Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa yhtään JÄRJELLÄ SELITETTÄVÄÄ SYYTÄ,

Vierailija
10.02.2007 |

miksi tarvitaan elintenluovutuskorttia? Miksi elimiä ei voi ottaa automaattisesti kuolleelta ihmiseltä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim jos vaikka uskoo että elää ikuisesti taivaassa siinä kunnossa missä on haudattu jne.

Suostumus pitää olla, ei saa vaan ottaa

Vierailija
2/3 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koska kaikkien omaisia ei välttämättä saada kovin nopeasti tavoitettua, niin elintenluovutuskortti jossain henkilön itsensä mukana ohittaa omaisten suostumuksen. Eli voidaan ottaa elimet talteen heti esim. aivokuolleelta eikä tarvitse odotella omaisten lupaa. Ja jos omaiset eivät suostu elinten luovutukseen, niin elinluovutustestamentti ajaa sen ylitse eli omaisten mielipiteestä ei tarvitse välittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuolleita ihmisiä pitää kohdella arvokkasti, vaikka he ovatkin kuolleet. Jos joku ON halunnut elimensä luovuttaa, ok, jos joku EI ole halunnut sitä tehdä, senkin pitää olla ok. Ihmisen oma ja hänen läheistensä valinta.

SItä paitsi on meitä, joilta elimiä ei saisi ottaa koska ne ovat riski saajalleen, vaikkei se missään näy. Minulla esimerkiksi saattaa olla hullun lähmän tauti jossain piilevänä ja se saattaa siirtyä veren ja kudoksen mukana saajalle. Näin ainakin veripalvelu ajattelee... Mutta en minä mukanani kanna kylttiä jossa sanottaisiin että olen asunut Yhdistyneissä Kuningaskunnissa väärinä vuosina, eikä sitä mitenkään minusta näe ainakaan ottamatta aivoista koepalaa ja tutkimatta sitä viikkotolkulla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän