Miten saada yrittäjät ansiotyöhön?
Työvoimasta on kuulemma pula ja pienyrityksillä menee huonosti. Täytyisi saada kannattamaton yritystoiminta loppumaan ja omasta mielestään ahkerat yrittäjät työhön tienaamaan ja maksamaan veroja.
Kommentit (5)
No miksi te pakotatte taas työttömiä perustamaan yrityksiä? Jatkuvasti saa kuulla että ala yrittäjäksi vaikka kaikki ymmärtävät ettei se ole mikään läpihuutojuttu sekään.
Jos kaikki yrittäjät lopettavat ja menevät ns. ansiotyöhön. Mihin he menevät, kun ne yritykset lopetettiin?
Jopa oli taas aloitus. Ihmisiähän nimenomaan painostetaan yrittäjiksi ja työllistämään itse itsensä, jolloin he myös ottavat riskin.
Olen kirjantekijä, ja kaikki kollegani ovat vapaita taiteilijoita eli yrittäjiä. Osalla on toiminimi, suurin osa operoi verokortilla. Maksamme itse sosiaaliturvamaksumme lakisääteisen YEL-maksun muodossa. Kukaan ei palkkaa meitä työsuhteeseen, päinvastoin kustantamot supistavat kuukausipalkkalaisten määrää ja käyttävät entistä enemmän freelancereita. Olemme toimeksiantajillemme alihankkijoita ja urakkatyöläisiä.
Eikö se yrittäminen ole laiskana makuuta ja työntekijöiden käskyttämistä? Menisivät yrittäjät itse oikeisiin töihin!
Minä olen pienyrittäjä juuri siksi, että ikäistäni naista ei enää huolita mihinkään palkkatöihin.
N55