Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jalkojaan junan ja bussin penkillä pitävät teinit

Vierailija
09.09.2024 |

Mikä näitä nuoria ihmislapsia vaivaa? Hyvin kyllä huomaa ettei kotona ole opetettu edes alkeellisia käytössääntöjä. Miten voi tulla mieleen että se junanpenkki jolle joku istuu on likaisille kengänpohjille sopiva paikka? Tänään todistin kun eräs prinsessa ei millään ymmärtänyt siirtää jalkojaan pois penkiltä vaikka vaunuun tuli lisää ja lisää ihmisiä. Ei näille oikein uskalla mitään sanoakaan, haistattelevat vain kun joku kehtaa heidän rajattomia oikeuksiaan rajoittaa. Toisaalta tunnen kyllä valtavaa sääliä näitä lapsosia kohtaan, miten he tulevat ikinä pärjäämään maailmassa jos  vielä lähempänä kahtakymmentä ollaan vielä noin hakoteillä yhteisissä tiloissa toimimisen suhteen.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkojen pitäminen penkillä on ihan sallittua jos riisuu kengät. Näin minulle sanoi konduktööri.

Vierailija
2/47 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omille lapsilleni olen sanonut painokkaasti aina että jalat alas tuoleilta ja penkeiltä ja istutaan kunnolla. Turvallisuussyyt kuten arvostaminenkin. Siltikään en tiedä valitettavasti mitä teini tekee kun kulkee yksin tai kavereiden kanssa. Sanon tarvittaessa ainakin itse nuorille kohteliaalla tavalla esimerkiksi että anteeksi mutta voisitteko laskea jalat penkeiltä sillä ne likaantuvat tms. Kohteluaasti voi muidenkin muksuja muistutella, aina ei kehtaa kuitenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä. Toisaalta teinit on teinejä.

Meillä töissä aikuiset ihmiset pitävät jalkojaan tuoleilla. Eilen katsoin Sinkkulaiva-jakson jossa nuori nainen painoi hissin nappulaa kengällään, ja kaupassa näin toisen joka lepuutti jalkaansa alimmalla juomahyllyllä. Miksi hitossa jokainen paikka täytyy tarkoituksella likastaa? Ällöttävää.

Vierailija
4/47 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jalkojen pitäminen penkillä on ihan sallittua jos riisuu kengät. Näin minulle sanoi konduktööri.

Tämä käy minunkin järkeeni ja varsinkin pidemmillä matkoilla on hyvä ottaa rennosti jos väsyttää esimerkiksi.

Vierailija
5/47 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ruuhkajunassa joku mamma piti laukkuansa siinä penkillä, muu juna oli täynnä. Istuin sitten laukun päälle, niin tajus ottaa sitten ottaa pois. Ei mikään tein, vaan jo keski-iän ylittänyt.

Vierailija
6/47 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät. Samat luukuttavat huonoa musiikkia tai puheluita kaiuttimien kautta, kun ei ole varaa kuulokkeisiin. 

Vierailija
7/47 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Ihmiset istuvat niillä penkeillä ja samoilla housuilla kotonaan / tutulla, ellei ole sattumalta muut housut. Lisäksi julkisissa voi olla viikonlopun oksuja, sylkyjä tai likaa? Missä hygienia.

Vierailija
8/47 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opittua kulttuuria savannilta tai aavikolta, sivistyneissä maissa nuorisokin oppii tapoja jo kehdossa mutta ei meillä.

Vierailija
9/47 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yski päin näköä vahingossa

Vierailija
10/47 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä käy minunkin järkeeni ja varsinkin pidemmillä matkoilla on hyvä ottaa rennosti jos väsyttää esimerkiksi.

No ei helvetissä mitään hikisiä silsasukkia penkeille. Joku roti nyt ihmiset.

Vierailija
11/47 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden omat vanhemmat jäivät vaille kasvatusta ja nyt idioluutio leviää syövän lailla kaikkialla.

Mad Max maailma on yhden sukupolven päässä.

Vierailija
12/47 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin nuoren vaaleisiin vaatteisiin olen vahingossa pyyhkäisyt omat koiranpeetä sisältävät kengänpohjani.

Ei sille voi mitään, että saastaiset kengät ovat kädessä, kompastuu ja törmää johonkin nuoreen.

Ihan vahingossa.

Vierailija
13/47 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyö kynän silmään niin oppii.

Vierailija
14/47 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyäänhän kaukojunissa on varatut paikat, mutta aikanaan, kun oli vapaat paikat, etsin vaunusta aina sen penkin, joka oli käännettävissä ympäri. Siinä sai pitkäkoipinenkin varusmies jalat suoraksi ja pystyi nukkumaan. Koskaan ei konduktöörit sanonut tuosta 4 paikan valtaamisesta mitään,  toivottelivat vain hyvää lomaa perjantaisin...

Vierailija
15/47 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opittua kulttuuria savannilta tai aavikolta, sivistyneissä maissa nuorisokin oppii tapoja jo kehdossa mutta ei meillä.

Eipä siellä taida paljoa mitään busseja olla edes

Vierailija
16/47 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tossa on niin pelottavaa? Olin jokin aika takaperin junassa, ja siinä pari kundia oli ketarat ojossa, ja nojat työnnetty taakse. Ei siinä muuta kun napakka potku nojaan, ja sanoin, että nyt sitä nojaa sinnepäin niin mahtuu muutkin istumaan. Vastauksena kuului ujo joo, ja noja suhahti nopeesti paikoilleen. Noitten kaa on sama kun tän palstan uhoaja setämiesten ja uliveetien kaa, puheet on kovat mut teot vaatimattomampia😁

Vierailija
17/47 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä tapa, varsinkin loska-aikaan. Toki nuoria väsyttää ja kiva käpertyä lysyyn paikallisbussissa jalat penkillä, mutta täti minussa ei tykkää.

Ällöttävää istua itse väsyneenä tuollaiselle märälle ja likaiselle penkille. Eikö heillä käy mielessäkään, että penkki saattaa olla seuraavan aamun koulumatkalla vielä putsaamatta ja istuvat itse omiin sotkuihinsa.

Menisinkö heille kotiin ja nostaisin likaiset kengät muina naisina sohvalle?

Vierailija
18/47 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omille lapsilleni olen sanonut painokkaasti aina että jalat alas tuoleilta ja penkeiltä ja istutaan kunnolla. Turvallisuussyyt kuten arvostaminenkin. Siltikään en tiedä valitettavasti mitä teini tekee kun kulkee yksin tai kavereiden kanssa. Sanon tarvittaessa ainakin itse nuorille kohteliaalla tavalla esimerkiksi että anteeksi mutta voisitteko laskea jalat penkeiltä sillä ne likaantuvat tms. Kohteluaasti voi muidenkin muksuja muistutella, aina ei kehtaa kuitenkaan.

Minä nostelen niitä jalkoja toisella kävelykepilläni lattialle. Monesti istuvat invapaikoilla muutenkin ratikoissa. Minkäänlaista omien aivojen toimintaa saa noilta odottaa vaikka Jeesuksen uuteen tulemiseen saakka. Pakko tehdä jotain kun eiväthän he puhetta kuule eivätkä ymmärrä luurit korvissaan muutenkaan.

Vierailija
19/47 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Ihmiset istuvat niillä penkeillä ja samoilla housuilla kotonaan / tutulla, ellei ole sattumalta muut housut. Lisäksi julkisissa voi olla viikonlopun oksuja, sylkyjä tai likaa? Missä hygienia.

Eläinten ulosteet jne tulevat siinä samalla mukana. Muiden pitäisi kulkea heidän perässään Sanytol-liinapaketti kädessään siivoamassa sottapyttyjen jälkiä.

Vierailija
20/47 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkii erästä Sannaa joka piti jalkaansa lehtitelineessä ja poseeras kameralle.