Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mitään järkeä opiskella kolmas maisterintutkinto?

Vierailija
06.09.2024 |

Olen opiskellut paljon, mutta tehnyt myös töitä siinä ohella. Olen nähnyt molempien opiskelemieni alojen työn todellisuuden sijaisena. Se on syönyt motivaatiota ja näiden alojen parissa.

Ensimmäinen tutkintoni on sellaiselta humanistiselta alalta, joka ei työllistä (eli museoalalta). Toinen tutkinto on kasvatustieteen maisteri eli luokanopettaja. Harjoittelut ja sijaisuudet ovat jo tarpeeksi uuvuttavia ja koen työn henkisesti todella rankkana. Oppilaat ovat niin huonokäytöksisiä nykyään.

Kolmas ala, josta opiskelusta olen haaveillut, on lääketiede. Koen kuitenkin, että on sosiaalisesti tuomittavaa opiskella kolmas tutkinto. Onko täällä ketään, joka olisi opiskellut kolme ylempää tutkintoa? Kaipaan kokemuksia, kiitos! 

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokanopettajan koulutuksella ja kokemuksella voit kyllä vaihtaa opetusalalta pois muutenkin kuin opiskelemalla jälleen uuden tutkinnon. Ei toki lääkäriksi, jos sitä haluat.

Mutta tuskinpa pääset nykyajan työelämässä stressiä pakoon. Aina ne paineet jostain tulee. Nyt ajetaan alas julkisia palveluita, niin edes niitä hallinnon suojatyöpaikkoja ei ole, jos sellaiseen nyt ylipäätään sattuisit pääsemään. 

Täydellisen työpaikan saat vain tekemällä itse omasta työstäsi sellaisen ja se voi olla vaikka kaupan kassa, kaivinkoneen kuljettaja tai yläkoulun opettaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla