Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä me joiden tukia nyt leikattiin rajusti asumisen takia oikein teemme? Mulla lähti 220€/kk pois käytettävistä olevista rahoista...

Vierailija
06.09.2024 |

Ei ole siis enää varaa edes ruokaan. Kuka auttaa?

Joudunko varastamaan ruokaa?!

Kommentit (204)

Vierailija
21/204 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin tai luovu kalliista asunnosta. Uskomatonta että osa lusmuista asuu jossain keskustoissa muiden piikkiin, samalla kun työssäkäyvät matkustaa kaukaa, kun ei ole varaa asua lähellä työtä.

Kerro missä aloitan heti maanantaina jos palkka ja työehdot kunnossa.

Ap

Sinä olet ollut 18 vuotta työtön etkä ole edes kouluttautua viitsinyt. Mahdollisuutesi saada työtä ovat tasan nolla. Siispä sinulla ei ole mitään syytä asua kalliisti alueella jossa on runsaasti työpaikkoja. 

Toivon ja odotan sitä päivää kun kaltaisesi lusmut oikeasti pakkosiirretään jonnekin syrjäseudulle. 

Vierailija
22/204 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet toimeentulotukea kuten muutkin joilla ei raha riitä ruokaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/204 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jos palkka ja työehdot kunnossa. Pienellä aloitetaan, niin sieltä noustaan hyvänä työntekijänä nopeasti.

Miten olet itse etsinyt töitä? Mikä se palkka pitäisi olla?

Vierailija
24/204 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en nyt ymmärrä: sinähän muutit jo halvempaan kämppään Konalan sisällä, alle vuokranormin. Nyt saat sen perustoimeentulotuen käyttöösi, koska sen, mitä ei asumistuki korvaa, sulle kuitenkin Kela antaa. Miksi sulla ei vieläkään ole asiat hyvin?

Vierailija
25/204 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet titysti töihin ihan ripirapi. Sieltä tulee sitten palkkaa.

Vierailija
26/204 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...jos palkka ja työehdot kunnossa. Pienellä aloitetaan, niin sieltä noustaan hyvänä työntekijänä nopeasti.

Tuo olmihan on jo monta kertaa kertonut että päivätyö ja palkka vähintään 3000 euroa kuussa. Sitten itkee kun kas kummaa ei löydy kouluttamattomalle ja 18 vuotta työttömänä olleelle.

Vierailija
27/204 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin meno

Vierailija
28/204 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulisi tosiaan ajatella ja tehdä laki: ne jotka eivät välitä käydä töissä ja asuvat työpaikkojen läheisyydessä joutuisivat muuttamaan muualle, että töissä käyvillä on asuntoja, etteivät joudu ahkerat ihmisest sieltä taajamien ulkopuolelta pitkiä matkoja joka päivä matkustamaan töihin. Tämä on tärkeä.

Vierailija
29/204 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisille ei kuulu mitkään työehdot eikä oikein palkkakaan. Juuri tällaisia varten on ne yhdeksän euron työpaikat. Puhtaanapitolaitokselle jotain kadunkulmaa lakaisemaan tai jonnekin puistoon haravoimaan lehtiä.

Vierailija
30/204 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kainuussa on halpoja asuntoja. Peukalokyydillä pääsee.

Kuka maksaa muuton? Se olisi yli 1000€

Ap

Vierailija
31/204 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin tai luovu kalliista asunnosta. Uskomatonta että osa lusmuista asuu jossain keskustoissa muiden piikkiin, samalla kun työssäkäyvät matkustaa kaukaa, kun ei ole varaa asua lähellä työtä.

Valitettavasti se työhön meno ei auta aina. Joillain ei riitä laskuoppi. Palkka plussaa mutta miinusupuolelle sitten yleensä: tt-tuki, asumistuki, työttömyystuki, työmatkat. 

Vierailija
32/204 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkään en ymmärrä kun jotkut kuten ap ovat niin kovia vaatimaan että minähän en tee mitään jos ei ole sitä eikä tätä ja mene minun mielen mukaan. Pienellä palkalla p*skassa työporukassa tekee moni muukin töitä koska toinen vaihtoehto on tuo ap:n valitsema eli elää almuilla joita vähennetään kokoajan. Jos itse ei viitsi itsensä eteen tehdä mitään niin sitten on tyydyttävä siihen mitä annetaan.

Vierailija
33/204 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mene. En luovu. Onko älyssäsi vikaa? Itkettääkö?

Vierailija
34/204 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te oikein jaksatte tätä samaa joka vitunpäivä? 

Vierailija
35/204 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Bengalilaisetkim pääsevät hyttisiivoajiksi. Varmasti pääset sinäkin.

Vierailija
36/204 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pertskele näitä laiskoja löyhöäjiä. Ei muuta kuin pakollinen muutto pois toisten työssä käyvien alueelta. Toiset ahkeroivat ja tämä mauruaa kun ei saa ilmaista rahaa. Ja perkele kouluta itses ammattikoulut ottavat oppilaita jatkuvalla haulla. Mene kouluun, siellä on kavereita, ja ehkä joku kannustaa ammattiin.

Vierailija
37/204 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee 👴🏻👍🏻🥳

Vierailija
38/204 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinä olet ollut 18 vuotta työtön etkä ole edes kouluttautua viitsinyt. Mahdollisuutesi saada työtä ovat tasan nolla. Siispä sinulla ei ole mitään syytä asua kalliisti alueella jossa on runsaasti työpaikkoja. 

Toivon ja odotan sitä päivää kun kaltaisesi lusmut oikeasti pakkosiirretään jonnekin syrjäseudulle. 

Tällaiset loiset pitää siirtää leireihin Pohjois-Savoon. Sinne parakkeihin asumaan ja metsätöihin tukirahojensa vastikkeeksi

Kannatan. Olen usein miettinyt miksi näin ei jo toimita. Ratkeaisi samalla työssäkäyvien matkaongelmat ja asuntopula kaupungeissa kun loiset häädettäisiin syrjäkylille parakkiin.

Ryhmämajoitus tulisi edulliseksi yhteiskunnalle ja tosiaan vastikkeelliseksi tuet, eli työtä tehdään ruuan ja majoituksen eteen. Halutessaan voi kuitenkin lähteä Suomessa opiskelemaan ja hakea sitten muita töitä jos se parakkielämä ei nappaa..

Vierailija
39/204 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Konalan jauhelihamieskö se täällä taas länkyttää ihan itse aiheutettua persaukisuuttaan.

Ei ole mikään itse aihetuttu vaan Kelan aiheuttama

Ap

Jollet itse tienaa elantoasi, olet meidän armopalojen varassa. Niin se vaan on.

Vierailija
40/204 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kainuussa on halpoja asuntoja. Peukalokyydillä pääsee.

Kuka maksaa muuton? Se olisi yli 1000€

Ap

Niin... Kuka tekee ja maksaa puolesta kun ethän sinä nyt herranjumala itse ainakaan tee etkä varsinkaan maksa yhtikäs mistään mitään!