILLE!

Menin sinne Driveen ja siellä oli aivan omituisia juttuja joita en edes tunnistanut. Jotain 10 kpl pitkiä puhuttuja luentoja tai jotain. Ei ollut mitään omia kuviani edes. Nyt voi vaan toivoa että ne poistuu kunnolla 30 pv päästä.

Vierailija
28/35 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulee koko ajan huijausviestejä gmailiin, että Google drive olisi täynnä. Katso ap sitä mailiosoitetta, josta viestit tulevat, onko ihan virallisenoloinen, mikä se on?

Ei ole mitään huijausviestejä vaan ihan omaa enemmän tai vähemmän tärkeää postia jo kait lähes 15 vuoden ajalta. Ei myöskään mitään tiedostoja mun meileihin liittyen. Siksi tämä onkin niin outoa. Tsekkaan jos pääsen tonne driveen. - epäilen todellakin että ne ovat kuvat jotka päätyneet pilveen ilman että olen itse sitä edes ymmärtänyt. T. AP

Huijausviestejä ne on silloin kun google tai apple tilisi muisti ei ole lähimainkaan täynnä. Ja silloin, kun sinulla ri ole edes koko tiliä, ICloudia Android käyttäjällä tai googletiliä Apple käyttäjillä.

Huijauksen juju onkn siinä, että viesti voi olla oikea tai huijaus ja että iso osa tilien käyttäjistä ei tiedä tilinsä muistin määrää eikä sitä, että mitä sinne tallentuu

Ehkäpä olit jossain tilanteessa painanutvahingossa nauhoita nappia ja nauhoitukset tallentiivat pilveen. Tai saanut ne jossain jaossa.

Vierailija
29/35 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan ne videot ja kuvat, mitkä täyttävät sen Driven, pitää poistaa

Vierailija
30/35 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sen voi saada täyteen?

Helposti, jos käyttää myös Google kuvia ym., joista menee varmuuskopiot pilveen (Google Drive). Samaa tilaa käyttää.

Maksat sen halvimman tilauksen, ei maksa juuri mitään, niin ongelma ratkaistu.

TODELLAKIN EPÄILEN ETTÄ MUN VANHAN BLOGIN ISOKOKOISET KUVAT OVAT SEN TÄYTTÄNEET MUTTA NIIHIN EN MITENKÄÄN PÄÄSE KÄSIKSI VAI PÄÄSISINKÖ? Entä jos lopetan koko tilin ja avaan sitten uudelleen?

Uusia tilejä voit avata. Entisen sulkemisen jälkeen pitää odottaa, että osoite vapautuu ennen kuin voit ottaa sen uudellleen käyttöön. Mitään varuuskopioita ei kannata hakea uuteen osoitteeseen. Ei ainakaan kuvia ja videoita.

Ei kai se käytössä ollut osoite vapaudu uuteen käyttöön lainkaan? 

Vierailija
31/35 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan ne videot ja kuvat, mitkä täyttävät sen Driven, pitää poistaa

Myös pitkät nauhoitteet ja hyvin suuret liitteet ja zippi paketit.

Vierailija
32/35 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla kuvia ja videoita siellä? Vievät tilaa samasta tilistä.

Tämäpä juuri. Ja jos oot puhelinta käyttöön ottaessasi valinnut,että varmuuskopiot kuvat Googlen pilvipalveluun, niin hetkessä on täyttä.

Lopeta tyhjänpäiväisten kuvien ja videoiden ottaminen. 

Vierailija
33/35 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senioreiden ja vähän nuorempienkin digikursseja pitäneenä rohkenen väittää, että puolella käyttäjistä ei ole mitään käsitystä pilvipalveluistaan, varmuuskopioinneista eikä puhelimensa muistirakenteesta ja sen sisällön tarkastelusta.

Siitä toisesta puoliskostakin suurella osalla tietämys on hyvin hatara iästä riippumatta.

Vierailija
34/35 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo käytöstä poistetut sähköpostiosoitteet ei Googlella ja Microsoftilla vapaudu uusiokäyttöön pitkään aikaan, osa ei koskaan. Muiden palveluntarjoajien käytäntö voi olla erilainen. Myös firmojen käytäntö omissa osoitteissaan vaihtelee.

Eli mitään varmaa ja yksiselitteistä vastausta sähköpostiosoitteen vapautumisesta ei voi tietää.

Aiemmin kysytty tapa, että lopetan tilin ja luon sen heti takaisin niin että saisin sen uudelleen käyttöön tyhjänä. Ei siis toimi. 

Vierailija
35/35 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sen voi saada täyteen?

Helposti, jos käyttää myös Google kuvia ym., joista menee varmuuskopiot pilveen (Google Drive). Samaa tilaa käyttää.

Maksat sen halvimman tilauksen, ei maksa juuri mitään, niin ongelma ratkaistu.

TODELLAKIN EPÄILEN ETTÄ MUN VANHAN BLOGIN ISOKOKOISET KUVAT OVAT SEN TÄYTTÄNEET MUTTA NIIHIN EN MITENKÄÄN PÄÄSE KÄSIKSI VAI PÄÄSISINKÖ? Entä jos lopetan koko tilin ja avaan sitten uudelleen?

Uusia tilejä voit avata. Entisen sulkemisen jälkeen pitää odottaa, että osoite vapautuu ennen kuin voit ottaa sen uudellleen käyttöön. Mitään varuuskopioita ei kannata hakea uuteen osoitteeseen. Ei ainakaan kuvia ja videoita.

Ei k

Voi vapautua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme