Kuinka monta paikattua hammasta sinulla on? Minulla joka hampaassa.
Ilmoita myös ikäsi.
Minulla on paikka lähes joka hampaassa, osa amalgaameja ja osa muovia. Olen 49 v nainen.
Kommentit (17)
Ei yhtään, olen 36v. Mutta ei mun hampaat silti täydelliset ole. Pari ihan pientä karieksen alkua on takahampaissa, mutta hammaslääkäri sanoi, että ne ovat pysähtyneitä ja niin pieniä, ettei niitä tarvitse porata tai etenkään paikata.
3 paikkaa (+ yksi ikivanha). Eli 4 :) Ikä 50v.
Taitaa melkein jokaisessa hampaassa olla. 30v. Pitäsi varmaan taas varata aika ja tarkastuttaa onko missä kunnossa.
En oikeasti muista. On niitä ehkä viisi. Olen 44-vuotias. Mutta tärkeintä on se, että niitä ei ole enää tullut lisää. Jossain vaiheessa päätin, etten halua enää yhtään reikää ja aloin huolehtia hampaistani kunnolla. Pesen hampaat sähköhammasharjalla aamulla ja illalla, ja illalla myös lankaan ne. Hammaslääkärit ovat nyt jo vuosia kehuneet, miten puhtaat hampaat mulla on. Haastan muut palstalaiset huolehtimaan hampaistaan, koska aika pienellä panostuksella tekee ison satsauksen terveyteen. Jos on vaikea saada aikaan tai ylläpitää tapoja, voin yrittää antaa tässä tsemppineuvoja (sanon tämän siksi, että mulla on näitä vaikeuksia).
2 tai 3. ikää vajaa 40. Uusia paikkoja ei ole tullut peruskoulun jälkeen, siksipä en muista ihan varmasti, mutta 2 löysin kun vähän etsin. Muistelisin, että kolmaskin pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
2 tai 3. ikää vajaa 40. Uusia paikkoja ei ole tullut peruskoulun jälkeen, siksipä en muista ihan varmasti, mutta 2 löysin kun vähän etsin. Muistelisin, että kolmaskin pitäisi olla.
Ja hoitorutiineista sen verran, että pesen hampaat aina illalla huolellisesti. Joskus harvoin myös aamulla. Joskus vielä harvemmin lankaan hampaita. Lähes joka aterian jälkeen otan ksylitolipastillin tai purkkaa. Ja kun siihen ei ole mahdollisuutta, pyrin huuhtelemaan suuta vedellä jos syön tai juon jotain, eli käytännössä juon vettä, jota pyöräytän hieman suussani ennen nielaisua. Uskoisin että se, että pyrin välttämään napostelua, huuhtelen suutani vedellä ja käytän ksylitolia on pitänyt lisäreiät loitolla. Pesutiheys kun on alhaisempaa kuin ihmisillä yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja hoitorutiineista sen verran, että pesen hampaat aina illalla huolellisesti. Joskus harvoin myös aamulla. Joskus vielä harvemmin lankaan hampaita. Lähes joka aterian jälkeen otan ksylitolipastillin tai purkkaa. Ja kun siihen ei ole mahdollisuutta, pyrin huuhtelemaan suuta vedellä jos syön tai juon jotain, eli käytännössä juon vettä, jota pyöräytän hieman suussani ennen nielaisua. Uskoisin että se, että pyrin välttämään napostelua, huuhtelen suutani vedellä ja käytän ksylitolia on pitänyt lisäreiät loitolla. Pesutiheys kun on alhaisempaa kuin ihmisillä yleensä.
Mun mies pesi myös kerran päivässä hampaat aiemmin. Hänellä oli ilmeisesti syljen laatu sellainen, että suojasi reikiintymiseltä, eikä hänellä siis aamuisinkaan haissut henki. No, asia muuttui, kun hän täytti 40. Kaksi hammasta jouduttiin juurihoitamaan. Nyt pesee ja lankaa fanaattisesti.
49. Takahampaat paikattu, yhteensä kahdeksan.
Nolla, 42v. Pitäisikin varata aikaa tarkastuskäynnille.
0. Jauhan xylitol purkkaa ruokailujen jälkeen enkä napostele välissä. Hampaat pesen aamuin ja illoin.
Olisko 8? Ikää 60. Ei olis noitakaan jos lapsuudenkodissa olis tehty muutakin kuin töitä ja ryypätty
Miten voi olla olla reikää tai toisaalta joka hampaassa???!!!!
Eivät hoida kunnolla nykyisin enään hampaita.
Lasku tosin on sitäkin mojovampi.
Ylhäällä lähes kaikki (ja yksi poistettu), alhaalla yksi tai kaksi. 37v.
Minulla jo muutama poistettu ja silta paikalla.
Sää olet vielä alkuperäisillä ?
3. Ikää 45.