Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaveri kuin käenpoika

Vierailija
09.09.2024 |

Lapsella on kaveri, joka on lapseni kaverisuhteisa kuin käenpoika; tuli 4-luokkalaisen lapseni elämään voimalla ja ryhtyy itseään korostaen bestikseksi, puhuu pahaa lapsen vanhoista kavereista ja kampeaa näitä näin pois lapseni elämästä. Lasta ei koskaan soiteta kotiin syömään, ja kun laitan klo 17 aikaan kotia kohti, kuuluu puolustus "mut mä saan olla kaheksaan". Kyllä varmasti, mutta meillä voi nyt olla viiteen. Olen nyt rajoittanut tämän kaverin kanssa olemista, mutta niinäkin päivinä, kun lapsi on toisen kaverin kanssa, tämä kaveri pommittaa puheluilla ja viesteillä, tai tulee oven taakse kysymään.

Ihmettelen, mitä liikkuu vanhempien päässä, jotka eivät kouluviikolla kysele lasta ollenkaan kotiin ennen iltatoimia. Kyläily tapahtuu aina meillä, syystä tai toisesta ei kaverin kotiin voi mennä. Hälytyskellot soi, mutta en oikein tiedä mitä kilinälle tekisi.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että lapsen kotona on jotain huonosti, esim. päihdeongelmaa. 

Hankala tilanne. 

Vierailija
22/26 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla oli lapsena vastaava tilanne. Syy oli siihen että se kaveri halusi että mennään lähes aina niille koska ei jakanut kävellä meille. Ja aina kaveri ruinasi että älä lähde vielä kotiin, sä voit syödä meillä. Ihan vaan kerron että lapsen vanhempien silmissä tilanne oli varmasti sama kuin teillä nyt.

Joo no, varmaan sun vanhemmat kuitenkin käski sut kotiin tiettyyn aikaan? Kai nyt jokainen tajuaa, että lapsen on jossain vaiheessa syötävä, eikä voi laskea sen varaan että syö jonkun toisen luona? Lapset ei itse välttämättä näe tätä ongelmana, mutta ennenkaikkea kyse onkin siitä, mitä tällaisen lapsen vanhemmat ajattelevat kun antavat lapsensa vapaasti olla kavereiden nurkissa kahdeksaan asti illalla! Läksytkin kai olisi hyvä tehdä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla oli lapsena vastaava tilanne. Syy oli siihen että se kaveri halusi että mennään lähes aina niille koska ei jakanut kävellä meille. Ja aina kaveri ruinasi että älä lähde vielä kotiin, sä voit syödä meillä. Ihan vaan kerron että lapsen vanhempien silmissä tilanne oli varmasti sama kuin teillä nyt.

Minulla oli sama juttu suunnilleen samanikäisenä kuin aloituksessa. Itse asiassa minä ja kaverini asuttiin tosi lähekkäin (saman kadun varrella) mutta kaveri halusi viettää aikaa lähinnä kotonaan, eikä minulla ollut mitään sitä vastaan - tuntui aina vähän "eksoottiselta" olla muualla kuin kotona.

Äitini oli erinomainen kokki, joten en sentään syömisen takia siellä käynyt. Varmaan silti joskus jotain ruokaa tarjottiinkin, en muista.

Näin myöhemmin olen joskus miettinyt, ärsyttiköhän kaverin vanhempia, että roikuin niin paljon heillä. Mutta tosiaan minulla ei ollut kotioloissa mitään vikaa - päinvastoin - ja asetelma alkoi siitä, että kaveri itse halusi olla kotonaan.

Vierailija
24/26 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskitypäs nyt itsesi korostamisen sijasta kuitenkin omaan elämääsi ja muista että marina palstalla ei nyt auta. Ole yhteydessä lapsen huoltajiin jos sinua vaivaa hänen ruokailunsa tai muut asiat. Joskus monet vain kuvittelevat omiansa, varsinkin jos itsellä sattuu olemaan paremmuudentunnetta.

Johonkin nyt selvästi osui :D

Vierailija
25/26 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syitä miksi kaverin kotiin ei ole voinut mennä on että "siellä on niin sotkuista" ja tai siellä on "X" kipeenä. X on milloin kukakin perheenjäsen. Kaverin koti on meiltä nähden keskustan suunnassa, lähempänä koulua.

Ap

Tuo lapsesi kaveri muistuttaa minua lapsena. Meilläkin oli aina sotkuista. Lattialla oli koiran- ja kissanpaskaa. Tämän lisäksi äidin mies oli kännissä 24/7. Jouduin vaihtamaan usein koulua, koska muutettiin maksamattomien vuokrien takia jatkuvasti. Jos et halua tehdä suoraan lasua niin ole edes jossakin yhteydessä sossuihin.

Vierailija
26/26 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ongelman. Mutta ei se nyt ole lastensuojeluilmoituksen aihe, että joku kaveri haluaa olla teillä kylässä kahdeksaan illalla. Jotain asioita täytyy itsekin hoitaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi