Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miksi jotkut kuuntelee kuulokkeilla metsässä musiikkia

Vierailija
09.09.2024 |

Metsässä pitää kunnella metsän ääniä tai ei ole mitään järkeä edes olla metsässä.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joutunut niin paljon kykkimässä mustikasta rahani eteen, että ei sitä olis ilman musiikkia kestänyt.

Hiljaisuudelle on aika erikseen. Itsellä menee aina marjastuskauden jälkeen tovi, ennenkuin pystyn siitä nauttimaan.

Vierailija
22/55 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinnitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukka tylsistyy nykyään niin helposti, kun ne on käyttäneet liikaa älypuhelinta ja tottuneet jatkuviin dopamiini-purskeisiin aivoissaan, ettei ne pysty enää olemaan tunteidensa, mm. tylsyyden kokemuksen kanssa. Siksi on oltava koko ajan jotain virikkeitä.

Vierailija
24/55 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vähän riippuu minkälainen metsä. Jos on sellanen kaupunkilaismetsä missä muutenkin kuuluu kaupungin ääniä, niin ei siellä mitää metsänääniä kuuntele.

Vierailija
25/55 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinnitus.

Pakenetko sitä muuallakin musiikin avulla, vai vain metsässä?

Vierailija
26/55 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tinnitus.

Eri. Kuuntelen kirjoja sekä metsässä, merellä että nukkumaan mennessä. Tinnitus on tosi keljua.

Vierailija
27/55 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tinnitus.

Eri. Kuuntelen kirjoja sekä metsässä, merellä että nukkumaan mennessä. Tinnitus on tosi keljua.

Mulla kans tuo, mutta joskus kuuntelen sitä tinnitusta. Vähän niin kuin ahdistus, kun menee sitä kohti niin hetken päästä helpottaa. Tinnitus vaan ei katoa niin kuin ahdistukselle saattaa käydä.

Vierailija
28/55 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ihmetellyt samaa. Tulee  ahdistava olo kun mietinkin, että laittaisin metsässä korviini jotain mölytoosaa tulemaan. Pyhäinhäväistystä suorastaan.

Ihmettelen myös sitä että liikenteen seassa pidetään kuulokkeita, siellä pitäisi käyttää kaikkia aisteja ettei ole muille vaaraksi tai itse vaarassa. 

Samaa mieltä. Mulla taas kaveri ei voi ymmärtää miksi en halua kuunnella äänikirjaa tms lenkillä. Öö, koska mun sisäinen maailma on niin rikas, että pärjään ilmankin? En tarvitse koko ajan ääntä. Ei ole tarvetta paeta mitään. Jotenkin tuntuu, että nämä luurit päässä olijat eivät osaa olla hetkeäkään yksin.

Vierailija
29/55 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hyvä, että kuuntelevat kuulokkeilla. Se suututtaisi jos kuuntelisivat muuten vaan, että toistenkin olisi pako kuunnella.

Vierailija
30/55 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan siitä metsästä nauttia muillakin aisteilla, kuin pelkällä kuulolla. Ei ole yhtä ainoaa oikea tapaa.

Vierailija
31/55 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä kuulokkeita metsälenkeillä tai muullakaan lenkillä. Ne ovat turvallisuusriski naispuoliselle lenkkeilijälle. Ympäristön havainnointi ja sen kuuleminen on tärkeää.

Vierailija
32/55 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tinnitus.

Mulla kans tuo, mutta joskus kuuntelen sitä tinnitusta. Vähän niin kuin ahdistus, kun menee sitä kohti niin hetken päästä helpottaa. Tinnitus vaan ei katoa niin kuin ahdistukselle saattaa käydä.

Mulla kans ollut tinnitus 21 vuotta. Ei ole silti tarvetta peittää sitä musiikilla/äänikirjalla. Eikä se ulkona ollessa häiritse. Siellä kuluu liikenteen ääntä, tuulen huminaa jne. Sisällä tämä enemmän kuuluu, mut kaikkeen tottuu...

Vierailija
33/55 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Onko mitään muuta mitä et ymmärrä?

Vierailija
34/55 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkona olo ahdistaa, ne metsän äänen ei auta yhtään. Pakko kuunnella musiikkia.

Miksi se ahdistaa? Olette viaraantuneet todellisuudesta ja luonnosta.

Vierailija
35/55 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en todellakaan lenkkeile ilman musiikkia. Joskus kaverin kaverin kanssa metsässä tietenkin olen ilman kuulokkeita. Sä et muuten ketään että jotain muka "pitäis" tehdä. 

Vierailija
36/55 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä kuulokkeita metsälenkeillä tai muullakaan lenkillä. Ne ovat turvallisuusriski naispuoliselle lenkkeilijälle. Ympäristön havainnointi ja sen kuuleminen on tärkeää.

Joo, varsinkaan miehet ei tajua, kun tästå mainitsen. Niillä ei ole mitään hajua millaista naisen elämä on. Aina pitää olla varuillaan. 

Vierailija
37/55 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan siitä metsästä nauttia muillakin aisteilla, kuin pelkällä kuulolla. Ei ole yhtä ainoaa oikea tapaa.

Voi, mutta ei se silloin voi olla kokonaisuudessaan siitä nauttimista

Vierailija
38/55 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näet minut metsässä, olen siellä lenkkeilemässä ja silloin kuuntelen äänikirjaa tai YouTube videota. Silloin kun haluan vaan rauhoittua ja astia metsää, olen taatusti niin syvällä ettei kukaan tule vastaan. 

Vierailija
39/55 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinnekin viedään mukana se musiikin pauhu.Ei pystytä olemaan ilman. Katoaa  se juttu, jonka luonto antaa. Kannattaisi kokeilla ilman kuulokkeita ja muuta ylimääräistä mökää. Se rauhoittaa kummasti.

Vierailija
40/55 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sulta on pois jos jollain on kuulokkeet päässä? Vietän metsässä aikaa yli 15 tuntia joka viikko, kyllä mä sitä huminaa ehdin kuuntelemaan musiikin lisäksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän