Mies satutti sanoillaan pahasti
Tänään aamulla heräsin pää kipeänä ja huonolla mielialalla. Päätin silti, että yritän nauttia päivästä ja lähden lasten (6kk ja 2v) kanssa heti aamupalan jälkeen ulos että mieliala kohenisi. Jotain sitten mieheni kiukutteli siitä, että heräsi monta kertaa yössä. Normaalisti tarjoaisin empatiaa tietenkin, mutta minä hoidan aina lasten yöheräilyt ja olen väsynyt myös joten nyt en yhtään jaksanut. Sanoin jotain tyyliin että nyt en jaksa itse yhtään kuunnella mitään negatiivista, koitetaan silti pitää hyvä mieliala vaikka on inhottava olo.
Mies alkoi sitten rähjäämään jotain, että en koskaan hyväksy että hänellä on huono vointi jne. Loppujen lopuksi hän sanoi, että olen niin ärsyttävä, että ei ihme että ex-mieheni hakkasi minua ja ansaitsin sen.
En olisi koskaan uskonut, että normaalisti hell, rakastava ja huolehtiva mies sanoisi mitään tuollaista. Lähdin lasten kanssa vain ulos sanomatta muuta kuin heipat.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Hyperherkkä tuntoaisti ap:llä.
Nykyinen pölvästimies sanoisi, että edellisen miehen naiseen kohdistuva hakkaaminen on ok?
Olen pahoillani sinun mt-ongelmistasi.
Ainahan ne satuttavat ja ovat inhottavia. Aikani sitä kuuntelin ja nyt ovat osat vaihtuneet. Kosto ON suloinen !
Huh tulee mieleen omat ajat kun lapset oli pieniä. Huolimatta siitä, että hoidin molempien lasten kaikki yöheräilyt, mies kehtasi ruikuttaa jos oli nukkunut huonosti, ja oli juuri tuolla samalla tavalla ymmärtämätön ja vihainen, jos en jaksanut olla empaattinen, kun takanani oli toistasataa valvottua yötä. Hän myös härkki ja kiusasi, kun näki että olen väsynyt, nälvi ja ivasi kun en ollut reipas. Itse on k**pä otsassa koko päivän, jos roskakuski herättää tuntia ennen herätystä. Täytyyhän tuollaisella olla joku häiriö? Niin, ja ero on kyllä suunnitelmissa (en tajua miten olen tuollaista kestänyt näin kauan).
Vierailija kirjoitti:
Olisit kertonut miehelle, että sullakin on väsy ja pää kipeä ja tsempannut vaikka halaamalla vähättelemättä miehen kokemusta. Esitit ehkä pirteää ulospäin etkä kuunnellut yhtään miestä. Vähän nyt empatiaa kehiin puolin ja toisin.
Loppujen lopuksi hän sanoi, että olen niin ärsyttävä, että ei ihme että ex-mieheni hakkasi minua ja ansaitsin sen.
Minkäköhänlaista empatiaa tällaisia kommentteja laukova ihminen mielestäsi ansaitsee?
Vierailija kirjoitti:
Huh tulee mieleen omat ajat kun lapset oli pieniä. Huolimatta siitä, että hoidin molempien lasten kaikki yöheräilyt, mies kehtasi ruikuttaa jos oli nukkunut huonosti, ja oli juuri tuolla samalla tavalla ymmärtämätön ja vihainen, jos en jaksanut olla empaattinen, kun takanani oli toistasataa valvottua yötä. Hän myös härkki ja kiusasi, kun näki että olen väsynyt, nälvi ja ivasi kun en ollut reipas. Itse on k**pä otsassa koko päivän, jos roskakuski herättää tuntia ennen herätystä. Täytyyhän tuollaisella olla joku häiriö? Niin, ja ero on kyllä suunnitelmissa (en tajua miten olen tuollaista kestänyt näin kauan).
Ero on suunnitelmissa. Näin se miehet menee. Nainen suunnittelee eroa kupaten rahojanne ja kun se vihdoin toteuttaa suunnitelmansa, hän hämmästelee kuinka se tuli miehelle yllätyksenä. Tietysti se tulee kun nainen suunnittelee ja piilottelee asiaa erityisen huolellisesi saadakseen miehestä maksimaallisen hyödyn itselleen.
Jos olette sinkkuja, kannattaa miettiä onko joku vulvankantoteline oikeasti sen arvoinen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit kertonut miehelle, että sullakin on väsy ja pää kipeä ja tsempannut vaikka halaamalla vähättelemättä miehen kokemusta. Esitit ehkä pirteää ulospäin etkä kuunnellut yhtään miestä. Vähän nyt empatiaa kehiin puolin ja toisin.
Loppujen lopuksi hän sanoi, että olen niin ärsyttävä, että ei ihme että ex-mieheni hakkasi minua ja ansaitsin sen.
Minkäköhänlaista empatiaa tällaisia kommentteja laukova ihminen mielestäsi ansaitsee?
Entä jos hän oli oikeassa? Tuskin ap kaikista huonoista puolistaan kertoo. Miksi se exä hakkasi häntä? Tuskin siihen olisi syytä jos ap pitäisi suunsa kiinni.
aiemmassa suhteessa henkinen väkivalta taisi saada vastauksen fyysisenä
niin kummanko vika?
ettei vaas taas olisi samanlainen meno
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ero on suunnitelmissa. Näin se miehet menee. Nainen suunnittelee eroa kupaten rahojanne ja kun se vihdoin toteuttaa suunnitelmansa, hän hämmästelee kuinka se tuli miehelle yllätyksenä. Tietysti se tulee kun nainen suunnittelee ja piilottelee asiaa erit
Mitä rahoja? Eihän teillä luusereilla edes ole mitään rahaa nykyään, ette pysty elättämään edes itseänne saati sitten perhettä (jota ette koskaan tule saamaan).
Näin se rakkaus rapisee sana kerrallaan. Ensin siihen reagoi vahvastikin, mutta lopulta ei jaksa enää välittää.
Siinä loppuu ymmärrys ja muukin.
Kun toinen hiljaa tyytyy, on lähtö lähellä ellei mukavuudenhalu vie voittoa.
Ensin sanotaan aamulla ilkeästi ja illalla vaaditaan pussintyhjennystä.
Varmaankin epäsuosittu mielipide, mutta en minä yhden sanomisen takia lähtisi omasta suhteestani. Meillä on niin paljon yhteistä taivalta takana, että ihan joku pieni asia (enkä AP vähättele nyt sinun asiaasi) ei olisi peruste erolle. Tämä ei AP kuitenkaan ole ohje sinulle, vaan pohdintaa itseni kohdalla.
Tämä ei kuitenkaan poista sitä tosiseikkaa, että aivan törkeästihän tuo oli sanottu. Väkivallan uhri ei ole koskaan syyllinen toisen tekoon - ei ikinä, oli sitten kuinka vittumainen akka hyvänsä. Jokaisellahan meillä huonot puolemme on.
Kuulostaa siltä, että teillä molemmilla on takki tyhjä. Univelka verottaa todella jaksamista ja ymmärrän että väsyneenä ei vain jaksa toimia kopinottajana toisen tunnetiloille. Väsymys saa myös aikaan tuollaisia sammakoita. Toki aikuinen ihminen voisi hallita sanomisensa, vaikka harmittaisikin.
Kävisin perusteellisen keskustelun miehen kanssa arvomaailmasta ja toisen kunnioittamisesta yleensä. Keskustelun lopputulema ja sen mahdolliset hedelmät sitten tuovat näkökulmaa.
Mikä sekopää tähänkin ketjuun ilmestyi haukkumaan ja ivaamaan. Joku avohoidossa oleva tai incel ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin epäsuosittu mielipide, mutta en minä yhden sanomisen takia lähtisi omasta suhteestani. Meillä on niin paljon yhteistä taivalta takana, että ihan joku pieni asia (enkä AP vähättele nyt sinun asiaasi) ei olisi peruste erolle. Tämä ei AP kuitenkaan ole ohje sinulle, vaan pohdintaa itseni kohdalla.
Tämä ei kuitenkaan poista sitä tosiseikkaa, että aivan törkeästihän tuo oli sanottu. Väkivallan uhri ei ole koskaan syyllinen toisen tekoon - ei ikinä, oli sitten kuinka vittumainen akka hyvänsä. Jokaisellahan meillä huonot puolemme on.
Kuulostaa siltä, että teillä molemmilla on takki tyhjä. Univelka verottaa todella jaksamista ja ymmärrän että väsyneenä ei vain jaksa toimia kopinottajana toisen tunnetiloille. Väsymys saa myös aikaan tuollaisia sammakoita. Toki aikuinen ihminen voisi hallita sanomisensa, vaikka harmittaisikin.
Kävisin perusteellisen keskustelun miehen kanssa arvomaailmasta ja toisen kunnioittamisesta
Saattaa olla, että sinä et koskaan ole ollut väkivaltaisessa suhteessa. Tuo ap:n miehen kommentti oli aivan hirveä ihmiselle, joka on kokenut väkivaltaisen suhteen.
Miehet saattavat sanoa tuollaista. Kannattis aina vain ottaa suoraan se jännämies, kuin passiivis-aggressiivinen kilttimies. Joka tapauksessa olet nyt valintasi tehnyt. Tosin itse kahden lapsen isänä sanoisin, että ero on parasta mitä pienen lapsen isälle voi käydä, koska silloin saa olla lapsen kanssa ilman äitin päsmäröintiö. Ei ole yhtään ikävä sitä kuinka paljon energiaa äidit syö iseiltä pelkällä negatiivisella läsnäolollaan. Onneksi lapset tehtynä, niin ei tarvitse enää koskaan alkaa suhteeseen. T. Alfa-Alfa
Oletettavasti mies ei ole lasten isä, vaikka lapset ovat noin pieniä. Siksi ei kiinnosta.
Joillakin on tapana löytää aina uudestaan samanlainen äijänrähjä kuin oli edellinenkin. Ehkä tietynlaiset naiset vetävät puoleensa juuri tuollaisia. Oletko koskaan ajatellut, että pärjäisit paremmin itseksesi lasten kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävisin perusteellisen keskustelun miehe
Saattaapa olla, että olenkin. Saattaa myös olla, että et sisäistäny lukemaasi: enhän minä todellakaan hyväksynyt tuollaista kommentointia.
Mutta tarkoitin lähinnä kommentillani sitä, että jos toinen _yhden kerran_ päästää (ilmeisen väsyneenä) suustaan jotain idioottimaista, niin en minä sen perusteella kantapäitä vastakkain laittaisi.
Jos tuo on jatkuvaa, niin eri asia sitten.
Eipä yllätä,että jos aloittajalla on taustallaan väkivaltainen suhde, hän on päätynyt samanlaiseen-tälläkertaa tosin henkisesti pahoinjpitelevään ja selkeästi alistavaan suhteeseen. Ihan suoraan psykologian oppikirjasta. ALoittaja ei vain ole tajunnut tätäö aiemmin, sillä hän on kiltisti hoitanut kaikki AIKUISTEN vastuut ja velvollisuudet. Nyt mieslapsi näytti todellisen karvansa ja arvata saattaa, että koska on niin hellä ja kiva mies,aloittaja antaa kaiken anteeksi vaatimatta miestä vastuuseen käytöksestään. Ota lapset ja juokse-jos et kykene irtautuman suhteesta,voitte harrastaa seksiä ihan eri osoitteista käsin ja lapset kärsivät paljon vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ero on suunnitelmissa. Näin se miehet menee. Nainen suunnittelee eroa kupaten rahojanne ja kun se vihdoin toteuttaa suunnitelmansa, hän hämmästelee kuinka se tuli miehelle yllätyksenä. Tietysti se tulee kun nainen suunnittelee ja piilottelee asiaa erit
Siinä taas yksi vaimonhakkaaja oikeuttamassa sairasta päätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä koskaan hanki lapsia. Tai jos joskus suunnittelet, laita kello herätykselle parin tunnin välein, jolloin menet kävelemään keittiöösi pariksi tunniksi. Sitten menet nukkumaan kunnes kello herättää tunnin päästä. Mene olohuoneeseen kävelemään. Jatka ja toista niin kauan että olet ollut hereillä pari vuotta.
Jos mies olisi niin ääliö, että hän sanoisi jotain noin vastenmielistä, hän olisi eksä.
Olen pahoillani.