Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miksi jotkut kuuntelee kuulokkeilla metsässä musiikkia

Vierailija
09.09.2024 |

Metsässä pitää kunnella metsän ääniä tai ei ole mitään järkeä edes olla metsässä.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruuhkasuomen metsänäänet: moottoritien pauhu, lentokoneet, haukkuvat koirat, hälytysajoneuvot... Joskus mukava tuulenhumina ja linnunlaulu.

voiko silloin sanoa edes olevansa metsässä

Sipoonkorven kansallispuistossakin on lentomelua. Minä kyllä tykkään siitä, mutta on se jotenkin erikoista keskellä sitä ryteikköä kuulla lentokoneen jylinää. Ihmisiäkään ei aina näe.

Vierailija
42/55 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan siitä metsästä nauttia muillakin aisteilla, kuin pelkällä kuulolla. Ei ole yhtä ainoaa oikea tapaa.

Voi, mutta ei se silloin voi olla kokonaisuudessaan siitä nauttimista

Ehkä ei voi, mutta aina ei tarvitsekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sulta on pois jos jollain on kuulokkeet päässä? Vietän metsässä aikaa yli 15 tuntia joka viikko, kyllä mä sitä huminaa ehdin kuuntelemaan musiikin lisäksi. 

miks aattelet ett se olis joltain pois?

Vierailija
44/55 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruuhkasuomen metsänäänet: moottoritien pauhu, lentokoneet, haukkuvat koirat, hälytysajoneuvot... Joskus mukava tuulenhumina ja linnunlaulu.

Liikut liian pienessä metsässä.

Vierailija
45/55 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjanmaalla kuulosuojaimet ovat yksi perusvaruste, kun lähtee lähelle tuulivoimaloita ulkoilemaan. Sitä jurinaa ja ulvontaa ei paljain korvin jaksa kuunnella. Paras päivä on sellainen, kun myllyjen lavat eivät pyöri. 

Vierailija
46/55 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunelisi kuulokkeilla tai puhelin korvalla, mutta jostain kumman syystä nuorilla ja wannabe-nuorilla puhelimen oikeaoppinen asettaminen korville on unohtunut. Miksi kumman syystä se puhelin pitää olla kädellä koittaa huutaa handsfreehen. Tai vaihtoehtoisesti soittaa sieltä musiikkia. Ensin ajattelin että kyse on muutamasta foliohatusta, ketkä pelkää saavanha jotain säteilyä avoihinsa. Mutta sitä tekee nyt kaikki, niin ei kaikki 13-20 vuotiaat tuollaista voi pelätä. Sitten kun 66v mummonikin alkoi tuota tehdä, niin ei voinut kun nauraa. Eikä se sen takia kyllä kovin trendikästäkään enää ole. Hassua mikä hassua.

Vierailija
47/55 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko, että mieluummin kuuntelisin raivaussahan pärinää? Ei kiitos. 

Vierailija
48/55 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin lähellä metsässä kuuluu liikenteen melua, joten on se ja sama, kuunteleeko musiikkia. Oikeassa hiljaisessa metsässä en kuuntele, eikä siellä olisi ketään muuta näkemässä, onko minulla kuulokkeet. Vähän epäilyttää tämä ap:n "metsä", kun siellä törmää muihin ihmisiin, ja kytätään toisten tekemisiä. Taitaa olla jokin kaupunkipusikko.

Vierailija
49/55 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen metsään tuoksuttelemaan metsän tuoksua, halaamaan puita, kerämään marjoja ja sieniä, askarteluihin etsin luonnonmateriaalia, ihailen maisemia ja luonnon kauneutta, katselen pieniä eläimiä, kävelen, juoksen tai pyöräilen metsässä.

Mutta mulla on aina kuulokkeet joista kuuntelen rauhoittavaa meditaatio musiikkia, sopii metsään etittäin hyvin. Näin minä saan metsästä kaiken irti. 

Omalla pihalla kuulen linnun liverrystä, tuulen havinaa.

Vierailija
50/55 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on huolestuttavan hiljaista kyllä metsässä. Missä kaikki linnut ja eläimet? Ja sitten kun kuulee pyssyn pauketta suututtaa todella paljon. Pitääkö ne loputkin harvat ampua? 

Vierailija
51/55 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän, että ihmiset ovat erilaisia. Itse en pidä kuulokkeita koskaan missään, koska haluan tietää mitä ympärillä tapahtuu ja tykkään ympäristön äänistä jopa kaupungissa.

Vierailija
52/55 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs sä tiedät onko se musiikkia mitä joku kuuntelee? Mä kuuntelen hyvin usein äänikirjoja, ja kyllä siinä läpi linnunlaulukin kuuluu :)  Joskus on aivan ihana kuunnella kaunista klassista musiikkia samalla kun kävelyttää koiria. Juostessa taas energinen musiikki on ihan huippua, samalla rytmittää juoksuakin!

Vierailija
53/55 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkien ja taajamien lenkkipoluilla ei voi kyllä mistään luonnonrauhasta puhua. Muita ihmisiä, liikennemelua, koiria. Ymmärrän ihan hyvin että joku haluaa blokata melun pois, monihan ei kuuntele edes musaa vaan vaikka luontoääniä :D joita ei siellä ns. metsässä kuule. Eri asia sitten jos tallustaa jossain Kainuun korvessa. 

Vierailija
54/55 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei metsäpoliisi, jokainen saa olla metsässä juuri kuten haluaa. 

Minä kuuntelen mieluummin valitsemaani musiikkia kuin jotain päässä soivaa korvaamatoa

Vierailija
55/55 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi juuri sinun ei tarvitse ymmärtää. Voit poistua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi