Yle: Puoli miljoonaa suomalaista ulosotossa, joukossa lapsia, häädöt lisääntyvät vauhdilla
Vahva ja välittävä Suomi toden tosiaan. 5 miljoonan ihmisen maassa tuo on aivan valtava määrä, ja moni ajautuu ulosottoon elämän perustarpeiden nousseiden kustannusten vuoksi.
Ylen jutussa kerrotaan:
Ulosoton tuoreimmat tilastot kertovat karua kieltä suomalaisten kotitalouksien velkaantumisen paisumisesta.
Enemmän ja enemmän tulee perusasioista johtuvaa ongelmallista taloustilannetta. Kysymys on esimerkiksi asumisen kasvaneista kustannuksista ja nousseista ruoka- ja sähkölaskuista.
Ulosottoon on päätynyt tänä vuonna reilusti viime vuotta enemmän ihmisiä, ja se koskettaa jo lähes puolta miljoonaa velallista.
Kommentit (716)
Vierailija kirjoitti:
Parvekkeella saa kuivattaa vaatteita tai tuulettaa, ainoa ehto on että ne on pidettävä parvekkeen sisäpuolella.
Ei voi, jos naapuri polttaa omalla parvekkeeella tupakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakkakielloilla estettäisiin kerrostalo-asuntojen homehtuminen, kun pyykkiä voisi kuivattaa parvekkeella. Nyt on neljä pyykkitelinettä pyykkiä joka päivä sisällä kuivumassa.
Miten olisi siirtyminen nykyaikaan eli hankkia kuivausrumpu. Ei, ei pilaa vaatteita, ei kuluta kauheasti sähköä, estää huonepölyn lisääntymistä, pyykkejä ei tarvitse ripustaa kuivamaan ympäri asuntoa (edistää homeen kasvua asunnossa), laaja valikoima laitteita.
Kuivausrumpu ei mahdu eikä olisi siihen rahaakaan.
Itse te halusitte leikata tuet ja perheet pieniin asuntoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakkakielloilla estettäisiin kerrostalo-asuntojen homehtuminen, kun pyykkiä voisi kuivattaa parvekkeella. Nyt on neljä pyykkitelinettä pyykkiä joka päivä sisällä kuivumassa.
Miten olisi siirtyminen nykyaikaan eli hankkia kuivausrumpu. Ei, ei pilaa vaatteita, ei kuluta kauheasti sähköä, estää huonepölyn lisääntymistä, pyykkejä ei tarvitse ripustaa kuivamaan ympäri asuntoa (edistää homeen kasvua asunnossa), laaja valikoima laitteita.
10 vuoden päästä itketään, kun kerrostalot on homeessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ostaa 100 asiaa osamaksulla, etenkään niitä kalliita brändituotteita.
Osalla on autoremontteja osamaksulla jos tarvitsee auton työssäkäyntiin ja puolisolla ei ole vakituista työpaikkaa.
Mutta osta se Applen uusin puhelin vasta silloin, kun koko sen summa löytyy omalta tililtä, ei sillä 5 vuoden maksuajalla. Sama koskee vaikka sitä kallista laukkua ja muita tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10 vuoden päästä itketään, kun ker
Omg, oliko 4 hengen perheellä enemmän pyykkiä kuin yksin asuvalla mummolla.
Mummot asuvat yksin omakotitalossa ja perheet vuokrakaksiossa.
EIkö noita sossutuilla eläviltä voisi ottaa kansalaisuutta pois ja karkottaa maasta. Miksi elättää tuollaista väkeä ylipäätään. Pois vain tuollainen roska joukko täältä elämästä toisten rahoilla.
niin mitä sitten, tuo oli jo julkaistu, olemme lukennet kuullet asian,miksi toistat. tiedän monis mm tt tuella olevia, ei ikinä mitään edes maksumuistutusta. jopa12v yksitisellä vuokranantajalla. kaikki hoidetaan ajallaan, ostaan jakaa raha -ensin pakolliset jne. eli oma syy tuo. eri asia jos vaikka joutuu sairaalaa, ne vuorokausimaksut jne. niistä tulee kuoromitus,mutta niille voi hakea erillistäharkinnanvaraista tt tukea. muuten en tajua noita ongelmia. moni työssäkäyväkin ei vaan osaa käyttää rahaansa, ei edes availla laskuja,,ölperöt
Minulla oli ennen pyykit parvekkeella kuivumassa, mutta tuli uusi naapuri, joka käy omalla parvekkeeella tupakalla ja se loppui siihen, nyt on neljä telinettä pyykkiä kuivumassa joka päivä sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli ennen pyykit parvekkeella kuivumassa, mutta tuli uusi naapuri, joka käy omalla parvekkeeella tupakalla ja se loppui siihen, nyt on neljä telinettä pyykkiä kuivumassa joka päivä sisällä.
Vuokra-asunto, jos homehtuu niin homehtuu. Jossain vaiheessa muutetaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Yöksi partsille?
Vierailija kirjoitti:
Tämä ongelma räjähtää oikeasti käsiin kun talvi tulee. Hyvätuloisia ihmisiäkin alkaa olla ulosotossa.
Alexander Stubbi saa kokea todellisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yöksi partsille?
No, en laita, se käy yölläkin välillä tupakalla.
Itse te halusitte perheet pieniin asuntoihin tukileikkauksilla.
Ei ole meidän vika, jos hallitus ei ajattele perheiden pyykkimääriä ja suihkukäyntejä.
Asunnot on kuin sademetsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yöksi partsille?
Naapurit tupakoivat aamusta yöhön kellon ympäri joten ei voi jättää yöksi parvekkeelle kun naapurit tupakoi myös yöllä. Nyt on pyykit sisällä kuivumassa ja tekemässä kosteusvauriota sisälle plus naapurit tupakoi myös sisällä (vaikka ei saa tupakoida), joten kaikki pyykit on tupakasta mustat, samoin vastamaalatut uudet seinät on mustat, vaaleat verhot on entiset vaaleat kun tupakasta tummuneet, valkoinen peittokin on tupakasta musta samoin myös keuhkot, hampaat ja suu. Iho harmaa ja puskee ulos tummaa tupakkasavua.
Vierailija kirjoitti:
niin käy kun elää yli varojen.
Tai yritys menee konkurssiin .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuivausrummut ovat hirveän kalliita, halvimmillaan tonnin ja oikeasti tarkoitettu ammattiteollisuuskäyttöön eikä tavallisille kuluttajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yöksi partsille?
Ei ole meidän vika, jos hallitus ei ajattele perheiden pyykkimääriä ja suihkukäyntejä.
4 henkeä voi nukkua kaksiossa, mutta pienessä kylppärissä 4 käy suihkussa ja pyykkiä pestään kaksi koneellista päivässä kuivumaan, vaatteita, pyyheliinoja, lakanoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ostaa 100 asiaa osamaksulla, etenkään niitä kalliita brändituotteita.
Osalla on autoremontteja osamaksulla jos tarvitsee auton työssäkäyntiin ja puolisolla ei ole vakituista työpaikkaa.
Mutta osta se Applen uusin puhelin vasta silloin, kun koko sen summa löytyy omalta tililtä, ei sillä 5 vuoden maksuajalla. Sama koskee vaikka sitä kallista laukkua ja muita tuotteita.
ostin OnePlus Nord CE4 Lite 5G käteisellä
Vierailija kirjoitti:
Herranjumala. Miten tästä ei uutisoida tätä enempää?? Siis melkein 10% väestöstä ulosotossa ja hallitus edelleen nauttii luottamusta?
Kansalaiset on hartiavoimin opetettu siihen että valtio ja se kuuluisa joku muu hoitaa ja maksaa kaiken ja nyt kun juhlat on ohi ja rahat loppu, niin tottahan se kirpaisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yöksi partsille?
4 henkeä voi nukkua kaksiossa, mutta pienessä kylppärissä 4 käy suihkussa ja pyykkiä pestään kaksi koneellista päivässä kuivumaan
Taloyhtiöt ei jaksa laittaa tupakkakieltoa parvekkeille ja sitten myöhemmin itketään, kun kerrostalo on täynnä homekasvustoa.
37 miljardia maksetaan eläkkeitä, jotta eläkeläiset saa asua isoissa asunnoissa.
Tämä biljoona kertaa!!!