Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiljainen ja ilmeetön mies

Vierailija
08.09.2024 |

Miesystäväni on jotenkin ristiriitainen persoona. Hän ei ole ollenkaan introvertti, koska viihtyy ihmisten parissa ja olisi jatkuvasti menossa ja saa energiaa sosiaalisesta kanssakäymisestä. 

Mutta, hän on selvinpäin hyvin vähäpuheinen ja ilmeetön. Keskittyy esim. telkkariin, puhelimeen, syömiseen, musiikkiin niin ettei puhu mitään ja on täysin ilmeetön ja eleetön, peruslukemilla 😯

Esimerkiksi ravintolassa keskittyy vain syömiseen ja ulospäin saattaa näyttää että hän mököttää eikä pidä ruuasta. Näissä tilanteissa on kyllä itsellä hieman vaikea olla, että miten keventää ilmapiiriä. 

Kavereidensa seurassa (selvin päin) on myös hiljainen, enemmän kuuntelee ja kommentoi lyhytsanaisesti. Välillä kieltämättä vähän töksähtäen ja myös saattaa yhtäkkiä puhua aivan ei aiheesta.

Samanlainen eleetön hän on myös esimerkiksi keikoilla ja konserteissa. Tai autolla ajaessa, bussissa tai junassa. 

En ole tällaiseen käytökseen aiemmin törmännyt ja siksi ihmetyttää ja on tähän tottuminen kyllä... Aluksi tulkitsin kaiken niin että hän ei viihdy, mutta siitä ei kuulemma ole kyse.

Onko muilla kokemuksia vastaavasta?

Voiko tämä olla jokin nepsy-piirre?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oudolta 

Vierailija
2/33 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä toinen mahtaa ilmeelleen? Toisilla on enemmän ilmettä ja toisilla vähemmän. Ei kaikki ole niin sosiaalisia, vaikka viihtyykin seurassa.

Jos hänellä on yhtään samaa, kuin minussa, niin yhteyden löytäminen toisiin ihmisiin on hankalaa.

Jos on niin, ettei luonteet vastaa keskenään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autisti? 

Vierailija
4/33 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäntyyppiset aloitukset aina ihmetyttävät minua. Naiset kuvailevat puolisoitaan lähes avaruusolennoiksi.

Minä ihmettelen, että millä keinolla nämä miehet ovat naisensa hurmanneet, kun pintapuolisesti ihan tavallisillakin miehillä on usein vaikeuksia löytää kumppani.

Vierailija
5/33 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäntyyppiset aloitukset aina ihmetyttävät minua. Naiset kuvailevat puolisoitaan lähes avaruusolennoiksi.

Minä ihmettelen, että millä keinolla nämä miehet ovat naisensa hurmanneet, kun pintapuolisesti ihan tavallisillakin miehillä on usein vaikeuksia löytää kumppani.

Tämä. Ja sitten roikutaan miehessä kiinni vaikka on kuinka outo.

Vierailija
6/33 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku moottoriturpa väheksyy vähäpuheista ihmistä.

Vierailija
7/33 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ujo tai hyvin pidättyvä? Tunnistan tuon puhumattomuuden mutta se ei ole vihaisuutta vaan ehkä sellaista, ettei ole tottunut puhumaan ja keskustelemaan. 

Vierailija
8/33 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joillekin on tavallista ja luontevaa olla vähin äänin ja ei ole tarvetta höpötellä jatkuvasti.

Vierailija
9/33 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaatti?

Vierailija
10/33 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekstroverttikään ei välttämättä ole puhelias, elehtivä ja ilmeikäs, hän vain latautuu sosiaalisesta kanssakäymisesta. Ehkä mies on vähäeleinen ja rauhallinen, keskittyvää tyyppiä. Minua ei haittaisi tuo yhtään, viihdyn parhaiten rauhallisten ihmisten kanssa, jotka eivät jatkuvasti reagoi kaikkeen suurieleisesti tai voimakkaasti, ja paneutuvat käsillä olevaan asiaan, oli se sitten ruoka-annos tai elokuva. 

Vierailija
11/33 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen suomalainen?

Vierailija
12/33 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta onhan se nyt aikuiselta ihmiseltä outoa ja junttia, jos ei edes ravintolassa nosta katsettaan lautaselta eikä voi kumppaninsa kanssa mitään keskustella 😯

Joo rauhallisuus on hyve, mutta rajansa kaikella. Sen verran pitää oppia tulemaan ulos kuplastaan että huomio kanssaihmiset.

Vierailija
13/33 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää miten ihmeessä mies "sai" sinut??

Vierailija
14/33 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan leffan nimi graceland jossa 2 aasialaista matkusteli yhdessä, ja kerran nainen kysyi mieheltä onko hän pahalla päällä, niin mies vastasi: "se on vain tämä mun naama"

Vierailija
15/33 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalaistuminen ollee jo niin pitkällä että ekstrovertti mielletään "oikeanlaiseksi" ihmiseksi- vastoin todellisuutta, mutta minkäpä massojen tyhmyydelle voi.

Vierailija
16/33 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko asperger?? Vahvasti siihen viittaavat oireet on.

Vierailija
17/33 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenhän ujo ja hiljainen oli synonyymi suomalaiselle.

Ja aitoutta arvostettiin.

No, se sitten siitäkin (pah)

Vierailija
18/33 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko paksu lompakko?

Vierailija
19/33 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Understanding Autistic Love Languages (Orion Kelly) Youtubesta. Eilen tuohon videoon törmäsin ja tuli katsottua. Vaikka mies ei olisikaan autisti, niin tuon katsominen voisi antaa jotain apuja miten suhtaudut.

Vierailija
20/33 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanlainen mies kuin AP:n miesystävä, tosin osaan tuottaa tarvittaessa jonninjoutavaa small talkkia paljonkin mutta lähinnä harrastan sitä työssä tai tietyissä sosiaalisissa tilanteissa joissa se kuuluu asiaan jottei vaikuttaisi oudolta.

Olen onnellinen että minulla on ihana nainen joka ymmärtää minua eikä ruodi ja analysoi persoonallisuuttani tuntemattomien kanssa nettifoorumeilla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi