Miten toisten omaisuutta tuhoavat huumehörhöt saisi kuriin?
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On täysin turhaa uhota palstalla, koska suurin osa teistä ei uskaltaisi sanoa näitä asioita päin naamaa yhdellekään piripäälle.
No jaa, kuulostavat kyllä paljon piripäitä vaarallisemmilta väkivaltaisilta hulluilta. Toivottavasti on vaan tyhjää uhoa tosiaan.
Mä oon muutaman nistin tossa hakannutkin, ja pannut niiden muijia. Ei niistä ollit vastusta😁 Niin saa tehdä, koska ovat itse ongelmansa aiheuttaneet
Sä muuten uhoot ja mesoot samalla tavalla kuin palstan nistitrolli aineissa. Eihän hän ole omasta mielestään mikään nisti, vaan viihdekäyttäjä ;) Mitäs aineita muuten olet tänään vetänyt?
Sori, mut mun ei oo koko ikäni ai
Ahaa, sun elämä on palstalla, kun noin voimakkaasti kuvittelet tuntemattomille anonyymeille elämän ja tiedät heidän asiansa. On siis mennyt jo oven ulkopuolinen todellisuus ja virtuaalitodellisuus sekaisin ihan kunnolla.
Meillä päin käyttäjä kramppas kadulla. Kukaan ei halunnut tautioesäkkeeseen koskea niin kuoli sitten siihen kun ei oikeen henki kulkenut... Muistakaa se että kun ette osaa käyttäytyä niin ei hirveästi ole intoa auttaa hädän hetkellä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähä on helppo keino vuokra asuntoa ei saa jos ei oo puhtaat huumeseulat ja asunnon saannin jälkee joutuu huume seulan antaa joka kuukaus ja jos käry käy nii lentää kämpästä pihalle samoin tein ilman irtisanomis aikaa.
Noin se menee, jos nisti menettää ajokortin. Niiden pitää käydä seuloissa ja korttia ei todellakaan saa takaisin, jos seuloista löytyy mitään luvatonta. Kyllä toi voisi olla järkevä käytäntö monissa muissakin asioissa. Vuokranantajat ei vaan voi tietää, kuka asunnonhakija käyttää huumeita.
Taloyhtiön tai vuokranantajalla tulisi olla oikeus tarkistaa asunto. Ihmettele edelleen miksi jollakin huumehörhöllä, saastuttajalla, häiriköllä tai vastaavalla on suurempi oikeus tehdä mitä vaan, mutta asuntoon ei saa kukaan mennä? Pitää odottaa oikeudenpäätöstä 6kk + !?
Vierailija kirjoitti:
Meillä päin käyttäjä kramppas kadulla. Kukaan ei halunnut tautioesäkkeeseen koskea niin kuoli sitten siihen kun ei oikeen henki kulkenut... Muistakaa se että kun ette osaa käyttäytyä niin ei hirveästi ole intoa auttaa hädän hetkellä...
No kun itse olin vakavasti sairas, ei oikein kukaan yrittänyt auttaa mua eikä kukaan edes muistanut mua. Mut yks nisti yritti auttaa mua. Hän olisi lahjoittanut polkupyörän. En ottanut sitä pyörää, kun epäilin, että voi olla jostain varastettu. Jokatapauksessa samassa kaupungissa kaikista ystävistä, tutuista ja puolitutuista vain yksi ihminen oli huolissaan ja tarjosi auttavaa kättään, hän oli nisti.
Meidän taloyhtlössä asunnon omistaa joku tällainen hyväntekeväisyysjärjestö. Siellä on säännöllisesti asunut narkkareita ja niille haettu häätöjä. Isännöitsijä ja hallituksen puheenjohtaja sanoi nyt loppui. Ja lähetti järjestölle laskut ilkivallasta.
Tällä hetkellä asunnossa asuu lievästi kehitysvammainen nainen, käy töissä. Pari krt vuodessa pitää juhlat ja on ns täydellinen naapuri.
Kyllä asioille voi jotain, kun laittaa asioita eteenpäin
Vierailija kirjoitti:
Äänestämällä vasemmistopuolueita. Jotta saadaan päihdehuoltoon ja ennaltaehkäisevään työhön lisää resursseja. Esim. Tanskassa laitetaan näihin asioihin paljon enemmän rahaa ja kohdellaan päihderiippuvuuteen sairastuneita ihmisinä, ja siellä on vähemmän haittoja sekä päihteiden käyttäjille itselleen, että sivullisille.
Isoa osaa nykyisistä käyttäjistä ei vähempää voisi kiinnostaa muu kuin mistä seuraavan annoksen saa. Ja vaikka kuinka kohdeltaisiin ns. ihmisinä, niin jos omaa halua nousta suosta ei ole, niin ei se kannettu vesikään kaivossa pysy.
Vierailija kirjoitti:
Eipä hirveästi kiinnostaisi auttaa myöskään ihmistä, joka kykenee katsomaan vierestä kun toinen henkilö kuolee eikä soita edes apua. Minun ei tekisi mieli auttaa ihmistä joka ei osaa käyttäytyä sen vertaa että auttaisi kuolevaa, mutta auttaisin silti, koska minulla on tunteet ja velvollisuudentunne auttaa toista ihmistä, olipa se kuinka tunteeton kusipää tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun itse olin vakavasti sairas, ei oikein kukaan yrittänyt auttaa mua eikä kukaan edes muistanut mua. Mut yks nisti yritti auttaa mua. Hän olisi lahjoittanut polkupyörän. En ottanut sitä pyörää, kun epäilin, että voi olla jostain varastettu. Jokatapauksessa samassa kaupungissa kaikista ystävistä, tutuista ja puolitutuista vain yksi ihminen oli huolissaan ja tarjosi auttavaa kättään, hän oli nisti.
Lisään, että hän kysyi usein, pitäisikö hänen viedä minut terveysasemalle. Muuten tuo pyörän lahjoittaminen vissiin liittyi siihen, että urheilullisena ihmisenä voisin ilahtua uudesta polkupyörästä ja ehkä jopa parantua, jos pyöräilisin ahkerasti. Tämä on kyllä hassu juttu, että kun sairastuin, minulle tarjottiin polkupyörää, mutta ei nisti ole kovin rationaalisia. Tarjosi hän muutakin oikeaa apua. Tekikö samaa kukaan ns. normaali-ihmisen kirjoissa oleva tuttu. Ei. Heitä ei enää kiinnostanut minun seura, kun sairastuin ja en pystynyt kulkemaan heidän asioillaan heitä viihdyttämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me taloyhtiössä otimme ne kiinni ja hakkasimme kunnolla. Kaksi eri kertaa. Eipä sitten ole ollut ongelmia.
Tähän ollaan menossa. Enää ei ole oikeusvaltiota. Demokratia suojelee rikollisia, vastuunpakoilijoita ja elitasonpyrkyrykeitä muilta mailta.
On otetta laki omiin käsiin.
Ei, vaan on siirryttävä fasistiseen yhteiskuntamuotoon ja palautettava maahan kuri ja järjestys. Suomi on ehkä paras esimerkki mihin vasemmistoliberaalius johtaa: kaikki hajoaa käsiin lasten käyttäytymisestä julkiseen talouteen. Suomalaiset ovat liian alikehittyneitä, että voisivat elää ilman kuria ja järjestystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestämällä vasemmistopuolueita. Jotta saadaan päihdehuoltoon ja ennaltaehkäisevään työhön lisää resursseja. Esim. Tanskassa laitetaan näihin asioihin paljon enemmän rahaa ja kohdellaan päihderiippuvuuteen sairastuneita ihmisinä, ja siellä on vähemmän haittoja sekä päihteiden käyttäjille itselleen, että sivullisille.
Isoa osaa nykyisistä käyttäjistä ei vähempää voisi kiinnostaa muu kuin mistä seuraavan annoksen saa. Ja vaikka kuinka kohdeltaisiin ns. ihmisinä, niin jos omaa halua nousta suosta ei ole, niin ei se kannettu vesikään kaivossa pysy.
No tuo on totta. Silti hoitoa ja päihdeongelmaisten pakkohoitoa tarvitaan. Pakkohoidolla voidaan heidät eristää pois kaduilta silloin, kun ovat jo vaarallisia muille väkivallan takia. Toisaalta tuollainen pakolla eristykseen joutuminen voi motivoida muutokseen, ainakin turvaa muita ihmisiä. Hoitoresursseja tarvitaan, siis oikeita hoitopaikkoja, koska monet halukkaat ei pääse hoitoon, vaan joutuvat odottamaan jossain jonossa jopa puoli vuotta tai yli. Tosi huono tilanne Suomessa, kun monet pääsee hoitoon vasta, kun joku paremmassa asemassa oleva sukulainen sinne vie. Tiedän tuollaisia tapauksia, että joku on päässyt hoitoon ja saanut apua vasta, kun ns. rikas isä on järjestänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me taloyhtiössä otimme ne kiinni ja hakkasimme kunnolla. Kaksi eri kertaa. Eipä sitten ole ollut ongelmia.
Tähän ollaan menossa. Enää ei ole oikeusvaltiota. Demokratia suojelee rikollisia, vastuunpakoilijoita ja elitasonpyrkyrykeitä muilta mailta.
On otetta laki omiin käsiin.
Ei, vaan on siirryttävä fasistiseen yhteiskuntamuotoon ja palautettava maahan kuri ja järjestys. Suomi on ehkä paras esimerkki mihin vasemmistoliberaalius johtaa: kaikki hajoaa käsiin lasten käyttäytymisestä julkiseen talouteen. Suomalaiset ovat liian alikehittyneitä, että voisivat elää ilman kuria ja järjestystä.
Ainoa alikehittyny täällä on sun munas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narkomaanikin on ihminen ja pitää kohdella hyvin. Ihmisoikeudet kuuluu myöskin kaikille. Kyllä näille pitäisi vaan olla hoitoon ohjaamista ja hyvä kasvatus lapsuudessa. Pitäisi opettaa paremmin ettei ala huumeita käyttämään aikuisena. Nuorena kai monet on aloittanut kannabiksella ja enkelin pölyllä.
Millä tavalla se opetetaan? En keksi mitään kasvatuskeinoa joka olisi estänyt minua kiinnostumasta huumeista. Elin ihan tavallisessa perheessä jossa oli normaali kasvatus ja huumevalistukset on käyty. En tiedä onko PCP ollut joskus vuosikymmeniä sitten suosittu juttu nuorten keskuudessa, mutta ei siitä nykynuoret tai aikuisetkaan ole välttämättä edes kuulleet, saati käyttäneet. Lähes kaikki ovat aloittaneet nikotiinilla ja alkoholilla.
Kasvatus ja perhe kuitenkin vaikuttaa siihen, puuttuuko omiin ongelmiin,
Minä kunnioitan äitiäni ja sisaruksiani, käytän silti huumeita. Koitan kyllä elää niin ettei perheeni tarvitse olla huolissaan minusta. Aina ei ole ihan helppoa päättää vain että nytpä lopetan kaikki ongelmani ja riippuvuuteni ja alan elää esimerkillisesti ilman ongelmia. Sinulla on varmaan ollut aika helppo ja ongelmaton elämä ja/tai olet saanut helposti ja nopeasti apua ongelmiisi heti alkuvaiheessa.
"Minä kunnioitan äitiäni ja sisaruksiani, käytän silti huumeita. Koitan kyllä elää niin ettei perheeni tarvitse olla huolissaan minusta. Aina ei ole ihan helppoa päättää vain että nytpä lopetan kaikki ongelmani ja riippuvuuteni ja alan elää esimerkillisesti ilman ongelmia. Sinulla on varmaan ollut aika helppo ja ongelmaton elämä ja/tai olet saanut helposti ja nopeasti apua ongelmiisi heti alkuvaiheessa."
Siis ohiksena, mut jos se muista ois ollu kiinni, niin muthan ois jätetty monta kertaa kuolemaan. Kaiken maailman pahuuden kerkesin lapsuudessa kokemaan. Mut en oo ite ikinä koskenu mihinkään päihteeseen. Ihan superluuseria, jos tarvii jotain päihdettä paetakseen itseään😁
"Minä kunnioitan äitiäni ja sisaruksiani, käytän silti huumeita. Koitan kyllä elää niin ettei perheeni tarvitse olla huolissaan minusta. Aina ei ole ihan helppoa päättää vain että nytpä lopetan kaikki ongelmani ja riippuvuuteni ja alan elää esimerkillisesti ilman ongelmia. Sinulla on varmaan ollut aika helppo ja ongelmaton elämä ja/tai olet saanut helposti ja nopeasti apua ongelmiisi heti alkuvaiheessa."
Päinvastoin. Olen joutunut kestämään väkivaltaa ja minuun itseeni kohdistuvaa pahoinpitelyä niin paljon 16 vuoden lapsuuden ja nuoruuden aikana, jotta mitkään vieroitusoireet sen rinnalla ei ole juuri mitään. Minulla on melko kova kivunsietokyky. Kestän kurjuutta ja vastoinkäymisiä melko hyvin ja valitettavasti siedän paljon sellaista, mitä ihmisen ei tulisi sietää, koska olen ollut lapsuudessa ja nuoruudessa jatkuvan väkivallan kohteena. Jos minun päätä hakataan seinään, en tunne kipua. Aivoihin on kehittynyt sellainen piirre. Voin elää vuosia hammassäryn kanssa. Olen pystynyt lopettamaan päihteet kuten myös lääkärin määräämän lääkityksen, koska pystyn sietämään vieroitusoireita. Minä olen muuttanut kotoa 16-vuotiaana, jolloin minuun kohdistettu jatkuva väkivalta on loppunut. Mitkään vieroitusoireet ei ole kovin iso asia minun elämässä ollut. Olen saanut siksi raittiin elämän, vaikka olen päihteitäkin käyttänyt nuorempana. Minulla on ollut hankala lapsuus, mutta se ei ole mikään tekosyy päästä elämässä liian helpolla. Elämä ei ole kellään aina mukavaa ja kipuakin on hyvä sietää, jos kyse on vieroitusoireista. Mutta se kestää kaikilla aikansa, jotta on valmis sietämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein halu lopettaa tulee melko yhtäkkiä, ja silloin apu pitäisi aloittaa saman tien. Sen sijaan laitetaan aika johonkin sairaanhoitajan juttusille parin viikon päästä, jolloin käyttäjä ei enää haluakaan lopettaa koska pahin olo on loppunut ja tuntuu ehkä taas että apua ei tarvitse. Toki jonnekin katkolle saattaa hyvällä tuurilla päästä heti, mutta entä sen jälkeen? Päästetään kotiin ja kun fiilis on katkon jälkeen parempi niin on helppo taas jatkaa samaan malliin kuin ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä hirveästi kiinnostaisi auttaa myöskään ihmistä, joka kykenee katsomaan vierestä kun toinen henkilö kuolee eikä soita edes apua. Minun ei tekisi mieli auttaa ihmistä joka ei osaa käyttäytyä sen vertaa että auttaisi kuolevaa, mutta auttaisin silti, koska minulla on tunteet ja velvollisuudentunne auttaa toista ihmistä, olipa se kuinka tunteeton kusipää tahansa.
Kuulepas nyt lapsonen. Kyllä minä soitin häkeen mutta en mennyt vaarantamaan omaa terveyttäni nistin takia.
Oli tunnettu häirikkö joka yritti pummia kännyköitä ja rahaa. Lapset peloissaan anto omansa...onneksi tuosta päästiin .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään, että hän kysyi usein, pitäisikö hänen viedä minut terveysasemalle. Muuten tuo pyörän lahjoittaminen vissiin liittyi siihen, että urheilullisena ihm
Hohhoijjaa. Sen pyörän se nisti on jostain varastanut, sillä ole pennin latia siinä menetettävänä. Ja ystävällisyys nistin kohdalla tarkoittaa laskelmointia, jos saisi tuon ihmisen jymäytettyä, ja myöhemmin viedä siltä eläke tai palkka tai viimeiset säästöt tai romut kämpästä. Kyllä nämä tiedetään, ei tarvitse lässynlässyjuttuja keksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulepas nyt lapsonen. Kyllä minä soitin häkeen mutta en mennyt vaarantamaan omaa terveyttäni nistin takia.
Oli tunnettu häirikkö joka yritti pummia kännyköitä ja rahaa. Lapset peloissaan ant
Kuulepas nyt ihanan lapsellisen alentuvasti puhuva kultapikkuinen. Olet siis auttanut tilanteessa, hienoa. Kenenkään ei tarvitsekaan vaarantaa itseään toisen henkilön takia.
Häädön helpottaminen ja nopeuttaminen. Valvontakamerat taloyhtiöihin niin saa tuhotyöt kameroihin.