vyöhyke-terapiasta??
oon nyt käyttänyt kaks kertaa menin sen takia että sais helpotusta vauvan masuvaivoihin, mutta terapeutti kertoikin että vauvalla ei oo pahaa mahavaivaa vaan suurin syy on niskoissa..on kuulemma ollut masussa kauan huonossa asennossa (mulla kyllä pääsee laskeen jo ennen 30 raskausviikkoa hirmu alas) ja myös kertoi että vauvan solisluu ei oo ihan täysin paikoillaa....no nyt oon sitte käyttänyt torstaina ja perjantaina...ja tää nainen jäi nyt sitten viikon lomalle joten seuraava käynti olisi 19päivä...
miten on tuleeko liian pitkä tauko terapia käynneille? pitäiskö mun käyttää välissä jollain toisella? antoi yhden jumppa liikkeen jota voidaan kotona tehdä.... ja sitten montakohan kertaa tarttee käyttää että suurimmat itkut heltiäisivät?? mun mielestä nyt nää 2kertaa ei oo vielä vaikuttanut vaan välillä tuntuu et itkee jopa vähä enempikin....?? kertokaapa kokemuksia...
Meillä yleensä " hieronta" päivät oli pahimmat. Tosi levotonta, samoin seuraava yö. Muutaman päivän päästä alko helpottaan. Ainakin neljä kertaa on ihan minimi, ennenkuin tuloksia alkaa kunnolla nähdä. Sekin on silti tosi yksilöllistä ja riippuu kuinka jumissa lapsi todella on. Jos ajattelee itteensä hartiat ihan jumissa ja kipeenä, niin eihän sekään viikossa hieronnalla mihkään lähde.
Me käytiin alkuun kaksi kertaa viikossa ja jatkossa kerran viikossa. Musta tuo väli ei tunnu liian pitkältä, kunhan kotona muistaa tehdä niitä harjoituksia. Välillä lihasten tarvitsee antaa myös levätä, että eivät ärry jatkuvasta leipomisesta. (Mä olin jossain kohtaa vähän yli-innokas) Mä aattelisin, että jollain toisella käyminen voi sekoittaa pakkaa, kun mitä täältä oon lukenut, niin aika paljon on eroja eri terapeuttien tyyleissä.