Olen kyllästynyt siihen, että hoikkaa normaalipainoa pidetään jotenkin ihmeellisenä
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Koska tutkimusten mukaan hoikat eivät ole terveitä, normaalipainoiset ovat kaikkein terveimpiä.
Hoikkuus on normaalipainoa. Tässä ei käsittääkseni puhuta alipainosta tai epäterveestä laihuudesta.
Ja saanko linkin täh tutkimukseen?
Vierailija kirjoitti:
Hoikka = lihaskatoinen vegaani jonka luut katkeavat ensimmäisen kerran talvella kaatuessa.
Terveisin kehopositiivinen Pirjo xxxxl.
No, jos se ap:tä yhtään lohduttaa, laiheliineja pidetään USA:ssa nykyisin jo lähinnä yliluonnollisina ilmiöinä...
Vierailija kirjoitti:
Kolmen miljoonan ihmisen tutkimus vs palsta-akan mielipide? Kumpi on oikeassa???
Artikkelin lopussa todetaan:
KORJAUS 3.1.2013 klo 11.06
Toisin kuin alkuperäisessä otsikossa mainittiin, tutkimustuloksissa ei ollut viitteitä lievän ylipainon terveellisyyteen.
Mä olen ollut kyllä siinä uskossa, että kuolleisuus on kuitenkin ihmisillä aina 100%, oli sit hoikka tai pullukka.
Vaikka mulla nyt oliskin lyhyempi elinikä pelkän hoikkuuden perusteella (enkä ymmärtänyt tosiaan, millä perusteella, pystyykö joku avaamaan?), niin kyllä mä silti jatkan liikunnasta nauttimista ja siitä, että keho on ketterä ja jaksava. Kuinka tämä on terveyshaitta jos sit ei vedä överiksi?
Eikö esim buddhisti munkit syö vain kerran päivässä ja sekin erittäin niukasti ja helposti elävät 100-vuotiaaksi, koska keho korjaa itseään autofagialla paastotilassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tutkimusten mukaan hoikat eivät ole terveitä, normaalipainoiset ovat kaikkein terveimpiä.
Hoikka on normaalipainoinen.
Ei ole noissa tutkimuksissa joissa on tutkittu ihmisen terveyttä.
Mun bmi on 19, olen hoikka ja näyttöön perustuvan tiedon perusteella normaalipainoinen. Normaalipainoinen ei tarkoita lääketieteellisesti kolmen kilon ylipainoa.
Niinkö? 😆 Laajassa tutkimuksessa terveimpiä ja pisimpään eläneitä olivat BMI arvon 25-30 omaavat.
https://www.laakarilehti.fi/ajassa/ajankohtaista/jama-lieva-ylipaino-ei…
Mielenkiintoista, että kansainväliset syöpäjärjestöt kehottavat pysymään normaalipainon alarajalla. Eiköhän nekin ole katsoneet tilastoja.
No on se aika hämmästyttävää että pystyy vastustamaan kaikkia houkutuksia mitä on. Ihmiselle on luontaista syödä mitä näkee ja toisaalta päästä mahdollisimman vähällä. Jo pelkkä liikunnan harrastaminen on sitä että menee noita vaistonvaraisia juttuja vastaan, kun ei oikeasti tarvitse liikuttaa jalkojaan eli juosta ruuan perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoikka on normaalipainoinen.
Ei ole noissa tutkimuksissa joissa on tutkittu ihmisen terveyttä.
Mun bmi on 19, olen hoikka ja näyttöön perustuvan tiedon perusteella normaalipainoinen. Normaalipainoinen ei tarkoita lääketieteellisesti kolmen kilon ylipainoa.
Niinkö? 😆 Laajassa tutkimuksessa terveimpiä ja pisimpään eläneitä olivat BMI arvon 25-30 omaavat.
https://www.laakarilehti.fi/ajassa/ajankohtaista/jama-lieva-ylipaino-ei…
On ollut jo pitkään tiedossa, että vanhuksilla pieni ylipaino saattaa enteillä pidempää ja terveempää ikää.
Se ei tarkoita, että näin olisi myös nuorempana.
Tavallisesti se paino nousee sitten vanhempana, joten jos jo lapsena on pieni ylipaino, se siitä helposti lähtee kasvamaan, ja sitten ei olle enää siellä lievän ylipainon alueella vanhana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoikka = lihaskatoinen vegaani jonka luut katkeavat ensimmäisen kerran talvella kaatuessa.
Terveisin kehopositiivinen Pirjo xxxxl.
Onko normaalipainoinen nykyään kehonegatiivinen? En olisi uskonut.
Rupesin oikein miettimään omia naapureitani. Tässä meidän tienpätkällä on 14 omakotitaloa. Ikähaarukka meillä naisilla on ehkä 23-60, yksi on noin 80 v. Yksi rouva on jonkin verran ylipainoinen, muttei hänkään mitenkään kauheasti. Muut ollaan kyllä suht hoikassa kunnossa. Ainakin täällä meillä päin siis ihan normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on töissä ihan ihme kahtiajako, että "me isot tytöt" ja sitten sinä. Ihan kuin oma normaalipainoni olisi jotain hyvää tuuria ja heidän ylipaino kaikkine vaivoineen huonoa tuuria. Sitten vielä närpitään mun syömiset, että miten kukaan voi elää noin vähällä, ja laihdutatko, kun syöt noin vähän ja eikö ole ankeeta ja kai nyt voit ottaa tästä edes tätä keksiä. Ei mitään näköalaa sille, että se vähän syöminen on se normaalin painon salaisuus. Enkä edes syö vähän, vaan ihan riittävästi, ja jaksan työpäivät väsähtämättä.
Kyllähän tiede on todistanut ettei se ylipaino aina olekaan ihan oma valinta. Vaikka niin haluaisin itsekin lihavana uskoa. Suolistobakteerit yms vaikuttavat.
Joskus luin täältä pitkää ketjua, kuinka joku julkkis on jo liian laiha. En millään muista kenestä oli kyse. Ihmiset kirjoittelivat kuinka hänellä ei voi olla kuukautisia, ei voi tulla raskaaksi, jne.
Kyseinen nainen oli normaalipainoinen. Tiedän tämän, sillä kuvissa tämä julkkis oli lihaksikkaampi kuin itse olen ja rasvaa näytti olevan aika lailla yhtä paljon. Ja itsekin olen vielä normaalipainossa.
Ihmisten silmä on tottunut ylipainoon, eikä moni enää hahmota mikä on sitä BMI:n mukaista normaalipainoa.
Vierailija kirjoitti:
Anoreksiassa ei ole mitään normaalia.
Niin että jos et ole ylipainoinen tai lihava, olet anorektikko. Näinhän se menee. Voi kuule miten tuttua!
Tuota olen saanut kuulla paljon. Jostain syystä ärsytän monia ja minulle töksäytellään solvauksia painostani. Mm. anorektikko, elävä kuollut, zombi. Eräs ukko alkoi huutaa kaupan kassajonossa että mene kotiin syömään. Eräs parsikunta istui penkillä kun kävelin ohi. Huomasin että mies katsoi minua ja se muija alkoi kiljua että anorektikko! Juokse sen perään kun noin kuolaat!
Onjo tosiaankin ylipaino ja lihavuus niin itsestäänselvää ja normaalia että hoikka ihminen on kuin joku alien?
Mutta kenenkään mieliksi en aio itseäni lihottaa. Siitä voi jokainen olla varma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoreksiassa ei ole mitään normaalia.
Anorektisen ja normaalipainoisen hoikan välillä on aika monta kiloa.
Kyllä. Minun bmi on 19, 2 ja se on normaali paino. Sen voi kuka tahansa tarkistaa bmi-taulukosta.
Itse pyrin ratkaisemaan asian niin, että annan mennä ohi korvien kaiken kauhistelun ja päivitelyn miten kukaan ei voi elää noin pienellä syömisella (ja kuitenkin olen elänyt jo yli 40 vuotta) jne.
Koskaan han et ole hyvä, aina jollakin jotain sanomista. Jos ja kun olet tyytyväinen ja onnellien omassa kropassasi elä, ja anna toisten elää. Eihän ole sinun päänsärkysi tulenko minä nyt "kuolemaan tähän anoreksiaan" tai tuo joku toinen liikalihavuuteen. Eikö jokaisella luulisi olevan omassa elämässä huolehdittavaa.
En ole aloittaja, mutta hoikka ja normaalipainoinen itsekin. Ihan tarpeeksi sitä huomiota tulee vaikka en ole pyytänyt.
Eniten juurikin niiltä "rehevimmiltä" mimmeiltä, jotka kokee oikeudekseen taivastella ja arvostella esim mun syömisiä. Eikä se kehonkaan kommentointi mitenkään mairittelevaa ole. "Sun pitäis saada vähän lihaa luiden ympärille". Ja AINA se että "miehet tykkää kun naisessa on jotain mistä ottaa kiinni". Eikö niillä ole muuta päässä kuin saada kaikkien miesten huomio ja tosiaanko ne luulee, että hoikasta ei tykätä? Ainakin se tuntuu olevan tuomittavaa ja pinnallista ja "tosimies ei juokse luiden perässä" ja parhaillaan pidetään hoikemmasta tykkäävää pdarina, joka viehättyy "kehittymättömistä pikkulapsista". Ei me herranjestas teidän miehiä olla viemässä ja hyvä että monenmuotoiselle on ottajia.
Itse ainakin arvostan ja tykkään, kun maailmaan mahtuu erilaisia ihmisiä erimuotoisine kehoineen, eikä tulis mieleenkään kommentoida kenenkään syömisiä tai kehoa.
Mä olen tasan kerran hermostunut ja ärähtänyt tämmöselle mun "pienuuden" ja "hentouden" ihmettelijälle että pitääkö jumankauta nykyään kaikkien olla läskejä???
En nyt ole hirveän ylpeä tuosta purkauksesta, mutta oon aika väsynyt siihen että mä olen vaan sen hoikkuuden takia ihan vapaata riistaa jota aikuiset (ja aina poikkeuksetta itse ylipainoiset) ihmiset kokee oikeudekseen kommentoida miten huvittaa.
Antakaa oikeasti kaikkien olla mitä he on ja mitä he haluaa olla.