Kolmas inssiajo eikä vieläkään mennyt läpi
Tää taisi olla nyt tässä. Taitaisin olla vaaraksi liikenteessä, jos jollain ihmeen kaupalla ajokortin saisinkin.
Kommentit (55)
Trafi tienaa mukavasti reputuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Opettajan vaihtoakin kannattaa harkita. Omalla lapsella oli ihan pönttö ope joka ei opettanut niitä juttuja joita inssissä vaaditaan. Esim. peruuttaminen ruutuun, liittyminen moottoritielle.
Nuo oli aikoinani perusjuttuja, ruutuun pakittaminen peilien avulla, taskuparkkeeraus, mäkilähtö jne. Mitä ne tätä nykyä pyytää ajokouluissa B-kortista?
Vierailija kirjoitti:
Trafi tienaa mukavasti reputuksilla.
Kyllä! ja kun kyseltiin, että mikä meni pieleen teoriakokeessa niin "ei kerrota, koska Trafin linjaus on, että he eivät opeta"! :-0
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä asioissa mokasit?
Käsijarru päällä, kun painoin kaasua ja ihmettelin, miksi auto ei lähe.
Roska-auto oli pysähtynyt suojatien eteen ja minä vaan kaahasin ohitse.
Kolmatta kertaa en edes muista, kun olin jo valmiiksi järkyttynyt. Luultavasti sekoitin polkimet.
Joo ja paperilapussa luki vaan konflikti. Inssi oli kalpea ja poistui paikalta nopeasti.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme ei ees ole paljon. Ne kriteerit on ihan erilaiset nykyään. On kaikenlaista taloudellista ajoa ym. Mitään isoa virhettä ei edes tarvitse tehdä.
Uudestaan vaan! Älä ihmeessä luovuta.
Helpompi mun on hommata kuski kuin saada ajokortti.
- ap
No höpsis. Edelleen, tuo kolme inssiä ei ole paljon nykyautokoulussa. Älä kuuntele niitä jotka on ajaneet inssin joskus ysärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus on hyvä ymmärtää että kaikkia ei ole tarkoitettu auton rattiin. Hieman se ottaa pattiin kun autokoulu ja lisätunnit olivat niin kalliita.
3 inssiä ei ole paljon tutkintouudistuksen jälkeen. Onhan se itse inssikin tuplasti pidempi kuin ennen.
Mun tytär pääsi läpi viidennellä, kaverinsa neljännellä. Kumpikin ihan hyviä kuskeja nykyään.
Myös inssikaupunki vaikuttaa paljon! Helsinki, Tampere ja Turku ainakin vaikeita.
Tytär pääsi ensimmäisellä kerralla läpi (omasta mielestäni hieman yllättäen), poika joutui uusimaan. Ajoi juuri yhdessä noista vaikeista kaupungeista. Ei ollut kuulema huomioinut tarpeeksi pysäkillä olevaa bussia ja ajattajan mukaan pää ei kääntynyt tarpeeksi kaistanvaihdoissa. Pojan omasta m
Sielläpä juuri. Seuraavalla kerralla oli kai eri ajattajakin.
Jännitätkö liikaa? Joku beetasalpaaja vois auttaa.
Eikö siellä inssiajossa kerrota mikä meni pieleen ? Etkä oppinut virheistä ?
Jännitätkö paljon inssissä, jonka vuoksi ns. alisuoriudut?
Mä söin ennen inssiä kärsimyskukkauutetabletin (Relax forte), mikä auttoi. Samaa käytin soittimen vaativassa kurssitutkinnossa. Auttoi!
Vanhalla iällä sain ajokortin ja vieläkin sitä ihmettelen. En ole ajanut enää vuosiin ja syystä. Kerran normaalisti puhelias mies oli kerrankin hiljaa pelkääjän paikalla, kun tein melko uhkarohkean kaistanvaihdon neljän ruuhkassa. Selvittiin.
Meillä oli semmoinen autonropponen, jossa piti olla pyykkipoika, että ryyppy pysyi päällä. Se sitten jäi ja jäin minäkin sen auton kanssa korpeen.
Olkaa ystävällisiä, hyvät ajokokelasmummut, harjoitelkaa ja opetelkaa riittävästi ennen inssiä, että pärjäätte meidän muiden toopejen kanssa liikenteessä aiheuttamatta mitään katastrofaalista.
Vierailija kirjoitti:
Kolme ei ees ole paljon. Ne kriteerit on ihan erilaiset nykyään. On kaikenlaista taloudellista ajoa ym. Mitään isoa virhettä ei edes tarvitse tehdä.
Uudestaan vaan! Älä ihmeessä luovuta.
Mitä järkeä tuollaisessa on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajan vaihtoakin kannattaa harkita. Omalla lapsella oli ihan pönttö ope joka ei opettanut niitä juttuja joita inssissä vaaditaan. Esim. peruuttaminen ruutuun, liittyminen moottoritielle.
Nuo oli aikoinani perusjuttuja, ruutuun pakittaminen peilien avulla, taskuparkkeeraus, mäkilähtö jne. Mitä ne tätä nykyä pyytää ajokouluissa B-kortista?
Minun aikaani ei pakitettu ruutuun vaan yhdelle tyhjälle tontille kadulta. Autokoulussa sitä harjoiteltiin paljon, kun se oli aina inssiajossa mukana. Tontilla oli pitkä metallikeppi pystyssä. Kun se näki tietyssä kohdassa ikkunasta sivulta, niin tiesi, että nyt pitää ruveta kääntämään. Toinen mitä harjoiteltiin paljon, oli katsastuskonttorilta lähteminen, sieltä inssi aina alkoi ja toiseen suuntaan lähtiessä piti tietää miten kuuluu ryhmittäytyä (menee nykyisten uusien sääntöjen mukaan), kun se oli normaalista poikkeava lyhyen välin takia silloin.
Vierailija kirjoitti:
Jännitätkö liikaa? Joku beetasalpaaja vois auttaa.
Otin minä Probralin, mutta ei olisi pitänyt laittaa korkokenkiä.
- ap
Käykää ajamassa inssi jossain maaseudulla. Suoralla tiellä on aika vaikea tehdä ajovirheitä.
Vierailija kirjoitti:
Olkaa ystävällisiä, hyvät ajokokelasmummut, harjoitelkaa ja opetelkaa riittävästi ennen inssiä, että pärjäätte meidän muiden toopejen kanssa liikenteessä aiheuttamatta mitään katastrofaalista.
Niinpä. Ikinä en enää aja autoa. Ainakaan se ei helpottanut tilannetta, että vieressä istuva kertoi suureen ääneen, mitä virheitä tein. Esimerkiksi vilkkua ei laiteta pois päältä tekemällä ratilla nopeaa liikettä.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Käykää ajamassa inssi jossain maaseudulla. Suoralla tiellä on aika vaikea tehdä ajovirheitä.
Kuuluuhan siihen kaupunkiajokin. Ja liukkaan kelin ajo. Kummatkin meni v*tuiksi.
- ap
No parempi ettet sitten aja autoa. Minä aikoinaan sain ajokortin, mutta näin myöhemmin ajateltuna tein kyllä hengenvaarallisia temppuja. Esim.lähdin ajamaan, vaikka tuulilasi oli ihan jäässä. Autoni oli kyllä melkoinen romu. Luovuin siitä enkä ole sen jälkeen ajanut kuin polkupyörää. Joskus on parempi ettei mene auton rattiin. Liiskaisin varmaan kaikki jalankulkijat, jos nyt ajaisin autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuhan siihen kaupunkiajokin. Ja liukkaan kelin ajo. Kummatkin meni v*tuiksi.
- ap
On pelottava fiilis, kun auto lähtee käsistä ja muutut matkustajaksi. Se on turvallista liukkaan kelin radalla, mutta kauhistuttavaa liikenteessä.
- ap
Käsijarrusta nyt ei repuuteta, mutta tuo suojatien ohi ajaminen pysähtymättä on niin paha moka, että siitä tulee kortin omaavallekin jo mojovat sakot. Voi olla, että lähtee kortti hyllylle.