Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kyllästynyt siihen, että hoikkaa normaalipainoa pidetään jotenkin ihmeellisenä

Vierailija
08.09.2024 |

Sehän on normaalia.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoreksiassa ei ole mitään normaalia. 

Onko joku väittänyt niin? Puhuttiin hoikasta normaalipainosta, jossa voimaa riittää, kuukautiset ovat säännölliset ja voi hyvin. Ap

Täällä on nyt joku pullero loukkaantunut ja spämmää kommentteja.

Vierailija
22/55 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on töissä ihan ihme kahtiajako, että "me isot tytöt" ja sitten sinä. Ihan kuin oma normaalipainoni olisi jotain hyvää tuuria ja heidän ylipaino kaikkine vaivoineen huonoa tuuria. Sitten vielä närpitään mun syömiset, että miten kukaan voi elää noin vähällä, ja laihdutatko, kun syöt noin vähän ja eikö ole ankeeta ja kai nyt voit ottaa tästä edes tätä keksiä. Ei mitään näköalaa sille, että se vähän syöminen on se normaalin painon salaisuus. Enkä edes syö vähän, vaan ihan riittävästi, ja jaksan työpäivät väsähtämättä. 

Voi että inhoan sitä, kun esim. työpaikalla kommentoidaan toisen vartalon kokoa sekä hänen syömäänsä ruokaa ja sen määrää. T: Syömishäiriöinen

Mutta et itseäsi voinut niskasta ottaa ja parantua??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tutkimusten mukaan hoikat eivät ole terveitä, normaalipainoiset ovat kaikkein terveimpiä. 

Hoikka on normaalipainoinen.

Ei ole noissa tutkimuksissa joissa on tutkittu ihmisen terveyttä. 

Vierailija
24/55 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoreksiassa ei ole mitään normaalia. 

Anorektisen ja normaalipainoisen hoikan välillä on aika monta kiloa. 

Vierailija
25/55 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tutkimusten mukaan hoikat eivät ole terveitä, normaalipainoiset ovat kaikkein terveimpiä. 

Mun bmi on 19, olen hoikka ja näyttöön perustuvan tiedon perusteella normaalipainoinen. Normaalipainoinen ei tarkoita lääketieteellisesti kolmen kilon ylipainoa.

Vierailija
26/55 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri luin uutisen että 60% suomalaisista on ylipainoisia. Eli normaalipainoinen ja varsinkin hoikka sellainen kuuluu vähemmistöön. 

Vierailija
27/55 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin se on ihme. Naapurin rouva painaa jo lähemmäs 200kg.

Jos halusi nuorena nähdä tällaisen, piti vuokrata Gilbert Grape. Nyt näkee ilmaiseksi kun menee pullakaupan parkkiin odottamaan.

Vierailija
28/55 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset pulskistuvat nopeaa tahtia. Lihavuudesta on tullut suorastaan pandemia, jolle ei ole näkyvissä loppua. Suomalaisilla työikäisillä ei pyyhi kauhean hyvin, lihavuus lisääntyy, riskitekijöiden myönteinen kehitys on pysähtynyt ja mielenterveys järkkyy. Ylipainosta on tullut uusi normi ja työikäiset naiset lihovat eniten. Tämän haluat piilottaa? 

Ei vain suomalaiset, tämä on ihan globaali ilmiö.

Vierailija
29/55 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoikka = lihaskatoinen vegaani jonka luut katkeavat ensimmäisen kerran talvella kaatuessa. 

Itse tunnen myös paksumpia vegaaneja. Vuosia vegaaneina eläneet osaavat erittäin fiksusti ja monipuolisesti laittaa itselleen hyvät ateriat. Tehotuotantolihan syöminen ei tee ihmisestä tervettä. 

Vierailija
30/55 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoikka = lihaskatoinen vegaani jonka luut katkeavat ensimmäisen kerran talvella kaatuessa. 

Itse tunnen myös paksumpia vegaaneja. Vuosia vegaaneina eläneet osaavat erittäin fiksusti ja monipuolisesti laittaa itselleen hyvät ateriat. Tehotuotantolihan syöminen ei tee ihmisestä tervettä. 

Siskoni kuuluu ns. sipsikalja vegaaneihin. Syö ja juo kaikkea epäterveellistä ja paino sen mukainen. Kunhan ei ole eläinperäisiä aineita mukana.

Vierailija
31/55 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksiä voitais kasvattaa kuluttajahintaindeksin mukaisesti, niin saatais enemmän normaalipainoisia.

Vierailija
32/55 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina saanu kuulla et pitäis syödä enemmän yms. Ihmiset ei ymmärrä et normaalipainon sisälläki voi olla 20kg erot. 

190/80

Vierailija
33/55 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun bmi on 19, olen hoikka ja näyttöön perustuvan tiedon perusteella normaalipainoinen. Normaalipainoinen ei tarkoita lääketieteellisesti kolmen kilon ylipainoa.

Niinkö? 😆 Laajassa tutkimuksessa terveimpiä ja pisimpään eläneitä olivat BMI arvon 25-30 omaavat. 

https://www.laakarilehti.fi/ajassa/ajankohtaista/jama-lieva-ylipaino-ei…

Vierailija
34/55 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö? 😆 Laajassa tutkimuksessa terveimpiä ja pisimpään eläneitä olivat BMI arvon 25-30 omaavat. 

Tuossa tutkittiin ylipainoisia, ei verrattu normaalipainoisiin.. Kai se painoindeksi on kääntäen verrannollinen älykkyysosamäärään.

Vierailija
35/55 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastotieteilijä Katherin M. Flegalinryhmän tekemän analyysin aineisto käsitti siten noin kolmen miljoonan ihmisen tiedot ja yli 270 000 kuolemantapausta.

Matalimmillaan kuolleisuus on niiden ihmisten parissa, joiden BMI on 2530.

Vierailija
36/55 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen miljoonan ihmisen tutkimus vs palsta-akan mielipide? Kumpi on oikeassa???

Vierailija
37/55 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksihän voi olla alhainen, jos on joku sairaus myös. Silloin se näkyy suurempana kuolleisuutenakin. Eli laihtuu sairauden takia. 

Vierailija
38/55 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei se mitään uskontoo vaadi taustalle :D riittää itsekuri

Vierailija
39/55 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep ne ovat niitä, jotka kuolevat nälänhädän yllättäessä ensimmäisinä ja tulevat syödyiksi.

Vierailija
40/55 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep ne ovat niitä, jotka kuolevat nälänhädän yllättäessä ensimmäisinä ja tulevat syödyiksi.

ette te saa mua kiinni :D ja kun väsytte niin syön teistä monta kuukautta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi