Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko kuluu säästöjä 10 vuoden työttömyydessä?

Vierailija
07.09.2024 |

Jos joutuisi työttömäksi ja tilillä olisi esim. 200 keuroa ja alla oma asunto niin paljonko tuolla varallisuudella saisi tukia?

Paljonko sellaisen normaalin terveen henkilön minimielintasoon kuluu rahaa kuussa?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukia et saisi tuolla omistuksella. Kuukausimenekki riippuu täysin siitä minkä verran menee rahaa kuukaudessa, joku käyttää 300 euroa ja joku käyttää 2000 euroa. Laske siitä.

Vierailija
2/18 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 15 000e lainaa 10 vuoden aikana kun ei ole ollut säästöjä. Toki olen saanut työmarkkinatukea ja pari vuotta asumistukeakin.

Paljonko sellaisen normaalin terveen henkilön minimielintasoon kuluu rahaa kuussa?

Kelan mielestä 1200e/kk pitää riittää asumiseen ruokiin ja kaikkiin laskuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kului 60 000.

Vierailija
4/18 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin markka-aikana sadan kilometrin päähän töihin. Säästöjä oli n. 12000 mk. Ne kuluivat n. kahdessa vuodessa. Sitten jouduin irtisanoutumaan.

Vierailija
5/18 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimmillaan tuottaa pääomatuloa sen verran, ettei pääoma vähene ollenkaan.

Vierailija
6/18 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut myymään asunnon ja muuttamaan halvempaan asuntoon. Sitten saisit rahaa tuosta myynnistä joten et saisi edelleenkään toimeentulotukea. Muista tuista en tiedä.

Vierailija
7/18 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/18 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai työttömyyskorvausta saa jos JOUTUU työttömäksi eikä vaan pääse töihin 10 vuoteen esim ikäsyrjinnän takia? Eihän se paljon rahaa ole kun putoaa työmarkkinatuelle mutta jotain. Kunhan osallistuu työkkärin määräämille pupukursseille...

Vierailija
9/18 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuo 200 000 riittäisi hyvin 20 vuodeksi jos muut asiat meidän taloudessa ei muuttuisi.

Vierailija
10/18 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuo 200 000 riittäisi hyvin 20 vuodeksi jos muut asiat meidän taloudessa ei muuttuisi.

Siis 10 vuodeksi piti sanomani.

Vierailija
11/18 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 140000 jemmassa ja käytän sitä nuukasti. Yleensä ei tarvitse koskea niihin, vaan työttömyyskorvaus riittää. Talvella sitten kaukoidässä sitä menee pari tonnia kuussa.

Vierailija
12/18 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ollut töissä, saat ansiosidonnaista. Kun se loppuu, ehkä löydät jonkin pätkän niin että työssäoloehto taas täyttyy? Tälleen sitä moni taiteilee. Ja saa kai sitä jotain työttömyystukea vaikka ansiosidonnainen ois loppunut, ei kai se ole tarveharkintaista? Hyvä silti olla omia säästöjä, koska eihän noilla hyvää elintasoa saa.

Vierailija
13/18 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet ollut töissä, saat ansiosidonnaista. Kun se loppuu, ehkä löydät jonkin pätkän niin että työssäoloehto taas täyttyy? Tälleen sitä moni taiteilee. Ja saa kai sitä jotain työttömyystukea vaikka ansiosidonnainen ois loppunut, ei kai se ole tarveharkintaista? Hyvä silti olla omia säästöjä, koska eihän noilla hyvää elintasoa saa.

No aloituksen perusteella ap aikoo taiteilla 10 vuotta työttömänä. Erikoinen aloitus kyllä, miksi tuollaista pitää miettiä, jos joutuu työttömäksi, niin miksi juuri 10 vuotta? Vai onko 10 vuotta aikaaneläkkeeseen?

Vierailija
14/18 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aloituksen perusteella ap aikoo taiteilla 10 vuotta työttömänä. Erikoinen aloitus kyllä, miksi tuollaista pitää miettiä, jos joutuu työttömäksi, niin miksi juuri 10 vuotta? Vai onko 10 vuotta aikaaneläkkeeseen?

Terävä huomio :)

AP

Vierailija
15/18 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä pointti! Pätkä töitä ja ansiosidonnainen juoksee taas hetken perään.

Vierailija
16/18 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse lasken välillä miten pärjään jos jään työttömäksi, vielä löytäisin uusia töitä, ainakin pätkiä ja pärjäisin. Mutta 10 vuotta eteenpäin niin olen yli 50 eli työelämän jätettä joka ei kelpaa enää kuin lähihoitajaksi ja sitten saa sanoa hyvästit lopulle terveydelle. Sitä varten teen "vararahastoa".

Vierailija
17/18 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

n. 15 000e lainaa 10 vuoden aikana kun ei ole ollut säästöjä. Toki olen saanut työmarkkinatukea ja pari vuotta asumistukeakin.

Kelan mielestä 1200e/kk pitää riittää asumiseen ruokiin ja kaikkiin laskuihin.

Ihanko oikeasti saa tuon summan kuukaudessa?  Voi helvetin helvetti jos noin on.

Vierailija
18/18 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kela maksaa n 270

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän