Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen alkoholisti, mutta en uskalla hakea apua "alkoholisti"-leiman takia

Vierailija
07.09.2024 |

Olen alkoholisti. En haluaisi juoda mutta juon silti. Kännissä menee muisti ja teen ihan hulluja asioita.

Tekisi mieli hakea apua, mutta en halua terveystietoihini "alkoholistin" -leimaa, koska sellainen leima voi vaikuttaa muiden mahdollisten sairauksien hoitoon ja ehkä lääkärien ja hoitajien asenteeseen. 

Voiko apua saada jostain ilman virallisia teitä?

Onko netissä jotain anonyymejä ryhmiä?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse juon salaa ja kotona. Läheisistäni ei tiedä kukaan juomisestani paitsi puoliso. Käyn normaalisti töissä ja moni varmaan luulee että olen jopa absolutisti.

Ap. 

Googlaan vielä noita nimettömiä ryhmiä.

No tuskin luulee, kyllä sen vanhan alkoholin haistaa ihosta läpi.

Miksi et vaan lopeta? Kyllä se vähän aikaa kirpasee, mutta se vaatii sitä selkärankaa, ettet juo. Aikaa myöden helpottaa, kun ei tarvitse olla enää alkoholin orja.

Itse lopetin vuonna 2010.

Vierailija
22/27 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuukäyttökin on ongelmallista koska alkoholin aivoja muokkaavan kemian takia mikä tahansa määrä alkoholia aiheuttaa käyttäjälleen riskin ruveta käyttämään sitä ongelmallisesti. Moniko on esimerkiksi yhden terassikaljan jälkeen ottanut vielä toisen vaikka ei toista aluksi suunnitellut? Alkoholi aiheuttaa alkoholismia pienin askelin. Syvän päädyn ongelmakäyttäjä joutuu kävelemään kaikki askeleet takaisinpäin. Se toisen terassikaljan tilaaja, vaikka olisi kohtuukäyttäjä, on jo tosiasiallisesti alkoholisti kunnes promillet putoavat nollaan. Toinen ongelma on alkoholistinen yhteiskunta: huumetta myydään avoimesti maitokaupassa limonaatien vieressä. Ei ole juhlaa ilman alkoholia tarjolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta sairauksien hoitoon, vaikka alkoholiongelma on tiedoissa. Läheinen toipuva alkoholisti ja hyvin on päässyt hoitoon aina tarvittaessa ja saanut hoitoa kroonisiin sairauksiin tms., ehkä jopa paremmin kuin ei-alkkis.

Vierailija
24/27 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ymmärrät, että hoitohenkilökunnan pitää tietää viinan käytöstäsi. Voit pahimmillaan tapattaa itsesi, kun saat lääkkeitä, jotka eivät sovi läträämisesi kanssa yhteen.

Vierailija
25/27 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AA

Se toimii.

Vierailija
26/27 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuta sairauksien hoitoon, vaikka alkoholiongelma on tiedoissa. Läheinen toipuva alkoholisti ja hyvin on päässyt hoitoon aina tarvittaessa ja saanut hoitoa kroonisiin sairauksiin tms., ehkä jopa paremmin kuin ei-alkkis.

Vaikuttaa mm. kivun hoitoon.

Vierailija
27/27 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä olet alkoholiin mieltynyt. Mitä alkoholi sinussa hoitaa? Sen selvittäminen on olennaista. Alkoholi voi puuduttaa, rauhoittaa ja parantaa hetkeksi mielialaa. Se on monelle pakopaikka jostain. Yleensä itsestä. Edes hetkeksi. Jos et halua hakeutua asianmukaiseen hoitoon, niin yritä lopettaa laskevin annoksin ja samalla vaihtaa addiktio johonkin toiseen terveempään. Esim.vähennät annoksia yhdellä/päivä ja samalla lisäät liikuntaa pienin askelein. Suunnittele viikko kerrallaan.