Olen kotiäiti enkä saa eläkettä varmaan ikinä
Aion säästää itse eläkkeeni.
Nyt kotiäitinä minulla on varaa säästää n. 100-300e/kuukaudessa ja aion olla seuraavat 4-5 vuotta kotona. Jos vielä saamme yhden lapsen, niin ehkä 6-7 vuotta. Mies osallistuu tähän projektiin myös, mutta nyt juuri emme tuon enempää pysty laittamaan sivuun.
En vain itse ymmärrä mitään sijoittamisesta ja riskeistä. Toki joskus menen työelämään takaisin, mutta haluaisin jäädä eläkkeelle ennen kuin olen 120v
Kommentit (29)
Miksi olet kotona? Mikä tahansa työ, edes osa-aikainen on parempi vaihtoehto kuin kotiäitiys. Saisit edes vähän palkkaa, työkokemusta ja sitä eläkettä.
Kannattaa aloittaa säästäminen ja sijoittaminen nuorena.
Itse aloitin kaksikymppisenä .
Nyt on kiva omaisuus kun olen eläkkeellä.
2 lasta kasvatettu ja koulutettu työelämään.
Sama mies tuossa ollut jo lähes 50 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva olla miehen varassa eron tullessa kela käskee pistää lihoiksi koko eläkkeet josset ole töissä.
Tuo on muuten totta. Jos mies lähtee kävelemään niin et saa toimeentulotukea jos säästössä on mitään.
Miehellä on hyvä asema päästä tekemään tarpeitaan muihinkin, koska ap ei voi erota. Entinen tuttuni puhui aina kuinka aikoo etsiä taloudellisesti hänestä riippuvaisen naisen, koska silloin nainen ei voi erota ja miehellä on kaikki valta. Vähän kuin ostamista. Nainen ajattelee vain omia halujaan eikä lapsen kun hän hankkii itselleen lapsen. Se on kuin muukin hankittava omaisuus eli vain hankkijan näkökulmalla on väliä. Mies hankkii naisen korkeammilla palkkatuloilla, eli hankkii rahalla itselleen omaisuutta johon sitten kirjoittaa nimensä kuten muuhunkin omaisuuteensa.
Kannattaa opiskella ja tehdä vähän töitäkin sen kotiäitiyden sivussa.
Esim. jos sinulla, ap, on jo jokin koulutus ja ammatti, pidä osaamista ajantasalla sopivien kurssien avulla.
Aikuisopiskelu on hyvä vapaa-ajan harrastus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kyllä laittanut itsesi todella riskialttiseen tilanteeseen, jonka vaikutukset saattavat ilmetä koko loppuelämäsi ajan. Ja sitä kautta vaikuttaa myös niihin lapsiisi, joiden vuoksi (?) ilmeisesti olet tähän uhkayritykseen ryhtynyt. Miksi ihmeessä siellä kotona pitää viettää noin monta vuotta ja miksi juuri sinun koko tämä aika?
Kaikkea ei todellakaan voi mitata rahassa. Aloituksessahan ei ilmene olemassaolevaa omaisuutta jne
Elämisen hinnan voi helposti mitata rahassa. Samoin tiedetään erittäin hyvin, miten taloudellinen vähäosaisuus vaikuttaa terveyteen ja hyvinvointiin. Edelleenkään ei ole selvinnyt, miksi sen täytyy aina olla naisen, joka tekee nämä rahassa mittaamattomat asiat. Miehillä ilmeisesti #eriasia tai sitten miehet hahmottaa taloudellisen turvan merkityksen naisia paremmin.
Nyt seuraavina vuosina mies jää kotiin ja sinä tahkoat töitä. Se on ainoa fiksu valinta. Ja osakesäästämisen kanssa otat hiton varovasti. Ei ole kurssinousua nyt juuri missään pysyvämmin odotettavissa. Ja Hgin pörssiin älä nyt hitto soikoon laita mitään. Hyviä osinkoja maksaviin jenkkifirmoihin mieluummin.
Miten ihmeessä naiset on edelleen näin hemmetin törppöjä? Ei mitään ajatusta omasta tulevaisuudesta.
Tuo on muuten totta. Jos mies lähtee kävelemään niin et saa toimeentulotukea jos säästössä on mitään.