Mitä raakku sanoi toiselle raakulle
Kommentit (82)
"Kyllä meidän jokeen saa tulla kaikki pyörimään ketkä haluaa, täällä on tilaa, puhdas ympäristö ja hyvä olla"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raakku on eräs nilviäislaji, kuten etanakin on. Raakula on vain alkeellinen primitiivinen hermostorakenne. Se ei tunne, kuuntele, puhu tai muutakaan. Mutta siitä on tullut suuri tähti, joka on meille monille oikeille eläintutkijoille kovasti mysteeri.
Sitä moni muukin ihmetteli. Mutta nyt selvisi syy. Kyse oli vihreydestä ja feminismistä. Jopa miesvihasta? Lukekaan itse ja päätelkää..
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/730ccc9c-84f1-4cd2-896c-d42de06d26a7
Mielenkiintoista, luonnonsuojelija on samaa asiaa kuin feminismi? Itse biologin kertomana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raakku on eräs nilviäislaji, kuten etanakin on. Raakula on vain alkeellinen primitiivinen hermostorakenne. Se ei tunne, kuuntele, puhu tai muutakaan. Mutta siitä on tullut suuri tähti, joka on meille monille oikeille eläintutkijoille kovasti mysteeri.
Sitä moni muukin ihmetteli. Mutta nyt selvisi syy. Kyse oli vihreydestä ja feminismistä. Jopa miesvihasta? Lukekaan itse ja päätelkää..
Mielenkiintoista, luonnonsuojelija on samaa asiaa kuin feminismi? Itse biologin kertomana.
Eikös biologin pidä olla ammattietiikan mukaan biologi tässä asiassa, eikä feministi tai luonnosuojelija, jolla yleensä tunteet ohjaavat toimintaa?
Joku/jotkut kun puhuvat faktoista niin kyllä me kaikki muut luullaan raakkujen puhuvan suomea. On se hienoa, että joku selventää, että ne eivät puhu ja kuule mitään.
Miksi olen niin nyrpeä? Onko taas hiekkaa limakalvoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paetkaa! Mototeam Tauriainen lähestyy.
Kumpi maksaa sakot? Tauriainen vai Stora Enso.
Vihreät tietenkin maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös biologin pidä olla ammattietiikan mukaan biologi tässä asiassa, eikä feministi tai luonnosuojelija, jolla yleensä tunteet ohjaavat toimintaa?
Onkohan tässä maassa jo liikaa biologeja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paetkaa! Mototeam Tauriainen lähestyy.
Kumpi maksaa sakot? Tauriainen vai Stora Enso.
No niin, jaaaaaa poikki! Erinomaista työtä siellä, näytitte todellakin metsäkoneen runtelemilta. Tippa ihan tuli linssiin. Raakkujen teatterikorkeakoulun vuosikurssi voi nyt antaa applodit itselleen!
-"VARO!" ..........plits!
-"Mitä?"...........pläts!
Vierailija kirjoitti:
Sinä ystäväni, vierustoverini raakku. Tämä oli meidän kotijoki pitkän aikaa (ai ai, minuun sattuu) odota kun hengähdän, minulla on kuori ja kilpi rikki, niin, tämä oli meidän kotijoki pitkään, kunnes isompi päätti, että meitä ei enää tarvita (ai kuinka sattuu, minulla ei ole enää kauan aikaa täällä). Olen kuullut, että meitä on tuhottu myös toisaalla, eivät isot tajua, että olemme uhanalaisia, elämme jopa 200 vuotta, mutta nyt sinä ja minä ystäväni, emme enää kauan, sinultakin on kilpi ja kuori rikki, jaksatko vielä hengittää, yritän auttaa sinua. Kuuletko, kuuletko sinä, nyt he tulevat taas, kone jyrisee jo, voimamme ei enää riitä siirtyä pois. Sinä ja minä ystäväiseni, muutumme joenpohjaan ja meistä tulee uusi kierto kun meitä ei enää ole, murskaannumme ja hukumme ja me muutumme isoksi osaa egosysteemiä. Hyvästi ystäväni, minunkin on aika jättää kotijoki ja laskekutua muiden raakkujen tavoin kotijokemme pohjaan ikuisiksi
Tuli melkein itku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biologihan se onkin. Ja asiaa puhui!!
Näätkö, se vit*n mu**u ajelee eestaas tästä y...KRÄTSSS...
Vierailija kirjoitti:
Hän totesi, että typerät miehet kirjoittavat Aihe vapaalla, vaikka ääliöille varattu Ylilauta on tarjolla.
Ei noilla köyhillä ole varaa olla siellä.
Onpas osa lapsellisia kommentteja. Eikö lasten pitäisi olla koulussa tähän aikaan? Vai teetkö siellä muuta kuin räpläät puhelinta?
Ei se metsäkoneenkuljettaja varmaan edes tiennyt, että joen yli ei sais ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopultakin tuli selville mistä kyse. Hyvä iltalehti.
Ei mennyt ku strömsössä