Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs nyt sitten voi tehdä kun Kela leikkasi tukiani melkein 200e/kk, eikä rahat yksinkertaisesti enää riitä elämiseen??

Kaiken hinta nousee ihan koko ajan, ja kela leikkasi käyttörahojani 40% ???!! Miten tämä yhtälö voi toimia millään tasolla, kun ennen leikkaustakaan ei jäänyt mitään säästöön???

Olen jo alkanut syrjäytyä elämästäni ja sosiaalisista kuvioista, kun ei ole yksinkertaisesti rahaa mennä minnekkään tai tehdä mitään...Ruokaa on pakko kohta varastaa myös.

Mikä taho auttaa??

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon siis saat rahaa ja paljon sun kaikki pakolliset menot on? Voiko menoista mitään karsia?

2000€/kk saan tukia ja tuosta menee 1500€/kk minun Ullanlinnan kaksion vuokraan

Ap

Muuta pois sieltä niin saat ruokaa.

Vierailija
62/101 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MKA kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MKA kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä työnhaun voimassa ololla työpaikkoja saa. Mene palkkatuella johonkin kolmannen sektorin hommiin vaikka. 

Edelleenkään töihin ei "mennä". Näytä se työpaikka johon "mennään".

Töihin haetaan.

No oletko hakenut noita? Jos työttömyyttä on takana kaksi vuotta, niin olet käytännössä maksuton tekijä. Ei työpaikka ole jotain, joka jossain valmiina on. Niitä syntyy ja toki myös kelvollisten tyyppien kautta luodaan. 

Olen hakenut koko ajan töitä aktiivisesti. Kukaan ei halua palkata pitkäaikaistyötöntä

Minä palkkaan sinut Vantaan Power Tammistoon töihin.

Kyllä toi pälli keksii tekosyyn miksi ei voi paikkaa vastaanottaa.. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"öhö öhö et oo hakenu mollin jokaista avoinna olevaa paikkaa, eli et oo ollu tarpeeks aktiivinen"

No oletko laittanut edes viidelle paikkakunnan järjestötoimijalle avointa hakemusta palkkatukityöllistämiseen? 

Olen

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MKA kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttäviä nämä valittajat, joille kuuluisi rahaa valua valtoimenaan. Verovaroistahan noille rahaa suolletaan kotona laiskana makaamisesta, miksi minä en saisi valittaa, että verovarojani valutetaan loisille, miksi minun heitä pitää elättää ja vielä hyvin. Mikään kun ei näille tunnu riittävän. Itse ei tarvitse tehdä mitään, odottaa vain rahan tippuvan taivaasta.

"Valtoimenaan"???

MIKSI vääristät ja väännät totuutta, kun minä ainoastaan tarvitsen sen perustoimeentulotuessa lain mukaan määritellyn minimitoimeentulon. Se ei ole mitään "valtoimenaan rahan pyytämistä" Miten sinä luulet että tässä nousevien hintojen aikana on varaa elää, jos tuloista lähtee 40% pois??

No minkälainen summa sinulle AP jää käteen vuokranmaksun jälkeen (siis se summa, josta pitää maksaa sitten ruoka, s

350e/kk. Siitä pitäisi sitten maksaa ruoat, hygieniatarvikkeet, vaatteet, kodin tarvikkeet (esim vessasta lamppu palanut tälläkin hetkellä), mausteet, liikkuminen, harrastukset, virkistys, parturi, lääkkeitä, puhelinlasku, kaikki muut mahdolliset laskut, kaikki yllättävät ja suuremmat kulut (esim pitäisi talvikengät ostaa)

Tuolla summalla ei vain ole mahdollista pärjätä. Silllä normaalilla perustoimeentulotuen osalla pärjäsi juuri ja juuri kun ei tuhlaillut ja ei ostanut vaatteita lähes koskaan.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MKA kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MKA kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä työnhaun voimassa ololla työpaikkoja saa. Mene palkkatuella johonkin kolmannen sektorin hommiin vaikka. 

Edelleenkään töihin ei "mennä". Näytä se työpaikka johon "mennään".

Töihin haetaan.

No oletko hakenut noita? Jos työttömyyttä on takana kaksi vuotta, niin olet käytännössä maksuton tekijä. Ei työpaikka ole jotain, joka jossain valmiina on. Niitä syntyy ja toki myös kelvollisten tyyppien kautta luodaan. 

Olen hakenut koko ajan töitä aktiivisesti. Kukaan ei halua palkata pitkäaikaistyötöntä

Kauan sinä olet ollut työtön?

Kuten olen kertonut, niin halvempaa asuntoa haen koko ajan. Mutta pitkäaikaistyötön ja yksin asuva mies on siellä jonon viimeisenä aina kun asukasta valitaan. 

Vierailija
66/101 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MKA kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"öhö öhö et oo hakenu mollin jokaista avoinna olevaa paikkaa, eli et oo ollu tarpeeks aktiivinen"

No oletko laittanut edes viidelle paikkakunnan järjestötoimijalle avointa hakemusta palkkatukityöllistämiseen? 

Olen

Kannattaa laittaa ne seuraavat viisitoista,niin kyllä joku kaipaa ilmaista tyyppiä kahvia keittämään. 

Vierailija
67/101 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan tietoinen, että saat toimeentulotuella tienata sen 150e/kk ilman, että tukea leikataan? Kannattaa aloittaa jollain matalalla palkalla ja muutamille työtunneilla. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olethan tietoinen, että saat toimeentulotuella tienata sen 150e/kk ilman, että tukea leikataan? Kannattaa aloittaa jollain matalalla palkalla ja muutamille työtunneilla. 

Edelleenkin töihin haen ja yritän saada, mutta kukaan ei palkkaa...

Vierailija
69/101 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä et ole hakeutunut opiskelemaan? Nyt niskasta kiinni itseä ja opiskelupaikka vaikka lähihoitajaksi kuntoon. 

70/101 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mulla jää Ullanlinnan kaksion vuokra maksamatta, kuka auttaa?!?!

Vierailija
71/101 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MKA kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkin töihin haen ja yritän saada, mutta kukaan ei palkkaa...

Ja ymmärrät, että kukaan ei palkkaa sinua kokoaikatyöhön ja osa-aika työssäkin palkka on alle kympin luokkaa? Ja kerrot hakemuksissa mahdollisuudesta palkkatukeen sinua palkatessa? 

Vierailija
72/101 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet viimeksi ollut työkokeilussa? Laita tuonne Vantaan Tammiston Poweriin hakemus työkokeilusta,kun joku sitä ihan konkreettisesti ehdotti. 

Vierailija
73/101 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilu varmaan lienee ainoa tapa päästä edes lähelle työpaikkaa. Kannattaa katsoa paikka, jossa on jotain helppoa työtä tarjolla myös jatkossa. Joku iso kauppa esim. 

74/101 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mulla ei ole varaa maksaa Ullanlinnan kaksion vuokraa, kuka sen maksaa??!!

75/101 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

PUPPA 👴🏿🐵

ON 🍌🐵

N E E K E R I 👴🏿🐵

Vierailija
76/101 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sua kukaan auta, oletko edes töissä? Täällä tuota ruoan varastamista aina hoetaan. Menkää vaan ja jääkää kiinni. Kiva saada merkintä rikosrekisteriin tai jos teillä jo on niin mitä haittaa?

Vierailija
77/101 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sua kukaan auta, oletko edes töissä? Täällä tuota ruoan varastamista aina hoetaan. Menkää vaan ja jääkää kiinni. Kiva saada merkintä rikosrekisteriin tai jos teillä jo on niin mitä haittaa?

Näpistyksestä ei tule rikosrekisteriä.

Vierailija
78/101 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela leikkasi TULOJASI??

Kela leikkasi lähinnä menojaan.

Siitähän tässä vain on kysymys.

Se miten SINÄ pärjäät on se ,että myös SINÄ leikkaat menojasi.

Saat ihan täysin samat tuet kuin kaikki muutkin. SINUN ongelmasi onkin tässä se, että SINUN kulusi ovat lain määrittelemiä normeja suuremmat. Ilmeisesti joko sinulla on normia hintavampi asunto tai sitten palkkasi on yli tulorajan joka oikeuttaa sosiaalituen saamiseen

Sinulla siis menee hyvin. 

Näytä aiemmat lainaukset

MKA. kirjoitti:

Nyt mulla jää Ullanlinnan kaksion vuokra maksamatta, kuka auttaa?!?!

Tämä on tolliacon kirjoittama viesti. Huomatkaa kaikki miten sillä on piste nimimerkin perässä, toisin kuin minulla.

Näytä aiemmat lainaukset

MKA. kirjoitti:

Nyt mulla ei ole varaa maksaa Ullanlinnan kaksion vuokraa, kuka sen maksaa??!!

Tämä on tolliacon kirjoittama viesti. Huomatkaa kaikki miten sillä on piste nimimerkin perässä, toisin kuin minulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi