Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs nyt sitten voi tehdä kun Kela leikkasi tukiani melkein 200e/kk, eikä rahat yksinkertaisesti enää riitä elämiseen??

Kaiken hinta nousee ihan koko ajan, ja kela leikkasi käyttörahojani 40% ???!! Miten tämä yhtälö voi toimia millään tasolla, kun ennen leikkaustakaan ei jäänyt mitään säästöön???

Olen jo alkanut syrjäytyä elämästäni ja sosiaalisista kuvioista, kun ei ole yksinkertaisesti rahaa mennä minnekkään tai tehdä mitään...Ruokaa on pakko kohta varastaa myös.

Mikä taho auttaa??

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy vaikka yrittäjäksi ja mene siivoamaan vanhuksille ja auttamaan ruokaostoksissa, lumitöissä, ruohonleikkuussa ja muissa kotiaskareissa. Tarvetta olisi.

Ai niin sittenhän joutuu tekemään jotain työtäkin.

Näytä aiemmat lainaukset

Puppaspämmääjä voi mennä hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäviä nämä valittajat, joille kuuluisi rahaa valua valtoimenaan. Verovaroistahan noille rahaa suolletaan kotona laiskana makaamisesta, miksi minä en saisi valittaa, että verovarojani valutetaan loisille, miksi minun heitä pitää elättää ja vielä hyvin. Mikään kun ei näille tunnu riittävän. Itse ei tarvitse tehdä mitään, odottaa vain rahan tippuvan taivaasta.

Vierailija
44/101 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MKA kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MKA kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä työnhaun voimassa ololla työpaikkoja saa. Mene palkkatuella johonkin kolmannen sektorin hommiin vaikka. 

Edelleenkään töihin ei "mennä". Näytä se työpaikka johon "mennään".

Töihin haetaan.

No oletko hakenut noita? Jos työttömyyttä on takana kaksi vuotta, niin olet käytännössä maksuton tekijä. Ei työpaikka ole jotain, joka jossain valmiina on. Niitä syntyy ja toki myös kelvollisten tyyppien kautta luodaan. 

Olen hakenut koko ajan töitä aktiivisesti. Kukaan ei halua palkata pitkäaikaistyötöntä

Eli olet laittanut jokaiselle paikkakunnan kolmannen sektorin toimijalle avoimen hakemuksen, jossa kerrot mitä voisit juuri heillä tehdä ja että sinulla on käytössä 100 prosentin palkkatuki? Olet siis oikeasti tehnyt näin? 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttäviä nämä valittajat, joille kuuluisi rahaa valua valtoimenaan. Verovaroistahan noille rahaa suolletaan kotona laiskana makaamisesta, miksi minä en saisi valittaa, että verovarojani valutetaan loisille, miksi minun heitä pitää elättää ja vielä hyvin. Mikään kun ei näille tunnu riittävän. Itse ei tarvitse tehdä mitään, odottaa vain rahan tippuvan taivaasta.

"Valtoimenaan"???

MIKSI vääristät ja väännät totuutta, kun minä ainoastaan tarvitsen sen perustoimeentulotuessa lain mukaan määritellyn minimitoimeentulon. Se ei ole mitään "valtoimenaan rahan pyytämistä" Miten sinä luulet että tässä nousevien hintojen aikana on varaa elää, jos tuloista lähtee 40% pois??

Vierailija
46/101 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että nostat tätä asiaa toistuvasti ylös AP!

Köyhillä on todellinen hätä leikkausten ja kaiken kallistumisen jälkeen, kun tuet ei kuitenkaan nouse.

Jos oltaisiin hiljaa, se vaan mahdollistaisi että hallitus helpommin jatkaa väärinkohtelua köyhiä kohtaan.

Tällä palstalla työssäkäyvätkin ihmiset tiedostaa kaiken kallistumisen ja että tukien varassa on entistä vaikeampaa pärjätä, mutta aukovat päätään koska heitä ärsyttää se että tuet kustannetaan verovaroista.

Töihin ei niin vaan mennä ja on paljon ainakin tällähetkellä työkyvyttömiä ihmisiä, joiden ei ole vielä tarkoituskaan päästä eläkkeelle, niin silloin tippuu sellaiseen loukkuun että joutuu elämään tukien varassa ja jo sairaus tuottaa ihmiselle itsestään tuskaa, eikä ole välttämättä itseaiheutettu, niin hallitus ja kaikki haluaa kurjistaa köyhän sairaan oloja entisestään. 

Vierailija
47/101 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MKA kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MKA kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä työnhaun voimassa ololla työpaikkoja saa. Mene palkkatuella johonkin kolmannen sektorin hommiin vaikka. 

Töihin haetaan.

No oletko hakenut noita? Jos työttömyyttä on takana kaksi vuotta, niin olet käytännössä maksuton tekijä. Ei työpaikka ole jotain, joka jossain valmiina on. Niitä syntyy ja toki myös kelvollisten tyyppien kautta luodaan. 

Olen hakenut koko ajan töitä aktiivisesti. Kukaan ei halua palkata pitkäaikaistyötöntä

PUPPA 👴🏿🐵

ON 🍌🐵

N E E K E R I 👴🏿🐵

PUPPA 👴🏿🐵

ON 🍌🐵

N E E K E R I 👴🏿🐵

PUPPA 👴🏿🐵

ON 🍌🐵

N E E K E R I 👴🏿🐵

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MKA kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MKA kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töihin haetaan.

Eli olet laittanut jokaiselle paikkakunnan kolmannen sektorin toimijalle avoimen hakemuksen, jossa kerrot mitä voisit juuri heillä tehdä ja

"öhö öhö et oo hakenu mollin jokaista avoinna olevaa paikkaa, eli et oo ollu tarpeeks aktiivinen"

Vierailija
49/101 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MKA kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MKA kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töihin haetaan.

Minä palkkaan sinut Vantaan Power Tammistoon töihin.

Vierailija
50/101 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

turpa kiinni homo.

Vierailija
51/101 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"öhö öhö et oo hakenu mollin jokaista avoinna olevaa paikkaa, eli et oo ollu tarpeeks aktiivinen"

No oletko laittanut edes viidelle paikkakunnan järjestötoimijalle avointa hakemusta palkkatukityöllistämiseen? 

Vierailija
52/101 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MKA kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Valtoimenaan"???

MIKSI vääristät ja väännät totuutta, kun minä ainoastaan tarvitsen sen perustoimeentulotuessa lain mukaan määritellyn minimitoimeentulon. Se ei ole mitään "valtoimenaan rahan pyytämistä" Miten sinä luulet että tässä nousevien hintojen aikana on varaa elää, jos tuloista lähtee 40% pois??

No minkälainen summa sinulle AP jää käteen vuokranmaksun jälkeen (siis se summa, josta pitää maksaa sitten ruoka, sähköt, puhelin)? Mikä tämä summa on jolla täytyy tiulla toimeen? 

Vierailija
53/101 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MKA kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MKA kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töihin haetaan.

Kauan sinä olet ollut työtön?

Mitä sinä olet opiskellut ja mihin asti?

Vierailija
54/101 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MKA kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MKA kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töihin haetaan.

19 vuotta työtön ja lukio käyty

Ap

Vierailija
55/101 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon siis saat rahaa ja paljon sun kaikki pakolliset menot on? Voiko menoista mitään karsia?

Vierailija
56/101 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MKA kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MKA kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töihin haetaan.

Ja silti asut Helsingissä ylikalliissa asunnossa? Kannattaisko kokeilla muuttaa johonkin muualle?

Vierailija
57/101 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oletko laittanut edes viidelle paikkakunnan järjestötoimijalle avointa hakemusta palkkatukityöllistämiseen? 

Kummasti vastaukset tyrehtyy, kun joku esittää konkreettisen keinoa työllistyä ja siihen liittyvän kysymyksen. 

Vierailija
58/101 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon siis saat rahaa ja paljon sun kaikki pakolliset menot on? Voiko menoista mitään karsia?

2000€/kk saan tukia ja tuosta menee 1500€/kk minun Ullanlinnan kaksion vuokraan

Ap

Vierailija
59/101 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut semmoisesta asiasta kuin työ? Kokeilepa joskus. Siitä voisi olla apua.

ivallinen persu taas alkoi pätemään, toivottavasti elämä kurittaa sinunlaisia 

Vierailija
60/101 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 vuotta työttömänä ja vain lukio käytynä?? Onko kukaan ehdottanut sinulle tuota opiskelua vaikka oppisopimuksella? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan