Nuoret alle 30v. Säästäkää älkää kulutako rahaanee
Te tarvitsette sitä vanhempana ..rahan kanssa pärjää mutta ilman ei . Älkää ostako turhia vaatteita, meikkejä, ym .ja varsinkaan autoja
Kommentit (17)
Jos tulot on kunnossa, niin voi tuhlata ja säästää samaan aikaan. Kannattaa siis kouluttautua ammattiin, josta saa kelpo palkan. T: DI, M45, 2 x isä, setämies
Minä olen koko elämäni yrittänyt olla keskitienkulkija. Pakollisten menojen jälkeen olen pistänyt puolet säästöön ja sijoituksiin, sekä tuhlannut toisen puolen huvituksiin. Omaisuutta on kertynyt mukavasti ja silti olen mielestäni elänyt mukavaa ja tapahtumarikasta elämää.
Jos säästäätte vuosina 15v -30v ja sijoitatte ne osakkeisiin olette vanhempana vapaita tekeen mitä vaan
Säästämällä tuotetaan vain lisää työttömiä ,mutta sehän suomalaisille tietysti käy, vai mitä? Elämä tapahtuu tässä ja nyt,
mitä järkeä siirtää olemassa-oloaan loputtomiin, siellä lopussa mitään kiitosta tai pelastusta ole.
Luin jostain että nuoret miehet sijoittaa mutta naiset shoppailee.....
Vierailija kirjoitti:
Jos säästäätte vuosina 15v -30v ja sijoitatte ne osakkeisiin olette vanhempana vapaita tekeen mitä vaan
Mistä peruskoululainen, lukiolainen, varushenkilö, opiskelija ja ensimmäisessä koulutustavastaavassa työpaikassa oleva tai vanhempainvapaalla oleva säästäisi?
Minulla oli 30-vuotiaana omaisuutta vuonna 2001 71.000€, josta suurin osa ensiasunnossani. Nyt on 730.000€. Kummasti säästäminen ja sijoittaminen helpottuu, kun on opintolainat maksettu ja asp säästetty.
Kulutusyhteiskunta pyörii kulutuksella, eikä rahaa makuuttamalla.
Ei kannata SÄÄSTÄÄ, kannattaa SIJOITTAA.
Paljon nuoria muuttaa nyt ulkomaille, mikä on todella hyvä asia. Tämän lisäksi syntyvyys suomessa laskee. Mutta tätähän nykyinen hallitus haluaa
Suomessa ei kannata kuluttaa vaan ostaa tuotteita suoraan ulkomailta. Voin kertoa että säästöä tulee paljon.
Säästäminen on typerää, mutta sijoittaminen suositeltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mihin piilotat osakkeesi, kun tulee se työttömyys?
Köyhiltä nappastaan osakkeet pois boom/bust taloudella.
Luin keski pohjalaisesta miehestä joka sijoitti rahansa ja eli nuukasti koko elämänsä .kun lähtö tuli niin oli 4.5 miljoonaa osakkeissa .
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata SÄÄSTÄÄ, kannattaa SIJOITTAA.
Ensin puskuria tilille, pahan päivän varalle! Pitää myöskin elää ja nauttia. Nuorena riittää pikku summa sivuun.
Säästäminen on ihan ok tiettyyn rajaan asti. Mutta sitten tulee se Mutta.
Esimerkiksi vanhempani. Rahaa on säästetty ja molemmilta löytyy sitä mukavasti. Mutta mitään erikoista niillä ei ole ostettu tai tehty. Ei matkustettu, ei ostettu uutta autoa jne.
Toinen vanhemmista on muistamattomana vanhainkodilla. Rahoista ei hänelle mitään iloa.
Toinen on huonokuntoinen ja erittäin iäkäs eikä tee rahalla tai omaisuudellaan enää mitään.
Me sitten sisarukseni kanssa maksetaan valtioille perintöveroina heidän säästämästään omaisuudesta. Ei mitään järkeä. Olisivat käyttäneet rahat aikoinaan itselleen.
Sukulaiseni asui ikänsä kurjassa mökissään. Kituutti eikä ostanut itselleen mitään. Peri sukulaiseltaan vähän rahaa, säästi niitäkin. Sairastui ja oli muutaman loppuvuotensa petipotilaana laitoksessa. Ei koskaan nauttinut elämästään. Kuolemansa jälkeen hänen rahat peri toisessa laitoksessa makaava, joka ei hänkään hyötynyt rahoista ja ironista kyllä, myös hänen kuoltuaan rahat meni kolmannelle laitoksessa makaavalle.
Että tässä kohtaa ihmettelen, että mikäs järki säästämisessä oikein olikaan🤔
Vierailija kirjoitti:
Säästäminen on ihan ok tiettyyn rajaan asti. Mutta sitten tulee se Mutta.
Esimerkiksi vanhempani. Rahaa on säästetty ja molemmilta löytyy sitä mukavasti. Mutta mitään erikoista niillä ei ole ostettu tai tehty. Ei matkustettu, ei ostettu uutta autoa jne.
Toinen vanhemmista on muistamattomana vanhainkodilla. Rahoista ei hänelle mitään iloa.
Toinen on huonokuntoinen ja erittäin iäkäs eikä tee rahalla tai omaisuudellaan enää mitään.
Me sitten sisarukseni kanssa maksetaan valtioille perintöveroina heidän säästämästään omaisuudesta. Ei mitään järkeä. Olisivat käyttäneet rahat aikoinaan itselleen.
Sukulaiseni asui ikänsä kurjassa mökissään. Kituutti eikä ostanut itselleen mitään. Peri sukulaiseltaan vähän rahaa, säästi niitäkin. Sairastui ja oli muutaman loppuvuotensa petipotilaana laitoksessa. Ei koskaan nauttinut elämästään. Kuolemansa jälkeen hänen rahat peri toisessa laitoksessa maka
Siksipä minä olen suosinut periaatetta, että puolet säästöön ja sijoituksiin, toinen puoli huvituksiin. Kummassakin ääripäässä voi käydä huonosti.
Tää on täysin totta.