Miten toisten omaisuutta tuhoavat huumehörhöt saisi kuriin?
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä päin käyttäjä kramppas kadulla. Kukaan ei halunnut tautioesäkkeeseen koskea niin kuoli sitten siihen kun ei oikeen henki kulkenut... Muistakaa se että kun ette osaa käyttäytyä niin ei hirveästi ole intoa auttaa hädän hetkellä...
No kun itse olin vakavasti sairas, ei oikein kukaan yrittänyt auttaa mua eikä kukaan edes muistanut mua. Mut yks nisti yritti auttaa mua. Hän olisi lahjoittanut polkupyörän. En ottanut sitä pyörää, kun epäilin, että voi olla jostain varastettu. Jokatapauksessa samassa kaupungissa kaikista ystävistä, tutuista ja puolitutuista vain yksi ihminen oli huolissaan ja tarjosi auttavaa kättään, hän oli nisti.
Lisään, että hän kysyi usein, pitäisikö hänen viedä minut terveysasemalle. Muuten tuo pyörän lahjoittamine
Kuinka monta nistiä tunnet? Et yhtään, yhden, kaksi? Huumeiden käyttö ei mitenkään automaattisesti tee ihmisestä laskelmoivaa kusipäätä jonka tunteet katoavat kokonaan. Minä tunnen useita nistejä, joista monet ovat vähintään jollain tasolla hyväksikäyttäviä kusipäitä, mutta tunnen myös sellaisia, jotka omalla kustannuksellaan auttavat kavereitaan ja tarvittaessa tuntemattomiakin. Senkun sanot lässynlää, minä sanon että olet hyvin mustavalkoinen ja yksinkertainen.
"Senkun sanot lässynlää, minä sanon että olet hyvin mustavalkoinen ja yksinkertainen."
Et siis tunne nistejä. Olen kyllä muuten tuosta samaa mieltä, että on ihmisiä, joilla huumeet ei vie sitä hyvää puolta kuten empaattisuutta ym. pois, mutta on myös nistejä, joista huumeet on tehnyt kusipäitä. Muuten ei muille kuulu, tunnenko vai enkö tunne. Ei mulla ole mitään tarvetta olla heidän kanssaan läheisemmin tekemisissä. Tiedän ihan tarpeeksi jo siitä, millaista on olla päihdeongelmaisten ystävä tai läheinen. Nykyään mulle elämässä on ykkösasia, että saan elää elämää, jossa ei ole päihdeongelmaisten aiheuttamia ongelmia. Siihen voin itse vaikuttaa parhaiten. En yrittää muuttaa juoppoja tai nistejä. Mulla nimittäin on jalat ja liikkumisenvapaus. En törmää kovin usein juoppoihin tai nisteihin missään. Minulla on omassa elämässäni ihan eri reitit.
Vierailija kirjoitti:
Vuosikymmenet(!) on Suomessakin menty ns. kieltolinjalla, ja mikä on lopoutulos? Huumehia käytetään yhä enemmän ja yhä nuoremmat. Todella toimivaa politiikkaa ollut...
Esim. Tampereella keskellä päivää kauppakeskuksen vieressä rälläköiden varastetaan pyöriä, on avointa kauppaa Kosken rannassa jne. ja ketää ei tunnu kiinnostavan tejdä asialle jotain.
Minusta homma oli helppo ratkaista: kaupungit/kunnat hankkivat jonkun 'asuntolan' jostain (syrkemmästä) missä muuriy ympärillä ja sinne huoneita missä oma sänky tmv. sekä yleiset 'olohuoneet'. Sitten jossain turvahuoneessa oleva työntekijä jakaa jokaiselle mitä haluaa kerran/päivä, ehtona että pysyy kyseisellä aidatulla alueella. Ruokaa saa esim. 3 kertaa/päivä.
Edut:
-Ei velkoja ja niistä seuraavaa väkivaltaista käyttäytymistä, koska kaikki on ilmaista.
-Ei uusia käyttäjiä (ainakaan niin paljoa) koska myynnistä ei tienaa =ketään ei kiinnost
No ei tuo nyt uusia käyttäjiä poistaisi tai myyntiä tai velkoja lopettaisi. Luuletko tosiaan että jokainen nisti kiltisti menisi tuommoiseen vankilaan/suljetulle ja elelisi siellä tyytyväisenä loppuelämänsä? Jos tuo olisi vapaaehtoista, niin ehkä muutamia menisi kokeilemaam tai esim. talviksi tai muuten vaikeina aikoina sinne asumaan, mutta suurin osa kyllä jatkaisi ihan vapaana elämistä samalla tyylillä kuin ennenkin.
Suomessa on tosi paljon pinta-alaa. Jos kokee juopot ja nistit ongelmaksi, kyllä niistä ongelmista eroonkin pääsee ja helposti. Ei niinku ole pakko ängetä sinne Hämeenkadulle, jos vtuttaa. Siihenkin on jo pari kiertoreittiä ihan lähellä ja Finlaysonin alueelle pääsee kulkematta Keskustorin kautta. Jos jossain lähiössä on paljon huonosti käyttäytyviä sekakäyttäjiä ja huumerikoksia riesana, ei sinne ole pakko muuttaa. Käyttäkää omaa vapauttanne hyvät ihmiset. Tampereen keskustasta suurin osa on nisti-vapaa ja suurin osa alueesta on ihan turvallista kaikille sen takia. Ne levottomat sekakäyttäjät tuppaa pakkautumaan tiettyihin paikkoihin ja ei ole pakko ängetä samaan paikkaan, jos ei halua nähdä. Käyttäkää jalkojanne.
Vierailija kirjoitti:
"Senkun sanot lässynlää, minä sanon että olet hyvin mustavalkoinen ja yksinkertainen."
Et siis tunne nistejä. Olen kyllä muuten tuosta samaa mieltä, että on ihmisiä, joilla huumeet ei vie sitä hyvää puolta kuten empaattisuutta ym. pois, mutta on myös nistejä, joista huumeet on tehnyt kusipäitä. Muuten ei muille kuulu, tunnenko vai enkö tunne. Ei mulla ole mitään tarvetta olla heidän kanssaan läheisemmin tekemisissä. Tiedän ihan tarpeeksi jo siitä, millaista on olla päihdeongelmaisten ystävä tai läheinen. Nykyään mulle elämässä on ykkösasia, että saan elää elämää, jossa ei ole päihdeongelmaisten aiheuttamia ongelmia. Siihen voin itse vaikuttaa parhaiten. En yrittää muuttaa juoppoja tai nistejä. Mulla nimittäin on jalat ja liikkumisenvapaus. En törmää kovin usein juoppoihin tai nisteihin missään. Minulla on omassa elämässäni ihan eri reitit. <
Kyllä siis tunnen nistejä, onko sinulla valikoiva lukutaito? Hienoa, et ehkä olekaan niin mustavalkoinen ajattelultasi kuin ensin annoit ymmärtää. Ja kiva että saat nykyään elää elämää jota haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei tehdä mitään muutoksia nykyisen huumepolitiikkaan niin ongelmat kasvaa. Kaikkia realistisia muutoksia vastustetaan niin mitään ei muka voi tehdä.
Mitä muutoksia siihen tarvittaisiin? Narkkarit pakkohoitoon jonnekin korpeen? Kannatetaan.
Edes tavalliseen hoitoon ei pääse kaikki jotka haluaa. Pakkohoito on mahdottomuus jo hintalapun takia. Lisäksi pakkohoidon tulokset ovat huonoja. Ehdotan realistisempaa. Erotetaan kannabis huumeista niin diilerit menettävät asiakkaitaan. Sillä tavalla ei tule niin paljon uusia narkkareita eli kovien huumeiden ongelmakäyttäjiä kuin tällä nykyisellä taval
Olen eri, mutta kyllä olen ollut ihan hengissä kun olet asunut paikassa, jossa kannabis on laillista. Jos siellä asukas astuis rajan toiselle puolelle viereiseen valtioon, niin muuttuu siinä nistiksi, ja yhdellä askelella taas pois?
Kyllä, aivan samalla tavalla kuin olet pedari jos muutat maahan jossa saat nussia 13 vuotiaita ja muutat takaisin maahan jossa et saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne voi oikeasti tappaa. Sama kun päästäisi kituvan eläimen tuskistaan. Palvelus kaikille.
Ei. Suomessa ei voi noin vaan tappaa toisia ihmisiä.
Heh, nisti ei ole ihminen.
Vaikka ihmisyys ois sulle vieras asia, niin jokainen homo sapiens on silti ihminen.
Meinaatko, että Suomen laki sallii toisten tappamisen, jos vaan dehumanisoit sen toisen? Ei. Niin toimittiin kolmannessa valtakunnassa, ei täällä.
Kummasti laki kiinnostaa nyt, miksi et huutele asian perään kun nistit tekee rikoksiaan. :)
Pidätkö sinä kaikkia rikoksia saman arvoisina? Pyörän varastaminen on sama asia k
Nisti ei ole ihminen joten sen tappaminen on saman arvoinen kuin kissan. Sitä voisi tehdä videon kun nistiä vasaroidaan, sen päälle runkataan. Se olisi taidetta ja kiasman arvoista.
Soittamalla joka kerran 112 kun ääliöt mekastaa ja touhuaa. Ilmoittamalla joka kerrasta isännöintiin.
Mä kuvasin diilerit myymässä pihalla ja vinkkasin ne poliisille.
Poliisi ratsasi niiden kämpän ja vei 4 tyyppiä raudoissa pois.
Eihän sille mitään voi jos nisti kompastuu rappusissa ollessaan sekaisin... Naamaanhan siinä sattuu ja jos se ulísee kuinka joku muka potkaisi jalat alta ja hakkasi sen niin aineissa nyt keksii kaikenlaista... ei nistin valheita kannata uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei tehdä mitään muutoksia nykyisen huumepolitiikkaan niin ongelmat kasvaa. Kaikkia realistisia muutoksia vastustetaan niin mitään ei muka voi tehdä.
Mitä muutoksia siihen tarvittaisiin? Narkkarit pakkohoitoon jonnekin korpeen? Kannatetaan.
Edes tavalliseen hoitoon ei pääse kaikki jotka haluaa. Pakkohoito on mahdottomuus jo hintalapun takia. Lisäksi pakkohoidon tulokset ovat huonoja. Ehdotan realistisempaa. Erotetaan kannabis huumeista niin diilerit menettävät asiakkaitaan. Sillä tavalla ei tule niin paljon uusia narkkareita eli kovien huumeiden ongelmakäyttäjiä kuin tällä nykyisellä tavalla.
Kyllä ne "kovia" huumeita haluavat alkavat niitä käyttää vaikka pitäisi ostaa myyjältä joka ei myy pilveä. Naiivi kuvi
Kun olen 30 vuotta ostanut kukkaa ja lätkää niin tiedän että siinä samalla tyrkytetään muitakin aineita. Kun et ole kiinnostunut ostamaan niitä niin kokeiltavaksi on tarjottu ilmaiseksi. Tietenkin ne jotka haluavat kovia aineita hankkivat niitä. Kyllä se kuitenkin vähentäisi kun jäisi tuo houkuttelu pois. Se on nähty kuinka huonosti kauan käytetty huumepolitiikka on toiminut. Samalla tavalla jatkaminen on varma tapa kasvattaa huumeongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Narkkareihin ei oikein auta muu kuin kovat otteet. Muutama vuosi sitten jouduttiin antamaan yhdelle narkkarille kunnon selkäsauna kun sen häiriköinnistä, paikkojen hajottamisesta ja sotkemisesta ei muuten tullut loppua. Kerran viikkoon se aiheutti taloyhtiölle jotain ongelmaa (ei asunut kyseisessä osoitteessa) En tiedä miten pahoja vammoja se sai mut ainakin se otti sen verran opikseen et se hävis maisemista. En tiedä mihin meni ja onko se enää edes henigssä. Narkkarithan ei ole koskaan pitkäikäisiä.
Ei kannata pelätä seuraamuksia jos löylytätte narkkareita. Poliisia ei kiinnosta hevon v*ttua jos narkkari saa turpaansa. Narkkareista on yhteiskunnalle vain haittaa. Mitään hyötyä niistä ei ole kellekään.
Tuollainen heikomman hakkaaminen on aika epäreilua. Toivottavasti sinulla ei ollut pienempiä siskoja tai veljiä. Niistähän teidän kaltaiset aloittaa. En usko kaikkea mutta sanotaan nyt että hakkasitte. Siinä voi käydä huonosti myös hakkaamisen jälkeen. Kun tyyppi on toipunut ja vetää lisää aineita niin saattaa kostaa. Kipulääkkeillä tunnottomaksi ja pirillä pirteäksi on sellainen kostajan käyttöannos. Tuonkin olen jostakin kuullut ajat sitten. Kaikkein helpointa on kun ei sekaannu nistien kanssa riitelemään.
Vierailija kirjoitti:
Veronmaksajat olivat Sannalle kuin Sugar Daddy.
Suihkuseurapiireistä kuultua: "Ihanan kallista"
Palautetaan työsiirtolat. 1 graffiti = 1 kk työsiirtolassa töitä tehden 07 - 07. Kasvattavat omat ruokansa ja pesevät itse pyykkinsä. Lisäksi myyntiin mitä joku osaa tehdä. Sähköpiiska auttaa motivaation löytymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne voi oikeasti tappaa. Sama kun päästäisi kituvan eläimen tuskistaan. Palvelus kaikille.
Ei. Suomessa ei voi noin vaan tappaa toisia ihmisiä.
Heh, nisti ei ole ihminen.
Aivan. Pikemminkin @L1-1hm1n€n.
Vierailija kirjoitti:
Lampaiden voimikset. Oikeasti ette uskalla tehdä muuta kun puristaa kättä nyrkkiin taskussa.
Miksi fasismi nousi?
Siksi, että tavalliset ihmiset katsoivat tarvitsevansa sitä...
Vierailija kirjoitti:
Vetäköön päänsä täyteen vaikka 24/7 mutta miksei voi antaa muiden ihmisten ja omaisuuden olla rauhassa?!
Kuten jo aiemmin todettu: Huumeet ovat kalliita kun niitä myy rikollinen. Huumeiden käyttäjä on huumeista riippuvainen joten rahat seuraavaan annokseen on hankittava millä tahansa keinolla. Murtautuminen kellarikomeroon ja varastetun tavaran myyminen on yksi tapa saada rahaa seuraavaan annokseen jos se ei muuten onnistu. Ilman jääminen ei ole vaihtoehto.
Ongelmaa voisi ratkoa pudottamalla huumeiden hintaa jolloin järjestäytyneen rikollisuuden tärkein tulonlähde häviäisi. Mutta sehän ei käy sillä käyttöhuoneet ja fiksumpi huumepolitiikka antaisivat kuulemma väärän signaalin. Tuota väärää signaalia vältellessä sitten nautitaan omaisuusrikoksista joita huumeiden käyttäjät tekevät ja itkeskellään järjestäytyneen rikollisuuden leviämisestä aiheutuvia ongelmia.
Mutta ei siis käy muu toimivaksi muissa maissa todettu ratkaisu ettei vaan tule annettua väärää signaalia.
Vuosikymmenet(!) on Suomessakin menty ns. kieltolinjalla, ja mikä on lopoutulos? Huumehia käytetään yhä enemmän ja yhä nuoremmat. Todella toimivaa politiikkaa ollut...
Esim. Tampereella keskellä päivää kauppakeskuksen vieressä rälläköiden varastetaan pyöriä, on avointa kauppaa Kosken rannassa jne. ja ketää ei tunnu kiinnostavan tejdä asialle jotain.
Minusta homma oli helppo ratkaista: kaupungit/kunnat hankkivat jonkun 'asuntolan' jostain (syrkemmästä) missä muuriy ympärillä ja sinne huoneita missä oma sänky tmv. sekä yleiset 'olohuoneet'. Sitten jossain turvahuoneessa oleva työntekijä jakaa jokaiselle mitä haluaa kerran/päivä, ehtona että pysyy kyseisellä aidatulla alueella. Ruokaa saa esim. 3 kertaa/päivä.
Edut:
-Ei velkoja ja niistä seuraavaa väkivaltaista käyttäytymistä, koska kaikki on ilmaista.
-Ei uusia käyttäjiä (ainakaan niin paljoa) koska myynnistä ei tienaa =ketään ei kiinnosta hankkia uusia asiakkaita.
-Sairaanhoito ei kuormitu, koska likaiset neulat ja niistä johtuvat amputaatiot ym., överit, murtuneet luut ja muut eivät aiheuta ongelmia kuten aiemmin, rahaakin säästyy.
-Tavikset saavat puistonsa takaisin, ja polkupyörän uskaltaa jättää keskustaan parkkiin, ei tarvitse kauoissa katsoa kun juustot ja oihvit katoavat huppupäiden reppuihin jne eli mukavuus kasvaa ja hinnat (ruoka, vakuutukset) ehkä laskevat kun 'hävikki' loppuu.
-Sukulaiset tietävät missä lapsensa ovat, ehkä siellä asuntolassa, mutta on katto pään päällä, saa ruokaa, jne. eikä tarvitse pelätä milloin velkoja peritään ties millä tavoin.